[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
speakers te groot : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 18:43

speakers te groot

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

speakers te groot

Berichtdoor Henk1959 » 02 nov 2007, 16:09

Hallo MedeBenzers

Gister de speakers uit het dashboard verwijderd, was niet zo kapot van dat plastic geluid.
Heb er nieuwe ingezet met meer power en het klinkt picobello.
Maarrrrr, de nieuwe speakers zijn net iets te groot.
De klepjes kunnen niet meer dicht, nog maar even denken hoe ik dat ga oplossen.
Heeft iemand dit probleempje ook weleens gehad?
Heb helaas geen foto's.

groetnis fan Henk
Henk1959

Re:speakers te groot

Berichtdoor Motormongool » 02 nov 2007, 16:35

Je zou het makkelijker voor ons maken als je wat specifieker bent.
Welke speakers heb je gekocht?
Diameter?
Als ik me goed herinner is 10cm. te groot. Er is nog een maatje kleiner. Speakers verschillen ook in inbouwdiepte en bevestigingspunten, dat kan schelen.

Overigens is ook over dit probleem al eens bericht op het forum, dus met een beetje zoeken moet er meer info over te vinden zijn.

Suckses ;-)

MoMo
Motormongool

Berichtdoor Henk1959 » 02 nov 2007, 16:48

de speakers hebben een diameter van 10 centimeter, merk Ultra Drive 100W
de bevestigingspunten zijn het probleem niet
er bovenop zitten twee kleine tweaters en daarom zijn ze net wat te hoog en kunnen de dashboardklepjes niet helemaal dicht
ik zal ook nog even zoeken naar meer info
Henk1959

Berichtdoor D!rk » 02 nov 2007, 16:52

Tja pech

Ik heb zelf goedkope pioneers van 29 euro van de kijkshop

past prima

alleen moest ik 2 bevestigingslipjes verwijderen.

Omruilen die rommel dus.

Dirk
D!rk

Berichtdoor Topasbrauner » 02 nov 2007, 17:15

Ik heb twee goede jvc's 10cm. Perfect geluid. Net als Dirk heb ik ook twee bevestigings hoekjes weggebroken.

Gr Job
Topasbrauner

Berichtdoor Gerespecteerd » 02 nov 2007, 18:01

Het tweetertje mag inderdaad niet uitsteken. Beste is om alles op voorhand eens op te meten en te bekijken natuurlijk.
Gerespecteerd

Berichtdoor Paul Snip » 02 nov 2007, 20:36

Ik heb ook ultra-drive. Bij mij passen ze wel. Ik heb voor 10 cm, en achter 13cm.
Ik heb er wel een bevestigingsoortje af moeten knippen.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 02 nov 2007, 21:08

sony 2weg 10cm 130watt en achter 13 cm Rockfort Fostgate 2weg 160watt mooi zuiver geluid
Adrieaantjuhh

Berichtdoor alex240diesel » 02 nov 2007, 23:25

Voor heb ik Sony 3weg speakers zitten 10cm 80 Watt. Heb twee oortjes moeten verwijderen, maar ze paste prima. Voordeel van de sony's is dat de tweeters goeddeels in de speaker licht en er niet echt bovenuit komt.

Achter ga ik hier de 13cm variant van plaatsen, moet alleen nog eff bedenken hoe.
alex240diesel

Berichtdoor Kameleon » 03 nov 2007, 01:16

Ik heb zelf pioneer boxjes van 10 cm gebruikt. De tweeters staken bij mij ook een beetje teveel uit als je ze bovenop probeert te monteren. Bij mij werkte het wel als je ze vanuit onderop probeert te monteren, dus via het voeteneinde naar boven.
Kameleon

Berichtdoor Leon » 03 nov 2007, 01:32

he, die ultra drive dingetjes heb ik ook (spotgoedkope oplossing om snel geluid te verbeteren.
Ik heb die klepjes gewoon onder spanning teruggemonteerd. :)

In mijn nieuwe dash zet ik nettere speakertjes, en dan kijk ik wel of die ultra drive tweetertjes in te korten zijn. Van onder inbouwen is natuurlijk nog netter. Maak een pasplaatje van mdf, en frot er 13 cm van onder in.<br><br>Post edited by: leon, at: 2007/11/03 00:34
Leon

Berichtdoor Riczun1 » 03 nov 2007, 13:33

Henk, ik heb ook die Ultradrive 10cm voorin zitten. Je moet even creatief zijn inderdaad, maar bij mij zit het prima met het frontje erop.
Je moet even met de dremel oid het randje afslijpen/schuren. Je moet het wel voorzichtig doen, als je te ver gaat neem je de stof namelijk mee. Maar daarna passen de speakers en de frontjes wel perfect!
Riczun1

Berichtdoor Henk1959 » 04 nov 2007, 15:37

Bedankt voor de reacties
Riczun: Was inderdaad al van plan om het randje eraf te schuren, dat scheelt net die paar millimeter
En anders ga ik het vanaf de onderkant van het dashboard proberen.
Ennehh Dirk, de enige rommel die op dit forum staat zijn die klapsigaren van jullie;-)

groetnis fan Henk
Henk1959

Berichtdoor DikkieDick » 18 nov 2008, 16:18

Heeft iemand die Ultradrives ook al geprobeerd met een moderne radio?
Geluid is toch niet om over naar huis te schrijven. Het hoeft ook niet super te zijn, maar wat beter dan nu mag wel.
Anders maar ff een setje halen: 'k zag dat ze iets van 25 euro kosten voor de 10cm-uitvoering. Is ook bijna niks.
DikkieDick

Berichtdoor Henk1959 » 18 nov 2008, 17:33

Dick

Ik heb ze destijds aangesloten op een Pioneer
in mijn Benz zat nog een ouwe Blaupunkt en het was niet
om aan te horen.
De Pioneer erin en het klinkt veel beter
Henk1959

Berichtdoor Leon » 18 nov 2008, 17:47

ultradrive is het budgetbroertje van caliber (wat ook redelijk "budget" is.
Er zijn heus betere alternatieven, waar je dan wel weer meer voor betaald.
bijvoorbeeld jbl: is wat netter, en altijd wel ergens in de aanbieding.
Leon

Berichtdoor DikkieDick » 18 nov 2008, 21:01

Voel er eigenlijk weinig voor om veel geld uit te gaan geven voor fatsoenlijk geluid. Met de Aldi-radio klinkt het al wel wat beter, maar met de oude Philips merkte je natuurlijk niet hoe bagger de speakers waren (met alleen midden- en lange golf).
Heb vroeger in auto's ook wel Pioneerspeakers gezet. Voordat we een bolide hadden met al affabriek ingebakken radio had ik een hele mooie (en toen nog dure) Kenwood met cassette. Nu ik dat zo ineens tik, vraag ik me af of mijn vader dat ding nog niet ergens heeft, want die heeft hij later van mij overgenomen.

Wellicht dat ik de gok van die Ultradrives maar eens waag, of inderdaad op zoek ga naar een mooie JBL-aanbieding.
DikkieDick

Berichtdoor Pietje » 30 nov 2008, 00:40

Mijn keuze:
JBL 8cm's voor en JBL 13 cm achter. Geen problemen met inbouw (dus ook niet met de oortjes) en JBL kan erg veel hebben.
De achterspeakers hebben tweeters die je iets naar voren kunt richten. Zo kan je er mooi voor zorgen dat je je rechter achterspeaker ook nog hoort als je over de snelweg zoeft.
Pietje

Berichtdoor DikkieDick » 30 nov 2008, 12:23

Thanx. Ik kwam toen ik zocht op JBL 8cm car speakers de GTO 327 tegen en na een paar zoekpogingen voor 49 euro.
Volgens mij zijn de achterspeakers sowieso iets beter dan die voorin zo te horen. Nou ja, dat kan altijd later nog.
DikkieDick

Berichtdoor DikkieDick » 24 jan 2009, 15:13

Vandaag maar eens bij de Halfords langs gegaan om het Ultradrive-setje te halen. Zou inderdaad passen met wat aanpassingen, maar bij mijn geluidstest kwam er nog minder geluid uit dan de aanwezige speakers (Blaupunkt overigens). Heb ze maar weer teruggebracht. De achterspeakers (formaat nog niet bekeken) geven ook wel een wat beter geluid, maar het houdt niet echt over.
Later maar weer eens even kijken. Alles is ook al niet florisant aangesloten.
DikkieDick

Volgende

Keer terug naar Interieur