[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Auto doet schudden : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 16:00

Auto doet schudden

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Auto doet schudden

Berichtdoor Desje » 05 nov 2007, 11:23

beste leden.
ik rij in een 250 car. van 1979 net 2e serie.
ik heb de orgineele banden en velgen(kroonkruk)op liggen van maat 195/70/14, banden merk weet ik niet. ik rij op LPG. ik heb voor de grote vakantie de voorbanden verwisseld omdat ze van binnen waren versleten. ik ben naar de garage gegaan de nieuwe banden opgezet en daar na ben ik de auto gaan laten uitlijnen. tijdens het uitlijnen
kon de meneer de gegeven van W123 niet vinden en heeft het afgesteld
op de gegeven van W124. het ging alemaal heel snel. ik was klaar en
ik reed de auto naar buiten en wat mij opviel was dat de stuur
scheef stond.
ik dacht dat komt wel goed omdat er een verandering was geweest.
maar helaas.nu als ik rij heb ik een scheef stuur en de laatste dagen merk ik dat mijn auto steeds meer doet schudden als ik van 0 km naar 50km langzaam gelijdelijk rij en bij 50 km stopt hij en als ik bij 100km ben dan wordt dat schudden heel hard trillen.
dat trillen bij 100 km deed hij eerst bij 150 km.
heeft iemand ervaring met zo iets, moet ik het bij ophanging zoeken
of banden opnieuw laten balanceren.<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2007/11/05 10:52
Desje

Re: Auto doet schudden

Berichtdoor Govert » 05 nov 2007, 11:34

In dit topic:
http://w123club.nl/index.php?option=com ... tid=3#6082

staat het nodige over uitlijnen enz.

@ Semrick

Bij een dealer ben je niet noodzakelijkerwijs beter uit. Sommige dealers hebben zin in oudjes, maar andere beslist niet.<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2007/11/05 10:49
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Auto doet schudden

Berichtdoor Semrick » 05 nov 2007, 11:55

Hoi Govert,

Ik denk dat je voor de prijs inderdaad bij de dealer niet beter uit bent. En ik kan me ook voorstellen dat de dealers liever leasebakken hebben om aan te werken.
Maar zij zullen toch wel de juiste gegevens voor het uitlijnen hebben of kunnen opzoeken. Dat bedoel ik eigenlijk te zeggen.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Auto doet schudden

Berichtdoor Motormongool » 05 nov 2007, 11:56

In reactie op een door topicstarter verwijderde text:

Als je een wat langer verhaal wilt intikken kun je beter eerst je text in een tekstverwerker zetten (Word, kladblok,Wordpath) om zodra je text klaar is alles in 1 keer in een topic te zetten.(kopieren,plakken) Als je namelijk enkele minuten niet hebt 'geklikt' op de site wordt je automatisch uitgelogd waardoor al je invoer verdwenen is.<br><br>Post edited by: Motormongool, at: 2007/11/05 11:39
Motormongool

Berichtdoor john » 05 nov 2007, 18:26

als de auto schud kan het ook aan de cardan as liggen [niet goed in lijn ] heb ik ook gehad . Dat het stuur scheef staat is gewoon dat ze het stuur niet eerst recht gezet hebben dus mee terrug . ga maar eens naar kwik fid in Elburg en vraag naar Ruth. kan je er alles van vertellen groetjes john.
john

Berichtdoor Gerespecteerd » 05 nov 2007, 22:15

Bij mij werd hetzelfde probleem veroorzaakt door een bult op een achterband.
Gerespecteerd

Berichtdoor Desje » 07 nov 2007, 01:13

beste leden
het was precies zoals gerespecteerd zegt ik had een groot bultop de achter band.
thx voor reacties.
desje
Desje

Keer terug naar Techniek