[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
schuifdak sluit aan een kant niet helemaal : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 14:34

schuifdak sluit aan een kant niet helemaal

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

schuifdak sluit aan een kant niet helemaal

Berichtdoor Frank280C » 06 nov 2007, 20:26

Goedenavond,

Naast de 280C die ik van me vader heb gekregen (jaah ben jong )heb ik nu ook een W114 (230-6)auto gekocht om zelf aan te sleutelen :) heb hem via via op de kop getikt en is de laatste tijd niet geweldig onderhouden maar verder loopt hij nog wel (redelijk) goed. zondag ben ik van plan de carberateur te vervangen wegens dat die klep niet automatisch sluit en opent en hij daardoor niet wil starten/lopen op Benzine maar toen ik de lucht filter eraf had gedraait en me vader de motor liet starten op Benzine (start wel op LPG) terwijl ik aan die klep knooide starte die wel. dus toen maar een carburateur gekocht die ik zondag ga plaatsen en hopelijk dat probleem zal verhelpen. maar wat dus ook een probleem is bij mijn auto is dat het electrische dakje geweldig mooi open en dicht gaat... alleen terwijl die dicht gaat moet hij op het laatst iets omhoog gedrukt worden. dat is dus aan de linkerkant niet het geval en aan de rechterkant wel. verder is hij wel waterdicht.wat kan ik hier aan doen om dit te verhelpen? ook vroeg ik mij af voor het kleppenstellen wat voorn sleutel gebruiken jullie om langs de 2 carburateurs te komen?

veel vragen in 1 keer. ik hoop dat jullie dit voor mij op kunnen lossen!
foto's kan ik toevoegen als nodig is.

Groet Frank Hoek,
ALmelo
06-11-07
Frank280C

Re:schuifdak sluit aan een kant niet helemaal

Berichtdoor JantjeV8 » 06 nov 2007, 22:22

Om je schuifdak mooi vlak te stellen zitten er in de rails 2 stelschroefjes, aan beide zijkanten 1.

Kijk boven op je rails bij geopend dak.Je ziet dan een aantal kruiskopjes op een rij en vooraan een heel kleintje, dat kleintje is je stelschroef.
Succes.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wiebren240D » 06 nov 2007, 22:46

Hallo Frank

dat dak zal nu wel goed komen is voor mij ook lang geleden dat ik daar mee bezig ben geweest.

maar welke klep stel sleutel moet je gebruiken voor deze moter het is zo ik het uit het hoofd zeg een speciaal sleuteltje 14mm zoek hem morgen wel even op vertel ik je het nummer wel kun je hem zo bestellen bij de betere gereedschap handel.

groeten van Wiebren ut Snits telnr 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Frank280C » 07 nov 2007, 14:02

Hallo,

in iedergeval alvast bedankt voor de reacties. ik heb van klaasyellow het advies gekregen om aan de voorzijde van het dakje het hemeltje los te klikken en er dan binnen in te kijken. na dat gedaan te hebben en hem handmatig omhoog te hebben gedrukt wil hij niet meer naar beneden (er is dus echt iets mechanisch stuk) ook kwam ik tot de speitige ontdekking dat mijn lak in dat hoekje nu beschadigt is. ik zal vanavond wel een foto posten van wat er mechanisch blokeerd.en als ik het al heb opgelost laat ik het dan wel weten!

Ik lees trouwens op internet dat ik een 17 MM sleutel zou moeten gebruiken. die om de carberateur past

Met vriendelijke groet,
Frank280c
Frank280C

Berichtdoor jan280CE » 07 nov 2007, 14:27

Hallo frank,

Ten aanzien van je schuifdak zeggen zoals gewoonlijk plaatjes meer als woorden

Kijk effe op de volgende link: http://db6wy.de/pics/230CE/schiebedach/dach.htm

Ook op http://www.benzgarage.de/ vind je onder technik een link naar het schuifdak.

Succes,

Jan
jan280CE

Berichtdoor klaasyellow » 07 nov 2007, 15:22

ha die frank, je scharnieren zitten vast denk ik, wil wel eens gebeuren, inspuiten met wd40 of een kruiolie en even laten intrekken, is wel een veel voorkomend euvel hoor, heb het zelf gehad bij de W123 en bij W126.
klaasyellow

Berichtdoor Frank280C » 07 nov 2007, 20:03

JAAA :D

me dakje sluit weer :) danku danku danku (3 keer) opengemaakt zoals klaas mij zij en wd40 gespoten toen heel vaak open en dicht toen weer wd40 toen nog vaker open en dicht en nu looptie wel weer redelijk!! de rechterkant nog steeds wel iets beter als links maar da loopt vanzelf wel los (denk ik)
Nu nog iemand vinden die me wil helpen met mijn kleppen stellen! en zondag me carberateur vervangen (verdomde auto choke geval ding)

Groeten,
Frank280C
Frank280C

Keer terug naar Techniek