Hallo,
Ik doe ondertussen af en toe al een tijdje mee keuvelen op dit forum. Ik zie ook dat de vaste klanten wat moeite hebben met de nick-names. Ik zal me daarom even voorstellen:
Mijn naam is Jan Couwenberg, woonachtig in het Brabantse Haarsteeg en van huis uit Mercedes enthousiasteling. Ik ben vader van een zoontje (4)en dochtertje (2).
Ik kom uit een transporteursschoot waar altijd met Mercedes vrachtwagens werd gereden. Ik ben zodoende altijd met auto's besmet geweest.
Het restaureren is lang geleden begonnen door mijn vader die een Mercedes 170DS uit 1952 heeft aangepakt. Daarna volgde een Mercedes 311 (3-tons vrachtwagentje) uit '57. Ik bereikte toen de leeftijd dat ik het verschil tussen een ring en steeksleutel begon te begrijpen, en heb toen samen met mijn ouwe een Krupp LF301 uit 1963 van een sloperij gehaald en gedurende 9 jaar volledig gerestaureerd. Dat houdt eigenlijk onder andere in: Het handmatig maken van een volledig nieuwe cabine, het gieten en draaien van nieuwe hoofdlagers voor de krukas, een nieuwe prise-as draaien (oorspronkelijke topsnelheid was 62km/uur, nu 90).
In die periode heb ik zelf nog een Fiat 500 uit 1967 uit Italie meegebracht. Ik heb daar veel technische verbeteringen in aangebracht omdat de verkrijgbare onderdelen oalswiellagers,fusees e.d. zeer belabberd is. Die van mij is uniek en zit vol met SKF lagers met moderne en eenvoudig verkrijgbare afmetingen,kortom beter dan af-fabriek. Later ben ik daar in getrouwd. Die Fiat heb ik nog steeds, die doen we niet meer weg.
De auto daarna is een DAF 2000DO geworden uit 1960. Die is momenteel nog onderhanden. Ook daar moet een volledig nieuwe cabine voor gemaakt worden.
De laatste 2 jaar ben ik bezig met de W123. Beste auto ter wereld.
Ik heb vorig jaar nog een tijdje met een W126 380SE gereden, ook niet verkeerd, maar toch geniet de W123 mijn voorkeur.
Momenteel bezit ik 4 W123's:
Een witte 240D uit 1982, die staat te koop. Een technisch beregoeie auto.
Een 940 Hansablau 200D uit 1981 met 155.000km, die staat momenteel bij de spuiter. Ik heb daar wat laswerk aan gepleegd. Als die gespoten is valt er totaal niets op aan te merken, technisch en esthetisch werkelijk in topstaat,om enthousiast van te worden.
Verder nog een 230TE uit 1982, die is nog in restauratie en wordt na de 200D weer opgepakt. Lekker complete auto met stuurautomaat.
De 4e is een 230E uit 1981 waarvan ik HOERA vandaag het kenteken binnen heb gekregen. Tijdens de keuring bij de RDW ging de keurmeester zijn collega erbij halen om de auto te bekijken, ben zodoende langer met die lui aan het buurten geweest dan dat de keuring duurde. Deze 230E heb ik van de eerste eigenaar overgenomen die hem destijds bij de fabriek in Sindelfingen in ontvangst heeft genomen. Deze auto is eveneens in topstaat.
Ik gebruik die auto's ook voor dagelijks gebruik, tot volle tevredenheid. Het geeft een onthaastend gevoel om op die manier door het land te crossen/cruisen.
Nu weten jullie wat meer van me. Belangstellenden zijn bij ons altijd welkom, voor ee praatje, bakske koffie en vanzelfsprekend ben ik altijd bereid medehobbyisten op weg te houden.
Groeten,
Jan
Ik zal nog wat fotos plaatsen.
De Garfield kleur is de onze, het is een oude Kraanwagen van de Haagse Brandweer geweest.
<br><br>Post edited by: JantjeV8, at: 2007/11/08 21:40