[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Het lekbakje doet weer eens van zich spreken : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 19:34

Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor henklith » 17 maart 2008, 16:04

Het lekbakje spreekt ook "vochtig" zou ik willen zeggen.
Gisteren heeft het bijna de gehele dag geregend, en links onder de voormat lag dus weer iets water, geen emmers vol, maar toch!
Ik zag ook weer een paar druppels hangen en vallen van de motorkap ontgrendelings handel.
Ik wil dat lekbakje toch maar eens onderhanden nemen, en om te beginnen maar eens uitbaggeren, als er dan roest plekken zitten komen die wat beter in het zicht.
De binnenkant van het lekbakje zit behoorlijk vol gegoten met teer, het bekende bodenschutsz natuurlijk, en ook wat tectiel.
Die lagen wil ik er eerst afhalen.
grofweg heb je dan de mogelijkheid om dat met een schoevendraaier of ander "oneigenlijk" gereedschap, bijtel of wat dan ook te doen.
Maar ik heb zitten denken of het ook mogelijk is om het met een chemisch middel op te lossen, de opgeloste prut loopt dan vanzelf in het putje ;o)), naar het secundiare lekbakje, en vandaar de straat op, of in een opvangbak.
Vraag is of iemand daar al eens mee bezig is geweest, bv. wasbenzine, peut, dunne olie!, of remolie!?
Ik hoor graag jullie eventuele suggesties in deze barre tijden :o((
Groet, Henk.
Het ligt in de bedoeling om ook wat foto's te maken, van af punt 0! tot ,,, nou laat ik zeggen opgelost!
NB: dat opgelost zou ook nog kunnen zijn,,, en hier sta ik dan met mijn nieuwe W123!, ok,,, zwakte bod :o))<br><br>Post edited by: henklith, at: 2008/03/17 15:08
henklith
 


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor Harrie » 17 maart 2008, 16:45

Hallo Henk.

Daar hebben wij hier bij Klasse Klassiek alle ervaring mee.
Niet alleen met lekken, maar ook met repareren.

Groeten Harrie.
Harrie
 


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor Govert » 17 maart 2008, 16:49

Waarom zou je niet eerst met een gieter of een tuinslang proberen het te reproduceren? Vergeet ook het raamrubber niet.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor wwwW123 » 17 maart 2008, 16:51

henk, je hebt o.a. van semrick kunnen zien/lezen hoe het aan te pakken is. oplosmiddel zou ik niet gebruiken...lijkt me erg agressief. dat wordt gewoon steken en schrapen eerst.
je kunt dan voor de uitgebreide (zie semrick) of voor een iets makkelijkere/snellere oplossing kiezen (fertan/stukje lassen/kitten) enz..
het is maar wat je wilt.
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor Texelaar » 17 maart 2008, 21:23

Tsja Henk, goeie raad is duur...

Ik zou zeggen, volg Semrick's voorbeeld of kijk even bij mij topic in projecten (had je ook al gedaan zag ik)
Want, de roestduivel is maar op 1 manier te stoppen, en dat is door hem te lijf te gaan met slijptol en lasapparaat!
Succes met deze kwestie,
groet Johan
Texelaar
 


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor henklith » 17 maart 2008, 21:37

tot zover alvast bedankt mannen voor het mee denken, natuurlijk kijk ik ook nog steeds naar de voorbeelden van hen die mij in dit probleem al voorgingen, ik noem dus Rick, en onze texelaar :o))
Kiezen om de auto weg te brengen naar een bedrijf, laat ik nog even, het is toch een beetje de uitdaging die ik zoek.
Het echte laswerk is voor mij een stap te ver, en ook wordt het een enorme klus om alles weg te halen, buitenscherm, deels binnen scherm enz. enz.
Dus ik wil gewoon even kijken wat ik met deze twee handen kan oplossen, en met wat goeie ideen van jullie natuurlijk.
tot zover bedankt!!
groet, Henk

NB: oh ja Govert het is inderdaad niet 100% zeker dat het uit het lekbakje komt, alhoewel ik daar wel mijn kaarten op zou zetten, als je binnen in langs de ruit kijkt, zo van boven het stuur naar de onderkant van de ruit, dan zie je daar geen water door komen, of het moet onzichtbaar tussen de ruitrubber en het chassis door lopen, dat kan natuurlijk nog en dat wil ik ook nog wel proberen te elimineren.


Post edited by: henklith, at: 2008/03/17 20:38<br><br>Post edited by: henklith, at: 2008/03/17 20:42
henklith
 


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor Lelier » 17 maart 2008, 22:38

Het klinkt misschien stom maar is dat spul niet vloeibaar te maken met een haarfone
zo dat het er uitlekt,het is maar een idee.

Groet en succes Lelier.
Lelier
 


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor D!rk » 17 maart 2008, 23:07

Hallo

Interessante horrortopic, maar waar hebben jullie het over? Een lekbakje, waar moet ik dat vinden? Is dat de afwatering bij de ruitenwissers? Een fotootje zou echt verhelderend zijn... ...dan kan ik ook meedenken :D

Groet

Dirk<br><br>Post edited by: D!rk, at: 2008/03/17 22:08
D!rk
 


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor janbenz1 » 17 maart 2008, 23:08

Hallo Henk,

het gekke was dat je haast niet ziet waar het water vandaan komt.
het was dus bij mij wel het raamrubber.
Er vloeit dan water tussen het rubber en de ruit door, en in hede onderste hoekjes loopt het water dan naar binnen.
Het loopt dus gewoon onder de ruit door omhoog over het rubber de auto in.
In de uiterste hoekjes kun je het vaak net zien.
Ik heb er een nieuwe voorruit in laten zetten , met rubber, en alsnog laten afkitten omdat het toch nog lekte.
Nu si het goed, de auto hartsikke droog.
Is voor mij het belangrijkste,'
natuurlijk is het een geode zaak om ook de waterbakken even goed na te kijken, heb ik ook gedaan, en nadien goed in de wax met lijnolie gesmeerd.


Veel succes, en mooi weer toegewenst.

Groetnis Jan.
janbenz1
 


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor henklith » 17 maart 2008, 23:32

FF bieprate,, het lekbakje is sinoniem voor het verenbakje, maar omdat die meestal lek is, noem ik hem maar het lekbakje :o))
jan ik heb al eens naar dat ruit rubber gekeken, maar ik zag er toen niet echt water over naar binnen komen, ik ken dat effect wel van mijn W115's!
bovendien loopt er volgens mij ook water binnen in de A steil/stijl, naar binnen ,zo de "langs" kokerbalk in.
dus weer een aanwijzing om te veronderstellen dat er ergens een lek zit in het lek/verenbakje, de veer zit achterin geklikt aan een haak op de A steil, daar vermoed ik wat problemen.
Warm maken van de kit heb ik nog niet geprobeerd, (ik heb ook geen 220 in de garagebox).

Groet, Henk.
henklith
 


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor henklith » 01 apr 2008, 23:51

Gisteren even geproviteerd van het aangename weer, en lekbakje links uitgebaggerd, kwam wel wat roest te voorschijn, maar geen gaten gelukkig.
Ik heb de roest ingespoten met RX5, dit sluit de roest volledig af, is een soort lijnolie, is heeeeel dun, en loopt goed in alle scheuren en reten (excusses voor de uitdrukkingen).
Is nog niet helemaal klaar, wnst je kan het beter 2 of 3 maal met RX5 inkwasten, daar na met RX10, of nog een keer tussendoor met 50% RX5 en 50% RX10. <br><br>Post edited by: henklith, at: 2008/04/01 23:53

henklith
 


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor Moop » 02 apr 2008, 10:13

Het idee om met de gieter de lekkage op te wekken is zo gek nog niet. Ik zou wat kleurstof voor voedingsmiddelen aan het water toevoegen dan kun je het spoor mogelijk volgen. Deze kleurstof is niet agressief. zorg wel dat je je bekleding afdekt.
Gr Moop
Moop
 


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor henklith » 02 apr 2008, 12:02

Ha ha Hoop, klopt, ik heb zelf wel eens gedacht aan bietensap oid.
Groet, Henk
henklith
 


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor sulverenwein » 03 apr 2008, 15:19

Hallo allemaal,vandaag tijdens het autoschoonspuiten ook even gecontroleerd of mijn zg lekbakdoorvoer open is, zodat het water kan weg vloeien,dit was helaas niet het geval!! beide kanten zaten de doorvoerpijpjes dicht! Ik heb even flink de hogedrukspuit erop gezet(ter hoogte van de veren) en beide doorvoeren weer open gekregen.
Sluit wel even een foto bij met rond cirkeltje waar je op moet letten of deze open is! en natuurlijk de doorvoer in je binnenscherm die uitkomt achter je voorwiel!
sulverenwein
 


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor sulverenwein » 03 apr 2008, 15:22

de foto
sulverenwein
 


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor sulverenwein » 03 apr 2008, 15:24

foto nu klein genoeg?
sulverenwein
 


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor sulverenwein » 03 apr 2008, 15:25

mm

sulverenwein
 


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor sulverenwein » 03 apr 2008, 15:28

en nog

sulverenwein
 


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor sulverenwein » 03 apr 2008, 15:31

Meestal gaat een accu ongv 5-6jaar mee,deze is 9jaar...

sulverenwein
 


Re:Het lekbakje doet weer eens van zich spreken

Berichtdoor henklith » 03 apr 2008, 16:16

Jij hebt het helemaal door Sulver!kijk ook goed of het secundaire bakje goed open is, anders gaat daar water in staan, en dan loopt het water alsnog de cabine in, door de rubber doorvoer tules.
Het is trouwens een aanrader om die doorvoer tules wat in te smeren met iets van kit (tussen tule en chassis bedoel ik dan he)
Die accu die zo lang mee gaat is top! meestal halen ze dat inderdaad niet.
Was het een hele dure misschien?
Groet, Henk
henklith
 

Volgende

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten