door MajikSimon » 11 nov 2007, 17:02
@ harmen laat je neit gekmaken he
kijk je hebt de 200 220 240 en 300.
Allemaal rijden ze zoals ze zijn ingereden. hetb je een 200D die als taxi is ingereden, dan is ie vlotter dan een 300D.Er zijn ook 300D's die gereden zijn door "opa's"...en die zijn echt traag.
De 220 zou ik laten staan, is maar heel kort gemaakt en niet het best qua techniek
maar dat moet je zelf weten..
de 240 is erg populair onder marokkanen en daarom duurder maar kun je altijd weer kwijt daardoor. ik vind de 240 heel vlot rijden, de motor komt snel op toeren en trekt goed door..300D's zijn vaak wat slomer, zijn vaak ook rustig bereden.
De 300D en turbodiesel zijn wat duur...door hoe het klinkt: een dikke 300D "bekt" beter dan een 200D.Mensen rijden niet graag met een " instapmodel"
Toch is er niks mis met een 200D en ik denk dat het met de 240 de fijnste motoren zijn.
Eigenlijk is het onzin je in te perken door specifiek naar een type te zoeken
Belangrijker is de algehele staat van de auto en motor. Liever een goede 200D dan een afgetrapte 3x teruggedraaide turbodiesel...
de dieselpompen van na 9/79 zijn veel beter, verder is 60 a 80% van wat hier rondrjdt 200D en dus ook van wat er wordt aangeboden...daarnaast zijn er nu mensen redelijk wat mensen die erop terugkomen gezien he tonderhoud verbruik, roest etc.... vandaar dat op marktplaats vrij veel 200D staan...
Zoals bovengezegd, de 240's gaan nog altijd veel weg naar marokko..daarm zijn die ook vrij vaak snel verkocht..
de 200D is mijns inziens minder zuinig dan een 240D...
maar da's mijn mening<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2007/11/11 16:10