[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
koppeling : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 19:37

koppeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

koppeling

Berichtdoor johan » 18 maart 2008, 17:50

Hallo allemaal,

Mijn 123 200 heeft 47000 (echte) kms gereden. De laatste tijd moet ik mijn koppelingspedaal tot op de bodem intrappen om te kunnen schakelen. Het eerste stuk geeft geen weerstand. Zou dit betekenen dat ik nieuwe platen nodig heb, of heeft dit een andere oorzaak?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

m.vr.gr. Johan
johan

Re:koppeling

Berichtdoor Govert » 18 maart 2008, 17:56

De koppeling is hydraulisch en zelfstellend. Gesleten platen merk je door slippen. Ik vermoed dat het eerder met een rotte koppelingscylinder te maken heeft. Een gebrek aan remvloeistof (tevens koppelingsvloeistof) kan eventueel ook.

De koppelingsplaten zijn te testen door er een speciaal voelertje tussen te schuiven (auto moet daarvoor op de brug of op bokken).<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2008/03/18 16:57
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:koppeling

Berichtdoor johan » 18 maart 2008, 18:49

Dank je Govert. Je antwoord is duidelijk. Ik zal even langs de garage gaan. De auto had net een grote beurt gehad.

groet, Johan.
johan

Keer terug naar Techniek