door Gelediesel » 11 nov 2007, 13:00
Hallo heren,
Sinds korte tijd ben ik in het bezit van een 200D. Deze heeft vanaf het begin al koelproblemen, de temperatuur word te hoog. Continu rond de 100 graden!
Even logisch nadenken natuurlijk, dus de thermostaat maar vervangen, echter het probleem bleef. Totdat ik afgelopen vrijdag mijzelf met een autoambulance kon afslepen omdat hij koelvloeistof lekte.
Het probleem; de waterpomp kapot. Zo gezegt, zo gedaan dus 's middags maar een nieuwe eronder gezet en als ik het dan toch los heb, gelijk ook maar wéér een nieuwe thermostaat erin omdat die vreemd genoeg niet open lijkt te gaan...
Echter, na een kleine testrit, ##$#@@!! weer continu richting 100 graden. En soms meer dan 100 graden. Om gelijk even te reageren op de vraag: "Zit de thermostaat er wel juist in?". Tot zover ik weet wel! De veer zit richting de motorblok (dus naar de achterkant van de auto gericht).
Bij de testrit gevoeld aan de radiator deze word niet warm, alleen een beetje aan de bovenzijde. De bovenste slang word ook warm tot heet, echter de onderste slang blijft steenkoud. Met verwarming volop aan op het warmste blijft de auto een 90 graden. Dit is een redelijke temperatuur.
Wat kan ik verder proberen aan mijn auto? Wie weet wat er (nog meer) mis kan zijn?
Mvg Jeroen