Hoi Leon,
Ik liet je eerder al in een PM weten, dat ik soortgelijke klachten als jij had. Stotteren, slecht stationair lopen, soms veel te hoog stationair lopen, backfires enz.
Ik vermoedde dat het iets met de automatische choke te maken moest hebben. Nadat ik eens goed aan het chokehuis had gevoeld, bleek deze niet helemaal lekker vast te zitten. Ik heb de zaak weer opnieuw afgesteld (op gevoel) en tot nu toe loopt hij weer goed. Ik laat hem 's ochtends wel een minuut of wat warm lopen, voor ik ermee wegrijd. Als ik dat niet doe, schudt de hele auto.Verder loopt hij nu goed en hij pakt ook weer goed op bij gasgeven.
Nu jouw carburateur. Ik heb hetzelfde type, 175 CD in mijn 230 van '80.
Mijn motornr. begint met 115 954 en dat is de serie van na '79. Het vreemde is, dat de 175 CD volgens mij werd ingebouwd in de W114/115, terwijl onze auto's volgens mij een 175 CDTU moeten hebben. Maar het lijkt mij sterk dat zowel in jouw als in mijn auto een ouder type Stromberg is ingebouwd. Zou heel toevallig zijn.
Gisteren ben ik erin geslaagd op EBay Duitsland een gereviseerde 175 CDTU te kopen. Ik hoop hem volgende week te hebben en probeer dan z.s.m. in te bouwen. Het resultaat (als dat er is) hoor je dan wel. Wellicht kun je anders mijn huidige of de nieuwe carburateur gebruiken om te kijken of dat beter gaat?
Ik weet niet waar je woont, maar misschien kunnen we dat een keer regelen. (Bijv. in Pijnacker zolang dat nog kan)
Gr. Erik