[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
remschijven vervangen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 14:21

remschijven vervangen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

remschijven vervangen

Berichtdoor Weizengelb » 04 nov 2007, 11:56

Zo vanmorgen de 2e achterste remschijf vervangen. Wat roesten die dingen toch!
Ik heb de stukken die niet in contact komen met de remvoering maar even opgeschuurd en zwart gespoten, misschien dat dat wat roest voorkomt...

Gelukkig niet te veel roest tegengekomen. Dat is toch altijd het vervelendste wanneer je even iets aan bv de remmen wilt doen en dan ga je even peuteren aan een raar plekje en zit je binnen de korste keren met allerlei grote roestgaten in de carosserie..:-(

Dat viel dus wel mee gelukkig! :-) er was een piepklein plaatje gelast maar dat was alles.

Ik denk dat ik nog 2 winterbanden erbij koop. 2 goeie van vredestein heb ik nog.

Post edited by: Weizengelb, at: 2007/11/04 10:57<br><br>Post edited by: Weizengelb, at: 2007/11/04 10:58

Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re:remschijven vervangen

Berichtdoor Wiebren240D » 04 nov 2007, 13:37

Hallo Mathieu

ja dat ziet er weer mooi uit.

en nu maar hopen dat er ook echt winter komt

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Toontje » 05 nov 2007, 03:50

hoi hoi
ziet er goed uit
en wieberen brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr laat die kou maar wegblijven hoor
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja

Berichtdoor Harmen » 12 nov 2007, 16:37

een kijkauto waar ik in gereden heb geeft een trilling in de rempedaal als ik een beetje door-rem.... de verkoper, topklassiekers.nl, zei dat ze nagekeken worden en bijgeslepen worden of vervangen.... vervanging is de beste oplossing lijkt mij...

zijn er dingen waar ik dan nog rekening mee moet houden? evt. kijken bij vervanging naar roestplekjes??? moet je nog ergens anders op letten? is het een goede deal als ze vervangen worden als ik de auto zou willen aanschaffen?
Harmen

Berichtdoor Brijn » 12 nov 2007, 17:29

Goeie deal, goeie deal, mwâh. Remschijven vervangen is niet moeilijk, of langdurig werk, en schijven zijn niet zo duur, dus ze leveren je geen dienst waar je nou écht een supermazzeltje aan hebt. Ook al zouden ze ze vervangen, voor mij zijn nieuwe schijven niet de doorslaande factor voor een koop ja dan nee.

Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor JantjeV8 » 12 nov 2007, 17:41

Misschien dat je ze er los bijgeleverd kunt krijgen. Dan kun je zelf eerst de huidige schijven vlak (laten?) maken en hou je mooi een reservesetje over.
Maar 't-is waar, een setje schijven maakt er niet een super-deal van. Mijns inziens zou zo'n bedrijf dat allang aan de auto opgemerkt moeten hebben en had dat al opgelost moeten zijn. Topklassiekers biedt de auto's behoorlijk romantisch en in top-staat aan!!!...
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Harmen » 12 nov 2007, 18:06

hij gaf het zelf ook al aan bij de proefrit, hij bibbert een beetje en daar laat ik naar kijken.... dus of nieuwe erop of de oude vlak gemaakt....

kijk als ik straks, binnenkort een keer ga kijken met D!rk en de auto bevalt goed tot zeer goed, dan is er een redelijke kans dat ik een bod ga doen.... dus met dat in het achterhoofd wil ik zo veel mogelijk erbij krijgen en zo veel mogelijk van de prijs af....

remschijven vernieuwen is niet echt een prijsverhoging waard zeg maar....? ik heb het dan meer over als hij ze wil afvlakken dat ik ze graag nieuw wil hebben.... hoeveel zou dat waard zijn?
Harmen

Berichtdoor Brijn » 12 nov 2007, 18:22

Je koopt een setje remschijven voor 5 of 6 tientjes in de handel, afdraaien is nauwelijks goedkoper, gewoon nieuwe erop, echt je praat maar over een paar tientjes verschil. Nieuwe schijven is geen prijsverhoging waard, no way.

Probeer je nog wat van je budget over te houden Harmen? Een wijs forumlid heeft ooit gezegd: als je de deuren opendoet rollen de projecten er uit... Ook de allerbeste 123 heeft ergens wel wat simpele maar ergerlijke gebreken die je met de beste wil van de wereld bij aanschef niet kan zien maar in de eerste drie vier maanden hun kop opsteken, al is het maar een setje deurrubbers of zo na de douche van de eerste keer wasstraat, ik noem maar wat.

Suc6, Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Harmen » 12 nov 2007, 18:38

ha een paar tientjes dus.... dat is inderdaad de moeite niet!!!

ik probeer zeker het budget in de gaten te houden en ga ook zeker eerst met een kenner kijken... D!rk heeft zich al aangeboden!!! daarnaast probeer je dan natuurlijk wel zo veel mogelijk van de prijs af te krijgen!!!

wel jammer dat de verkoper nog geen foto's op de site heeft gezet, aan de andere kant misschien een voordeel; zo komen er minder potentiele klanten op af?

de auto van marktplaats is al overgespoten(3mnd geleden) en heb net de 'Buyers Guide To Type W123 Mercedes-Benz Vehicles 1976-1984’ gelezen mbt aankopen van een Benz W123, daarin staat duidelijk vermeld dat die engelsman nooit een auto zou aanschaffen die overgespoten is.... letterlijk overgenomen: 'overweeg nooit een auto te kopen die niet voorzien is van een originele kleur, in een andere kleur overgespoten auto’s zijn waardeloos.'

waarom is dit eigenlijk zo? puur omdat je veel dingen niet meer kan zien?
Harmen

Berichtdoor Brijn » 12 nov 2007, 20:32

Persoonlijk vind ik die Engelse opmerking over niet originele lak onzin. Ik ken dat artikel, de man schrijft vanuit de optiek van een museumverzamelaar. Het artikel is ook al behoorlijk oud, en er staan wel meer Britse eigenaardigheden in. Mijn (Oostenrijkse) 300D was eerst babypoepbruin maar nu donkergroen, ik ken niemand die dat geen verbetering vind, maar goed, er kunnen aan de overkant van de Noordzee puristen rondlopen die daar anders over denken. Belangrijker is dat 30 jaar oude lak van auto's die lekker gebruikt zijn meestal versleten is, kaalgevreten door erosie van wind en weer en overijverig gewas en gepoets, en dan is een nieuwe laklaag geen zonde, maar noodzaak. I dare say! Je gaat er toch lekker in rijden, of zet je hem op een sokkel in de huiskamer? Amerikaanse import uit de woestijn, daarvan is de eerste lak gegarandeerd echt "te barsten".
Ik rij sinds 1988 in klassiekers rond, allemaal overgespoten (MG's, MB 114 en 123) en geen enkele nieuwe koper heeft ooit gepiept over een andere kleur, integendeel.

Good grief! Die Engelsman draaft een beetje door, het "is" niet zo, hij "vindt" dat zo. Bovendien zal jij je 123 tezijnertijd nooit aan een Brit verkopen, want stuur aan de verkeerde kant.

Best Regards, Bert<br><br>Post edited by: brijn, at: 2007/11/12 19:40
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Harmen » 12 nov 2007, 22:10

ja das dan ook wel weer waar... maar goed ik probeer alleen de discussie op gang te krijgen waardoor ik nu van beide kanten wat meningen kan horen....

dat t nu over lak gaat ipv remschijven is dan wel weer een beetje uit de richting geluld... haha

als je het dan toch over lak hebt... je moet er nog wel onder kunnen kijken of er niet het e.e.a. onder verstopt is... en alleen een magneetje??? is dat genoeg? vast niet!

t gaat om deze auto voor de lak:

http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/12 ... bj-79.html

en de antraciet met. 200D van www.topklassiekers.nl
Harmen

Berichtdoor Brijn » 13 nov 2007, 09:32

Een klein magneetje vindt dikke plamuurlagen onder de nieuwe lak, da's alles, zo'n koelkastmagneetje is ideaal. Die 300D RDW keuring is niet verkeerd, die zijn onvoorstelbaar streng, dan deugt de auto mechanisch in ieder geval. Heeft de man foto's van voor het spuiten of heeft de vorige eigenaar dat gedaan? Waarom zo snel weer verkocht? Harde bodem, wat is er dan niet hard, de bovenkant? Ken je (of Dirk) de kleine trucjes om een motor met onderdruk te herkennen?

Die 300D is zeker interessant. Suc6 Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Harmen » 13 nov 2007, 11:24

heb al een aantal mails gestuurd met de eigenaar...

hij heeft nog 2 oldtimers staan en wil er 1 weg doen, deze heeft hij het langst zegt ie dus mag deze eruit. Hij mag graag wisselen van auto's....

hij zegt dat er geen foto's van zijn, de vorige eigenaar was een monteur van MB zelf en waarom een revisie bij 200.000km weet hij ook niet... zal hem nog eens foto's vragen van VOOR de nieuwe laklaag... maar denk niet dat hij die heeft...

ik ken D!rk niet, ik kan zeker geen onderdruk herkennen....

Zal zo even een nieuw topic maken met de vraag of iemand kan en mee wil gaan nar Bornerbroek of Almelo, ben toch wel nieuwsgierig geworden naar de auto!
Harmen

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto