[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
80 genoeg of 100 ampere accu voor 300TD? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 20:42

80 genoeg of 100 ampere accu voor 300TD?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

80 genoeg of 100 ampere accu voor 300TD?

Berichtdoor Agavengrunn » 23 maart 2008, 11:51

Hallo Mensen!

Sinds kort de trotse bezitter van een witte 300TD (fotos volgen) en kon direct de accu vervangen. Heb een 80 ampere accu gekregen van iemand die m over had en hij zei dat t wel genoeg was terwijl ik elders heb gehoord dat je voor een 300TD zeker een 100 ampere accu nodig hebt, anders kom je niet weg als t koud is.

Graag reacties/meningen/ervaringen!

Grt Hendrik
Agavengrunn

Re:80 genoeg of 100 ampere accu voor 300TD?

Berichtdoor Govert » 23 maart 2008, 12:01

Ze kregen af-fabriek 88 Ah.

Het ligt er ook aan hoe koud het wordt. In Nederland zal het gaan met die 80 Ah, maar in koudere gebieden weer niet. Ook hangt het af hoe je de auto gebruikt: eens in de zoveel tijd of elke dag? staat de auto binnen of buiten? Rij je korte ritten of lange ritten?
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Agavengrunn » 23 maart 2008, 12:58

Hee Govert,

elke dag, staat altijd buiten, dagelijks in totaal 60 km op en neer naar werk, daarnaast regelmatig korte ritjes en af en toe een lange rit. En op werkdagen moet ik vroeg weg!<br><br>Post edited by: Agavengrunn, at: 2008/03/23 12:06
Agavengrunn

Berichtdoor alex240diesel » 23 maart 2008, 14:49

Ik zou er een 88Ah accu inleggen. Dit is een standaard accu, 80Ah, is volgens mij niet echt gebruikelijk zal overigens wel voldoende zijn, hij slaat alleen iets minder snel aan.

Ik had in mijn 240 een 66 Ah accu wat lange startijden gaf in de winter. Hier heb ik nu ook de af fabriek 88 Ah accu in geplaatst, start direct nu.

Starten doen die diesels trouwens wel hoor, alleen hoe meer Ah de accu is, hoe beter de Startmotor kan draaien. Echter kan je niet te hoog gaan in Ah omdat je dan de Accu niet meer goed oplaad, hier moet je rekening mee houden.
alex240diesel

Berichtdoor Wiebren240D » 23 maart 2008, 15:51

Hallo Daar

net wat Alex zegt niet te zwaar anders gaat je dynamo eerder stuk en dat kost ook geld.
ja schrijft zelf elke dag 60 km dat is op zich genoeg om een 88 amph accu op te laden maar een zwaardere accu duurt gewoon langer voor die echt vol is.
en wat voor dynamo zit er op de auto eentje van 45 amph of eentje van 55 Amph maakt ook weer uit.
ik heb zelf een 92 amph accu waarom die is goedkooper dan een 88 amph accu maar wel een 55 amph dynamo met een spannigregelaar die ik zelf kan regelen.

veel suc6 met de keus van de accu.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja

Berichtdoor henklith » 23 maart 2008, 16:11

Het allerbelangrijkste is dat het een start accu is, er zijn nl. ook accu's die een geringere stroom kunnen leveren, maar zo gecostrueerd zijn dat ze dat ook lang volhouden.
Een start accu kan flink wat stroom leveren, door dat ie meer plaat oppervlak heeft.
80Ah zal je wel door de zomer helpen!! en wellicht ook nog wel door de Nederlandse winter, probeeer het gewoon.
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor Coupe280 » 23 maart 2008, 16:24

hallo allemaal
je moet niet alleen kijken naar 80 of 88 amp
belangrijk in winter is wat hij aan koude start stroom kan leveren .
ik heb er een op staan die kan in een heel korte tijd 600amp leveren
dat 2e getal wat op je accu staat is veel belangrijker in de winter
mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja