door Brijn » 12 nov 2007, 20:32
Persoonlijk vind ik die Engelse opmerking over niet originele lak onzin. Ik ken dat artikel, de man schrijft vanuit de optiek van een museumverzamelaar. Het artikel is ook al behoorlijk oud, en er staan wel meer Britse eigenaardigheden in. Mijn (Oostenrijkse) 300D was eerst babypoepbruin maar nu donkergroen, ik ken niemand die dat geen verbetering vind, maar goed, er kunnen aan de overkant van de Noordzee puristen rondlopen die daar anders over denken. Belangrijker is dat 30 jaar oude lak van auto's die lekker gebruikt zijn meestal versleten is, kaalgevreten door erosie van wind en weer en overijverig gewas en gepoets, en dan is een nieuwe laklaag geen zonde, maar noodzaak. I dare say! Je gaat er toch lekker in rijden, of zet je hem op een sokkel in de huiskamer? Amerikaanse import uit de woestijn, daarvan is de eerste lak gegarandeerd echt "te barsten".
Ik rij sinds 1988 in klassiekers rond, allemaal overgespoten (MG's, MB 114 en 123) en geen enkele nieuwe koper heeft ooit gepiept over een andere kleur, integendeel.
Good grief! Die Engelsman draaft een beetje door, het "is" niet zo, hij "vindt" dat zo. Bovendien zal jij je 123 tezijnertijd nooit aan een Brit verkopen, want stuur aan de verkeerde kant.
Best Regards, Bert<br><br>Post edited by: brijn, at: 2007/11/12 19:40