[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hendel openen motorkap : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 20:38

Hendel openen motorkap

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Hendel openen motorkap

Berichtdoor TIMSTAR » 27 maart 2008, 16:05

Mercedesrijders,

Heb nu 1 dag mijn witte 200D en ik ben dus nog onzeker over veel dingen. Hoort dit wel of niet? Jullie kennen dit misschien nog van toen jullie je eerste Mercedes net in het bezit hadden.Zo ook dit vraagje. Ik wilde mijn motorkap openmaken middels de hendel boven de voetrem. Dit lukte ook, ik merkte echter wel dat ik de hendel heel ver naar boven moest trekken. hij kwam echt tegen de onderkant van het dashboard aan en duwde het ook een stukje opzij. Ik zag ook dat het onderste deel van het dashboard een klein beetje loskwam hierbij.

Ik probeer hier vanavond een foto van te maken om de " ernst" van de situatie nog duidelijker te maken. Ik vraag me af of dit een probleem is. Wat vinden jullie. en wat zou ik eraan kunnen/moeten doen.

Alvast bedankt,

TIMSTAR

Post edited by: TIMSTAR, at: 2008/03/27 15:06<br><br>Post edited by: TIMSTAR, at: 2008/03/27 15:08
TIMSTAR

Re:Hendel openen motorkap

Berichtdoor alex240diesel » 27 maart 2008, 20:08

Ik denk dat je kabel iets is opgerekt. misschien moet je is kijken if hij niet aan een van de einde aan het rafelen is. Wanneer dit het geval is, moet je hem maar vervangen. Zeker als je het niet vertrouwd. Vind het wel vreemd om te lezen, en vermoedelijk is het iets anders, want je onderplaat hoeft niet mee genomen te worden.
alex240diesel

Berichtdoor JantjeV8 » 27 maart 2008, 22:36

Zou het kunnen zijn dat de buitenmantel van de kabel uit z'n klemmetjes is gekomen? Het kan dan zijn dat je met de hendel een hele grote slag moet maken omdat de buitenmantel mee kan bewegen.
Mogelijk dat daardoor de kabel die onderplaat van je dashbord doet bewegen.
Het zit eenvoudig in elkaar. Eventueel ook even wat olie inde kabel laten lopen, vriest ie nooit vast en werkt lekker soepel.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor TIMSTAR » 27 maart 2008, 23:23

Jongens,

Ik ga ermee aan de slag. Hou jullie op de hoogte!

Bedankt voor de reacties.

Tim
TIMSTAR

Berichtdoor Mercedennys » 28 maart 2008, 15:34

ter info, zelf vorige week dit ding vervangen, lastig klusje. succes!<br><br>Post edited by: Mercedennis, at: 2008/03/28 14:35
Mercedennys

Berichtdoor TIMSTAR » 28 maart 2008, 16:04

Jongens

Ik heb er een foto van gemaakt. Wat vinden jullie?
Wellicht toch maar even langs een garage hiermee..

Tim <br><br>Post edited by: TIMSTAR, at: 2008/03/28 15:07

TIMSTAR

Berichtdoor alex240diesel » 28 maart 2008, 23:45

Behalve dat de plaat niet goed zit, vind ik de hendel gewoon goed opengaan.

De onderplaat moet echt goed sluiten, mag geen openranden hebben. Zitten alle schroeven hier wel in?
alex240diesel

Berichtdoor TIMSTAR » 30 maart 2008, 01:49

Het probleem is opgelost!!!

Ik heb de onderste plaat even losgemaakt, (Met 2 schroeven was hij los..) Toen geconcludeerd dat je aan de "hendelkant" niks kunt stellen aan de kabel.
Maar aan de "motorkapkant" wel, met een steeksleuteltje gedraaid aan het verstelboutje, ik had nog heel veel schroefdraad over.

PROBLEEM WEG!!!!!!

Bedankt voor het meedenken!!

P,S.

Dieonderste plaat heeft bij jullie toch ook maar 2 schroeven????

Tim
TIMSTAR

Keer terug naar Techniek