[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
lekkage schuifdak : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 19:46

lekkage schuifdak

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

lekkage schuifdak

Berichtdoor Henk1959 » 12 nov 2007, 01:24

Probleempje:
Vanmiddag geconstateerd dat het overvloedige hemelwater helaas niet beperkt blijft tot het exterieur van mijn witte coupe, shit.
Heb het lek al boven water: aan de bestuurderskant komt het via het schuifdak naar binnen.

Ik ga morgen op dit forum zoeken naar een oplossing.
Iemand nog tips?

groetnis fan Henk

NOORDSTERGROEP
Henk1959

Re:lekkage schuifdak

Berichtdoor Markparket » 12 nov 2007, 01:59

Hoi Henk,

Misschien denk ik nu even te makkelijk:

Zijn de afvoerkanalen niet verstopt?

Groet,

Mark
Markparket

Berichtdoor Starcruiser » 12 nov 2007, 18:10

De afvoerkanaaltjes zitten links en rechts aan de voorzijde van het schuifdak. Soms zie je de openingen niet zo goed door het vuil dat er zich kan ophopen.

Doorsteken gaat het beste met een electriciteitsdraadtrekker (trekveer) daar kan je genoeg kracht mee zetten en zo'n ding gaat met alle bochtjes mee. Als je dat niet hebt, kun je evt. een stuk installatiedraad gebruiken (electriciteitsdraad, bruin, blauw of geel-groen).
Starcruiser

Berichtdoor Henk1959 » 13 nov 2007, 11:43

Mark en Starcruiser

Het lijkt er inderdaad op dat het linker afvoerkanaaltje wat verstopt zit.
Heb niet zo'n trekveer, maar denk dat ik met een stuk installatiedraad ook een heel eind kom.
Ga het ff proberen, wordt ook tijd want de bestuurdersstoel is behoorlijk nat.
Gisteravond heeft de witte een poos in de regen gestaan en ja hoor, het druppelt weer langzaam maar zeker naar binnen.
Hoop het euvel te verhelpen, dan kan het pak pampers ook weer de kast in ;-)

groetnis fan Henk

NOORDSTERGROEP
Henk1959

Berichtdoor Markparket » 14 nov 2007, 02:53

Henk,

Volgens mij moet je niks door die afwateringskanalen raggen...volgens mij kunnen ze er niet tegen!

Bovenop met een sterke stofzuiger de troep wegzuigen en/of van onderen lucht door het kanaal spuiten (niet van bovenaf, want dan loop je kans dat de verstopping zich verder naar beneden verplaatst!)

Succes!

Mark
Markparket

Berichtdoor Starcruiser » 14 nov 2007, 12:23

Ho, het is geen Renault hoor! Mercedes heeft degelijke afvoerslangen gemonteerd en met een beetje beleid kun je daar gewoon een installatiedraad oid doorheenhalen. Nooit forceren natuurlijk, maar dan gaat alles kapot.
Starcruiser

Berichtdoor Semrick » 14 nov 2007, 12:51

Nee het is inderdaad geen Citroen maar ik moet Markparket toch gelijk geven.
Het wordt ontraden om de afwateringskanalen door te steken. Niet zo zeer omdat je ze kunt vernielen maar meer omdat je aanwezig vuil vast kunt stampen waardoor het nog moielijker of helemaal niet meer te verwijderen is.
En als je er al doorheen gaat raggen doe dat dan van beneden naar boven. Beter is om de kanalen met perslucht door te blazen en ook nu van beneden naar boven.
En zet er dan niet meteen 8 bar op want dan blaas je alle zooi in je interieur. Alles met beleid dat zal het best goed komen.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Henk1959 » 14 nov 2007, 15:16

Bedankt voor de reacties

Als ik dit zo allemaal lees, dan kies ik toch maar voor de meest veilige optie.
Even iemand zoeken met een compressor en dan zo eerst proberen.
Als dat niet lukt, dan maar een draad er doorheen, maar dan wel met beleid natuurlijk.

groetnis fan Henk

NOORDSTERGROEP
Henk1959

Berichtdoor Brijn » 14 nov 2007, 18:35

Ik heb mijn afvoerpijpen doorgedraaid! Een ouwe remkabel van de brommert in een accuboormachine, uiteinde beetje uitgerafeld, en langzaam draaiend de kabel af laten zakken. Waslijn werkt ook. Die slangen zijn er stevig genoeg voor. Een T heeft op alle vier de hoeken een afvoer, de Sedan en coupé ook?

Ik ben niet zo'n voorstander van perslucht als er een slang echt verstopt zit heeft perslucht kracht genoeg om de slang aan gort te blazen. De ontluchtingspijp van mijn tank was ooit verstopt: doorblazen vanuit de tank leverde bijna een gescheurde tank op, een enorme knal en 15 liter capaciteit meer, ongelogen, maar de blokkade bleef. De waslijndoordraaimethode freesde de prop probleemloos weg...

Bert<br><br>Post edited by: brijn, at: 2007/11/14 17:39
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur