[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Piepend koppelingspedaal bij draaiende motor : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 14:58

Piepend koppelingspedaal bij draaiende motor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Piepend koppelingspedaal bij draaiende motor

Berichtdoor Topasbrauner » 07 okt 2006, 21:44

Hallo Jongens. (Volgens mij zijn er nog geen vrouwen aktief hier?)

Het koppelingspedaal van de 250C (jaja 114, maar zelfde techniek hoor:blush: ) piept/kreunt alleen als de motor loopt. Dus niet als de motor uit is. Ik heb niet idee dat de koppeling bekrachtigd is zoals het rempedaal, is het wel? Wat zou dit in vredesnaam kunnen zijn?
Nieuwe nemer en gever zet ik er zo op, maar wil eerst weten of dat nodig is. Pedaal werkt verder zonder problemen. Het grootste probleem is nog dat mijn vriendin die in de wagen rijdt bijgeluiden nostalgisch en romantisch vindt bij een 34 jaar oude wagen. Ik niet en wil het oplossen.

Bedankt alvast,

Job
Topasbrauner

Re:Piepend koppelingspedaal bij draaiende motor

Berichtdoor Trouwkoets » 16 nov 2007, 11:35

Kijk eens aan, een weesberichtje gevonden van ruim een jaar oud. Leuk. Job, piept/kreunt het pedaal nog steeds, of is deze auto (zoals je van plan was) inmiddels verkocht?
Bij de trouwkoets piept hij ook, 1x op 2/3de van de slag. Ik denk dat een beetje vet op de draaias boven het pedaal wonderen doet.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Citrobenz » 16 nov 2007, 13:05

Casper kijk uit met vet, het kan zijn dat er een kunststof lagertje/geleider in zit. Smeer je die met vet kan het pedaal vast gaan zitten. probeer het eerst met siliconen sprai.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JantjeV8 » 16 nov 2007, 14:16

of vaseline.
Siliconen mogen bij niet in de buurt van de auto komen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek