[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Nordschleiffe Weekend 2008 : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 08:57

Nordschleiffe Weekend 2008

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Nordschleiffe Weekend 2008

Berichtdoor Markparket » 16 nov 2007, 02:48

Hallo mannen en vrouwen!

Is al eens eerder ter sprake gekomen bij andere topics:

Clubweekend naar de beroemde en beruchte Nurburgring!!!

Ik ben er ooit met de EEND geweest, maar wil ook eens met de Benz!

Hebben meer mensen hier hetzelfde verlangen?

Arno is ons al voorgegaan met z'n 250 benzinegroene! Heeft er zelfs een filmpje van op Youtube!

Bij voldoende belangstelling gaan we erheen....en dan niet alleen scheuren, maar ook wat van de historie van dit in mijn ogen mooiste circuit aller tijden en zijn omgeving op te snuiven! (ze hebben er ook heeeeeeeeeeerlijke wijnen!)

Kom op, meld je aan!

Kan hier, of via een mail naar:

nordschleiffe(apenstaartje)projectvloeren.nl

Allemaal aanmelden!!! Gezellig!!!
Markparket

Re:Nordschleiffe Weekend 2008

Berichtdoor Schoones300d » 16 nov 2007, 11:51

Mark,

Leuk idee..!
Onder voorbehoud van datum, ik doe mee!!
Check je mailbox
Schoones300d

Berichtdoor Paul Snip » 16 nov 2007, 12:21

Ik wil ook wel mee. Mooi Hotelletje opzoeken. Beetje in de omgeving rondrijden. Misschien een leuk museum bezoeken. Volgens mij biedt het genoeg perspectief voor een leuk weekendje.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Toontje » 16 nov 2007, 17:12

datum's graag
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Markparket » 17 nov 2007, 02:19

Nou nou!

Zijn we al met z'n vieren!!!

Gelukkig diesels erbij....heb ik nog een kans, hahaha!!!

Wat je zegt Paul, lijkt mij ook wel wat:

Leuk hotel met dikke schnitzels en bier!
Beetje door de omgeving toeren (is ECHT mooi daar)
Museum (hebben ze trouwens ook op de Ring)

Tja, en dan data he????

Is altijd weer moeilijk, maar in ieder geval in die maanden als het weer wat beter is (of kan zijn....)

Wat mij betreft mei of juni.

De even weekenden kan ik niet, de rest kan ik wel vrijmaken zo lang van tevoren (mocht er iets gepland staan)

Dus: Ik kaats het balletje even terug naar jullie!

Ik ga ook vast even kijken naar leuke echte Duutse hotelletjes/Gasthauser met Gutburgerliche Deutsche Kuche!!!
Markparket

Berichtdoor Govert » 17 nov 2007, 03:33

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/03/12 21:43
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor 2m1300TDT » 17 nov 2007, 04:19

Houd rekening met het pinksterweekend rond 11 mei, dan zal het wel drukker zijn.
Maar als ik vrij kan krijgen, en de vrouw ook mee gaat, goed plan!
2m1300TDT

Berichtdoor 250petrolgrun » 17 nov 2007, 16:50

Hallo Nurburg en Nordschleiffe vrienden,

Even een waarschuwing omdat, ik van jullie hou!

Ik wil jullie er even op wijzen dat het rijden op de Nordschleiffe op eigen risico is, de vangrail €400,- per meter kost, mocht je die raken en je moet heel goed in je speigels kijken voordat je een bocht in stuurt en een bocht uitkomt! Je wordt om je oren gereden daar!

Alles wat daar rondrijd heeft +200PK en bv een W123 200D 60pk.

Bekijk het filmpje van mijn 250 met 140PK http://nl.youtube.com/watch?v=ZV2eftGWzTs

Besef ook dat als je op baan bent en je naar beneden rijd dat, je eerder moet remmen, het gewicht maal snelheid en de standaard remmen vereisen een eerder rempunt. Er vallen zo'n 12 doden perjaar op de Nordschleiffe

In het voorjaar ga ik verhuizen dus ik weet niet of ik mee kan. Als ik mee ga wil ik een ieder wel even toespreken hoe en wat omdat, deze baan niet zonder gevaren is! Niet zo zeer omdaar met een W123 te rijden maar, de mafkezen die daar rondrijden en hun rijkunsten overschatten, zie de motorrijder in mijn filmpje.

Rijd voorzichtig, Arno<br><br>Post edited by: 250petrolgrun, at: 2007/11/17 15:58
250petrolgrun

Berichtdoor Markparket » 17 nov 2007, 18:48

Ha die Arno, ahwe ring rijder met je Tief Gelegter Taxi!!

Bedankt voor je waarschuwing!

Neem van mij aan dat dit verhaal heeeeeeeeeeeeeel erg grondig voorbereid zal worden!

Ik wil dat iedereen net zo heelhuids thuiskomt als dat ze weggegaan zijn.

Op dit moment ben ik bezig een heel pakket met informatie samen te stellen, en zeer zeker komt de onderdelen veiligheid, spelregels, do's en dont's etc in de spotlight te staan!!!

Dit weekend is dus ook duidelijk iets wat je niet even snel pland, vandaar ook datum ergens tegen de zomer van 2008 aan.

Ik hoop beste Arno dat ik je hiermee een beetje gerust gesteld heb en dat je weer rustig kunt slapen!

Wij houden ook van jou hoor!

Zullen we een W123 knuffelgroep oprichten?
Markparket

Berichtdoor Citrobenz » 17 nov 2007, 20:03

Wat nou Arno,

De Noordstergroep is nog maar net opgericht en je gaat al verhuizen?
Wil je er zo graag bij horen?
:) :) ;)
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor Markparket » 17 nov 2007, 21:53

Hier alvast een link in het nederlands

http://www.ring-world.nl/

Kijk vooral eens onder het kopje Ringinformatie
Markparket

Berichtdoor Roel280€ » 18 nov 2007, 17:10

Onder voorbehoud van de datum lijkt me dit een leuk uitje voor de 280E. Maar natuurlijk wel v o o r z i c h t i g daaro....
Roel280€

Berichtdoor 200d automatik 1979 » 18 nov 2007, 17:32

Onder voorbehoud ga ik ook mee! De 200D blijft zu hause en m'n racemotor gaat mee dan.
Heb al zo'n 8jaar ringervaring dus wil best ff voorrijden....
www.nurburgring.nl

gr Ton
200d automatik 1979

Berichtdoor Jeroen » 18 nov 2007, 19:02

Jaren geleden ben ik eens met mijn Alfa Spider de ring opgegaan. Was blij dat ik er weer vanaf kon en geloof me, ik rij echt heel hard met mijn Spider. Niettemin, alles en iedereen haalde me langs alle kanten in!

Maar het is een ervaring en trouwens ook een heel mooie omgeving. Ga in ieder geval ook even kijken bij het automuseum bij de ingang van het moderne circuit.

Voor wat betreft de datum; je kunt overwegen het te combineren met het Classic Grand Prix weekend. Meestal ergens in juli/augustus. Fantastisch evenement met honderden klassieke wagens in en op het circuit. Niet alleen formule 1, maar zo'n beetje alles wat je maar kan bedenken. Heel veel clubs komen dat weekend ook naar de Nurnbergring. Buiten het circuit zie je nog meer klassiekers dan op het circuit.

Bij het circuit is ook een camping en die wordt volledig in beslag genomen door klassieke autoclubs!

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor Pietje » 18 nov 2007, 20:53

Leuk idee! Meegaan zal iki wel. Of ik de 280CE op het circuit laat zoeven is nog een tweede. Ik zag ergens iets van een datum eind juni. Houdt er rekening mee dat Benedendijkers voorjaarsit ook rond die tijd is. Ik heb (nog niet officieel) vernomen dat dat 29 juni wordt.

De optie van Jeroen om het tezamen met andere oldtimerclubs te doen lijkt me trouwens ook wel wat. Wellicht ook iets safer, omdat alle ouwetjes wat trager zijn.
Pietje

Berichtdoor Markparket » 22 nov 2007, 20:58

Hallo allemaal.

Even een kleine update:

Ik heb inmiddels contact met de Nurburgring om te kijken hoe we een en ander veilig in kunnen passen! Erg meewerkend zijn ze nog niet, maar ik ben een vastbijtertje!!!

Tevens ben ik al een aardig eind op weg v.w.b. wat we nog extra kunnen ondernemen, b.v museum bezoek. Heb ook al iets leuks gezien van een historische spoorbaan in de buurt. (Vulkan-Express)

Ook ben ik op hotel onderzoek gegaan.

Ik ben maar even uitgegaan van de volgende criteria:

Auto's veilig kunnen parkeren
Niet te duur
Echte duitse keuken (je bent in Duitsland per slot van rekening)
Niet te druk qua ligging

Heb het volgende hotel gevonden:

http://www.gasthaus-weber.de/

Kijk maar even of jullie het ook wat vinden.

Ik neem wel even contact met ze op voor een substantiele "ermahsigung"...

Misschien dat eventuele deelnemers even hun mail adres naar mij kunnen mailen, dan kan ik jullie links, stand van zaken ed doormailen...

Mijn adres: nordschleife@projectvloeren.nl

Groet,
Markparket

Berichtdoor Douwe Jan » 22 nov 2007, 21:24

.... Helm op, rolbeugel monteren, zwaailicht ....

Dit is geen kinderspel;
ben hier geweest rond 1975 met een zwarte 200D (/8), inclusief mooie blondine en tralala, maar eh ... voor je het weet lig je buiten de baan ...

150-200pk is wel het minimum vermogen om de Porsches en Ferrari's een beetje veilig uit de weg te kunnen gaan ...
Douwe Jan

Berichtdoor Markparket » 22 nov 2007, 21:35

Douwe Jan,

Het gaat niet zozeer om de PK's....of je moet vooraan willen rijden.

het gaat eerder om VEILIGHEID!

Er zijn zo wat spel regels:

O.a. GOED in je achteruitspiegel kijken!

Snellere deelnemers dienen je TEN ALLEN TIJDE LINKS in te halen! (op straffe van dikke boetes en eventueel innemen van rijbewijs! Hier gelden de NORMALE verkeersregels!)

Je kan dit ook aangeven door je clignoteur naar rechts aan te zetten.

En zo zijn er nog heel wat meer regels!

Nogmaals iedereen: Dit gaat echt GRONDIG voorbereid worden, ik ben er zelf ook meerdere malen geweest, dus weet waar ik over praat!

En als er mensen zijn die er wel naar toe willen, maar niet willen rijden is er altijd nog de Ringtaxi! (alhoewel deze ook nog wel eens aan de kant staat met kotsende inzittenden!)
Markparket

Berichtdoor Markparket » 22 nov 2007, 21:37

Oh ja:

Buiten de baan liggen heb je natuurlijk wel ZELF in de hand, hahahaha
Markparket

Berichtdoor 2m1300TDT » 22 nov 2007, 23:18

De ringtaxi rijdt vanaf april en kost € 185,- per rit maximaal 3 passagiers, reserveren erförderlich.
En dan daarna met je eigen diesel ;-)))
Zijn er nog meer kandidaten voor die taxi? €62 is niet weing maar je hebt dan wel iets te vertellen thuis...

EEN RIT DOOR DE GROENE HEL

http://nuerburgring.gosign.de/BMW-Ring-Taxi.130.0.html<br><br>Post edited by: 2m1300tdt, at: 2007/11/23 03:31

2m1300TDT

Volgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....