MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 14:52

benzinedrukaccumulator

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

benzinedrukaccumulator

Berichtdoor superW123 » 17 nov 2007, 08:19

ff een vraag aan de benzinemannen, in m'n brandstofsysteem (280CE) zit zo,n benzinedrukaccumulator, hoe lang moet die eigenlijk alles op druk houden ?
ik heb het idee dat de mijne het aan het begeven is, want als ik instap en start slaat hij na een keer of wat rondkomen pas aan, terwijl als ik hem in d zet en hem even laat pompen op contact en dan start doet ie het direct.

superW123

Re:benzinedrukaccumulator

Berichtdoor Trouwkoets » 17 nov 2007, 09:45

Ron, hier de leek. De benzinepomp krijgt volgens mij stroom als je de startmotor laat draaien en als het toerental boven de 50 toeren is. Dus 'op contact' zou geen druk moeten worden opgebouwd.
Overigens houd de accumulator niet echt 'druk vast', maar zorgt ervoor dat het nogal schokgewijze pompgedrag van de beninepomp wat meer gelijkmatig bij de spinnekop aankomt.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor superW123 » 17 nov 2007, 18:26

hoi, als ik de sleutel op start houd en de pook ik d of r, dan pompt de pomp, als ik dan de pook in n of p zet , dan start hij meteen.
terwijl als ik de pook in n of p zet en start, dus zonder pompen ,duurt het even voor hij start.
het starten duurt vooral lang als de wagen een paar dagen heeft stilgestaan.
maar als die accumulator niks met op druk houden van het systeem te maken heeft moet ik het toch ergens anders zoeken.....maar waar.
superW123

Berichtdoor Bogent » 17 nov 2007, 21:22

Hallo, dat ligt er precies aan hoe hij afgesteld staat de mijne heeft een tijd met de eerste klap gestart daarna heb ik een tijd gehad dat ik echt een keer of tien moest pompen met het gas en dan moest hij toch nog een aantal omwentelingen maken om aan te slaan. Nu heb ik vorige week een kapot membraam in de vergasser gehad en heeft de gasboer hem opnieuw afgesteld en nu start hij weer zonder pompen met de tweede รก derde omwenteling (geschat).
Bogent

Berichtdoor Trouwkoets » 17 nov 2007, 21:33

Ron, Bob, hebben we het nu over starten op gas of benzine?
Trouwkoets

Berichtdoor superW123 » 17 nov 2007, 23:29

ik heb het puur over starten op benzine
superW123

Berichtdoor Bogent » 18 nov 2007, 00:28

sorry zat ik ff verkeerd
Bogent

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto