[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Spuugt een beetje olie eruit bij de vuldop : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 14:52

Spuugt een beetje olie eruit bij de vuldop

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Spuugt een beetje olie eruit bij de vuldop

Berichtdoor Matsinger » 19 nov 2007, 11:36

Hoi mijn 300 tubodiesel gooit een beetje olie eruit bij de vuldop, is dit een groot probleem of moet ik alleen een nieuwe vuldop erop doen?
Matsinger

Re:Spuugt een beetje olie eruit bij de vuldop

Berichtdoor JantjeV8 » 19 nov 2007, 12:08

Het duidt volgens mij wel op onderdruk, maar het wil niet zeggen dat dan maar meteen een volledige revisie uitgevoerd zou moeten worden. Om het geen vette boel te laten worden kun je proberen een nieuwe dop er op te zetten, of op een of andere manier de dop wat strakker aan te laten trekken misschien.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wim Matsinger » 19 nov 2007, 12:09

He broertje ga gewoon eens werken in plaats van in de baas zijn tijd dit te doen....

matsinger 36
Wim Matsinger

Berichtdoor Matsinger » 19 nov 2007, 12:16

als de dop er los op ligt blijf ie netjes liggen, dus onderdruk is het niet volgens mij.toch?
motor start ook in een keer zelfs bij koude start en loopt netjes en rustig.
Matsinger

Berichtdoor Brijn » 19 nov 2007, 12:32

Nieuw rubbertje onder de dop (2 euro) of desnoods de dop maar half vastdraaien, op zijn strakste punt. Geen paniek over onderdruk, dat hebben ze allemaal een beetje. En heel erg erge onderdruk resulteert uiteindelijk in niet meer willen starten.

Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 21 nov 2007, 19:41

ja maar wat bedoel je nu? komt er een beetje olie uit met de dop vastgedraaid? of wanneer je de motor laat lopen met de dop er af? dat er dan wat druppeltjes uitkomen lijkt me niet vreemd. bij mijn motor zwiept de distributie katting namelijk praktisch onder de dop. die ketting neemt natuurlijk ook een beetje olie mee. indien dat het geval is zou ik me niet zo heel veel zorgen maken

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Matsinger » 22 nov 2007, 12:28

Hoi Allemaal,

Dinsdag avond even de vuldop goed schoongemaakt en ijzertjes iets uitgebogen zodat de vuldop wat strakker erop zit, zaterdag even een nieuwe vuldop erop zetten, het rubbertjes was helemaal glad en behoorlijk dun. Daarnaast even de kleine hometest gedaan met de moter draaiend en de vuldop er los opleggen, bleef keurig liggen, de moter loopt ook keurig. Daarna even een paar keer gas open gehad en gekeken of ie walmt, bijna niet, dus onderdruk lijkt mij niet waarschijnlijk.
Als de auto echter stationair draait,voel je de auto wel wat trillen, maar het blok ligt goed stil en de rubbers zijn verniewd, dus zal wel bij de loopcultuur van de 5 ciliner horen, is van nature lastiger in balans dan een 4 of 6 cilinder.
Ik ga wel een keer een compressie meting laten doen en turob testen, moet je nu een turbo erin voelen klappen net als bij een TDI of is de turbo gelijkmatiger?
Matsinger

Keer terug naar Techniek