[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
rubbers bij achteras. : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 21:35

rubbers bij achteras.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

rubbers bij achteras.

Berichtdoor RenK » 05 apr 2008, 16:17

Bens-kenners.

Bij de achteras aan de zijde van de deuren zit een metalen steun die van de as naar de boden loopt van de Bens.
Deze zit met een rubber stop/dop in de bodem vast. Deze rubberdop ziet er bij mij slecht uit,
ben zelfs bang dat hij stuk is. Is dit zonder speciaal gereedschap te vervangen ? moet daarvoor de hele as los?
Wat kost zoiets in de garage bij vervanging ?
zit ook roest omheen dus wil het eigenlijk zelf doen en dan meteen de roest weghalen, een garage doet dit meestal niet.
wie weet raad.

Vr.groetend
Kees
RenK

Re:rubbers bij achteras.

Berichtdoor JantjeV8 » 05 apr 2008, 17:46

Die steun zit doorgeschroefd aan de bodemplaat. Als de rubber versleten is hoor je op een hobbelweg de achteras klapperen.

Met gewoon gereedschap is dat te vervangen.

Ik neem even aan dat je onderstaande rubber bedoeld.

JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Rob Holewijn » 05 apr 2008, 17:54

Nou Jantje als die van jou is, kan die ook wel een beetje smeersels gebruiken.
Deze dingen kun je mooi laten poedercoaten.

Renk, grote bout er ui en die 2 kleine voor het plaatje.
Dan het rubber er uit halen (gaat niet altijd even makkelijk) nieuwe er in en de bouten weer op zijn plaats schroeven. Die grote wil niet altijd in één keer er in maar er zit een behoorlijk stuk zonder schroef draad, zodat je die wel een klap op zijn kop mag geven.
Rob Holewijn

Berichtdoor JantjeV8 » 05 apr 2008, 18:00

Nieuwe aanwinst Rob, 240D uit 1980, ikke 3e eigenaar, 163000km.

JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Rob Holewijn » 05 apr 2008, 18:33

Die ziet er goed uit zo te zien.
Enne als je ooit bij mij in de buurt komt met deze wagen ga ik er onder liggen om te kijken of je die bodem net zo mooi (Maar dat zal dan wel zwart zijn) gemaakt hebt.
Rob Holewijn

Berichtdoor RenK » 06 apr 2008, 20:24

Hallo Jan en Rob,

Ga van de week even kijken hoe de toestand daar precies is.
Maar ja.......regen,regen,regen en geen garage ruime dus tmoetff droog zijn.

Ja die is het, bij jouw ziet hij er ook niet zo fris meer uit geloof ik :-)

Bedankt vast
Kees<br><br>Post edited by: RenK, at: 2008/04/06 20:26
RenK

Berichtdoor JantjeV8 » 07 apr 2008, 07:39

Buitenkant van het rubber ziet er wat rafelig uit, maar geeft geen bijgeluiden. Zolang hij niet klappert laat ik hem mooi zitten. Ik woon direct aan de beste testbaan van Nederland daarvoor, een straat van Kinderkopjes die er nog slecht bij ligt ook.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor henklith » 07 apr 2008, 11:38

Rob, een beetje half off toppic, maar kan rond die omgeving van die centrale bout, ook nog al eens roest onstaan?
ik heb namelijk wat water inloop in mijn W115, er licht dan een klein plasje water achter in de kuip, precies op de plaats waar de twee bouten zitten die dat driehoekige steunplaatje (dat je zo mooi kan poedercoaten) aan de bodem vast zit.
Kan je dat plaatje ook los maken met die twee bouten, en dan draaien zonder dat de triangel (boemerang) verschuift :o))

Groet, Henk Lith (bevreest als altijd voor een boemerang effect)<br><br>Post edited by: henklith, at: 2008/04/07 11:40
henklith

Berichtdoor Nico Vliet » 07 apr 2008, 12:49

Jan,

Heb zelf af en toe eens dat ik achter me een "kloenk kloenk" geluid hoor. Zou dit ook door zo'n slecht rubber kunnen worden veroorzaakt?
Nico Vliet

Berichtdoor JantjeV8 » 07 apr 2008, 13:04

Maar al te goed Nico.

Eventueel ook goed kijken dat je knalpijp niet tegen de onderkant van de carrosserie onder de bumper aan kan bungelen, want dat kan ook zo'n geluid geven.
Te slappe rubbers die we hierboven bedoelen geven altijd dat gerammel, niet af en toe.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor henklith » 07 apr 2008, 14:53

Elk auto'tje zingt zoals ie gebekt is, er zitten tenoren tussen, maar ook baritons, heerlijk geniet er van, maak je pas zorgen als je het gezang op een gegeven moment niet meer hoord :o))
Groet, henk
henklith

Keer terug naar Techniek