[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vervangen lampje in de draaiknop van de aanjager : Interieur - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 11:59

Vervangen lampje in de draaiknop van de aanjager

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Re:Vervangen lampje in de draaiknop van de aanjage

Berichtdoor Janbenz » 17 nov 2007, 20:19

Het lampje is vervangen door weer een gewoon lampje.

Groet,

Janbenz
Janbenz

Re:Vervangen lampje in de draaiknop van de aanjager

Berichtdoor henklith » 17 nov 2007, 22:11

Ha ha,, Ja dat kan natuurlijk ook nog ha ha...
groet, Henk lith.
henklith

Berichtdoor Pietje » 18 nov 2007, 20:35

Om even terug te komen op- de eigenlijke topic:
Het klopt dat de nieuwe lampjes feller branden. Daaarom is het ook logisch dat de knoppen warmer aanvoelen. In het nieuwe lampje is de draad 100% en doet dus ook als zodanig zijn werk. Bij oude lampjes is de kooldraad grotendeels weggebrand, dat geeft minder licht, maar uiteraard ook minder warmte.
Pietje

Berichtdoor Hans230CE » 19 nov 2007, 22:04

Binnenkort met deze info eens te rade gaan bij mijn elektronicaboer, die zal me wel het nogige kunnen leveren. ZEEEEER interessant!!!!!!!!
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Vervangen lampje in de draaiknop van de aanjage

Berichtdoor alex240diesel » 21 nov 2007, 23:15

Bob, jij had het over kijken bij de autolampen, maar weet je hoeveel typen we daar wel niet zien staan, welke moet je nu precies hebben ik moet namelijk een hoop lampjes vervangen en denk aan de ledjes als oplossing. Moet ook die in de achterruitverwarming en Lampniveau vervangen, die doen het plots niet meer. Het vreemde is dat de schakelaar van de achteruit wel gaat branden als ik hem inschakel, dus hij heeft voeding.

Zijn het toevallig die T5 leds?<br><br>Post edited by: alex240diesel, at: 2007/11/21 22:16
alex240diesel

Berichtdoor Bogent » 22 nov 2007, 00:41

De verlichting van de schakelaars gebeurt centraal met 1 lamp en dan verder met een glasvezel naar iedere schakelaar. alleen in de schakelaar van de achteruitverwarming zit dan ook nog een T5 lampje dat brand als de achterruit verwarming is ingeschakeld. De lamp voor de glasvezels weet ik niet te zitten die moet ik zelf ook nog een keer opzoeken omdat de schakelaars bij mij ook niet verlicht zijn.
Bogent

Berichtdoor alex240diesel » 22 nov 2007, 13:23

Ik zal binnen kort wel even kijken, volgens mij zitten de lampjes allemaal achter de draaiknoppen, maar durf dit niet met zekerheid te zeggen.
alex240diesel

Berichtdoor Mercedes W123D » 22 nov 2007, 16:52

Achter iedere draaiknop zit een lampje. Ik heb ze allemaal vervangen ook de lampjes van hetdashbord, ik vind niet dat de lichtopbrengst verbeterd is.
Mercedes W123D

Berichtdoor alex240diesel » 18 jan 2008, 19:39

Ik ga dit topic weer ff op halen, want ik zit dus echt met een probleem ;)

Wanneer ik op de WIS kijk wordt van 1 type, met 1 schuif, de plaat verwijderd als je de knoppen en de borg moer lo haalt. Ik was gister bezig om dit te doen bij het andere type, met 2 schuiven, maar kreeg hem niet naar voren.

Weet iemand of die plaat sowieso kan worden verwijderd of moet ik het hele middencluster gaan uitbouwen om een paar lampjes achter die plaat te vervangen. Ik wil namelijk de lampjes vervangen die achter de plaat zitten. Deze zorgen er voor dat je de ventilator instellingen kan zien.

Zal zo wel een foto maken en plaatsen ;)
alex240diesel

Berichtdoor Hansie » 20 jan 2008, 18:43

Hoi Alex,

Knoppen losmaken en de knoppen van de schuifregelaars er af trekken(zal wel zwaar gaan). Ik heb de lampjes ook vervangen.
Hansie

Berichtdoor alex240diesel » 23 jan 2008, 20:15

Dat zijn de lampjes in de draaiknoppen, maar achter het plaatje dat om de draaiknoppen heen zit zitten ook nog 2 lampjes die wil ik juist vervangen want die zijn bij mij, in elk geval een er van, defect. Hoe kan ik dat plaatje verwijderen? is dat gewoon trekken of zie ik iets over het hoofd?

Wat ik heb gedaan is:
1. Knoppen verwijderd (Ventilator plus de schuivers)
2. moeren los gedraaid (achter de knoppen)
3. Getrokken aan het polaatje

Bij stap 3 bleef ik hangen want ik kreeg het plaatje met geen mogelijkheid van zijn plaats. Moet ik gewoon door trekken, of, nogmaals, zie ik iets over het hoofd?
alex240diesel

Vorige

Keer terug naar Interieur