Heren,
eerst een dringende vraag: kan onze 230 E-injectie systeem nog ingesteld worden per cilinder wbt inspuiting van benzine??
Hoi Casper,
ja gaat goed met de kettingspanner, je krijgt de groeten van haar!!
Vanmiddag de compressie waarden gemeten van mijn auto op jou advies. Ik wilde dit al een tijdje doen, maar kwam er niet toe!
Met warme motor eerst de midden kabel van verdelerskap los gemaakt en de bougies er uit gedraaid en de compressiemeter in de openingen bevestigd. Per cilinder de startmotor 10 slagenlaten draaien en gaspedaal tot de bodem ingedrukt.
Cilinder:
I - 13.0 bar
II - 12,5 bar
III - 13,0 bar
IV - 11,5 bar
Conclusie is dat het nette waarden zijn, maar de 4de wel afwijkt van de rest. Ik heb begrepen dat dit ook de cilinder is die minste koeling krijgt en vaker afwijkt van de andere. Ook lekt mijn spruitstuk best veel ivm lek/scheur en er zit al 1 bout los. Tevens lijkt er een uitlaatklep niet goed te sluiten, vermoeden is die van de 4de. Dit is getest door een stukje papier voor de uitlaat te houden. Je ziet dan heel licht dat deze eventjes naar binnen wordt gezogen. Beslist niet erg, maar heel lichtjes! Nu weet ik ook dat de nokkenas op de 4 cilinder was bekrast, dus kan de sleper ook nog versleten zijn en dat verklaart dan weer de mindere druk en de eventueel uitlaatklep lekje!
Verder heeft de monteur nog niet het gevoel dat de kop gereviseerd hoeft te worden, hij wil eerst alle andere dingen gaan uitsluiten. Hij vindt dat de motor helemaal niet zo slecht loopt en niet heel erg rookt.
Wel ruikt de motordampen niet echt lekker en nu komt het;
hij heeft het vage vermoeden dat er LPG gas lekt, terwijl ze op benzine loopt en als ze op LPG loopt er benzine lekt! Dat zou dus ook een verklaring kunnen zijn, waarom ik haar niet mooi stationair kan laten lopen. Gezien de onkunde van de gasbouwer destijds, zou ik dit niet raar vinden dwz dat ze ergens weer een verkeerde afsluiter hebben zitten of zo.
Maar goed, maandag gaan we verder en ik heb er nu best veel vertrouwen in dat het goed komt! Ik had eerder naar een vakman moeten gaan, haha!<br><br>Post edited by: JerommekeOhjajoh, at: 2008/04/17 22:58