Zoals de vaste lezers van dit forum weten wil ik een (niet-originele) cruise-control in mijn 230E inbouwen.
Inmiddels heb ik een snelheidsignaal afgetapt van de signaalgever aan de achterkant van de snelheidsmeter. De remschakelaar is eenvoudig toegankelijk. Een koppeling heb ik niet. Directe en geschakelde plus zijn net als de massa geen probleem. Er is voldoende plaats voor het besturingskastje achter de bekleding van de rechter kant van het dashboard.
Maar:
Alle elektrische en elektronische signalen hebben maar één doel: het aansturen van het vacuüm-servo apparaat dat aan een bowdenkabel trekt en daarmee gasgeven van mij overneemt. En juist dat is een probleem. Mijn M102 injectie-motor heeft ingewikkeld verlopende gasstangen (zie foto). Waar en hoe kan ik de bowdenkabel hieraan bevestigen? En waar hebben jullie het vacuüm-servo apparaat bevestigd?
Wie heeft een niet-originele cruise control in een 230E en kan me vertellen of laten zien hoe/waar ik de bowdenkabel kan bevestigen en het vacuüm-servo apparaat het beste kan monteren?