[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Waarom heb jij een W123 ?? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 14:46

Waarom heb jij een W123 ??

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Waarom heb jij een W123 ??

Berichtdoor Joop240d » 26 nov 2007, 10:51

Ik ben nog net zo lang lid van deze club en het verbaast me dat er zoveel actieve leden zijn hier. Iets wat ik hier nog niet heb gelezen is het volgende. Waarom hebben jullie gekozen hebben voor de W123, Is het een hobbie auto of gebruikt je hem nog elke dag.
En waarom juist de W123?.

Dit is mij rede:

Ik heb een eigen bedrijfje en rij daarvoor in een bestelbus. Maar omdat de belasting nogal wat extra geld van me willen als ik die bus prive gebruik, en ik voor een oldtimer geen bijteling krijg was een oldtimer een goede keus.

Omdat ik in het verleden twee W123 T's heb gehad en daar toen zeer blij van werd was de keuze van het type auto snel gemaakt. En omdat mijn werk hoofdzakkelijk rond het weekend plaatvind en ik graag aan auto's sleutel in mijn vrije tijd mocht dit een opknapper worden.

Groeten,
Joop Sterk
Joop240d

Re:Waarom heb jij een W123 ??

Berichtdoor Jeroen » 26 nov 2007, 11:22

Hallo Joop,
voor mij is de keuze voor de W123 min of meer toevallig. Ik wilde al wat langer een mooie grote betaalbare betrouwbare klassieker. Beter dan de W123 kun je bijna niet krijgen denk ik.

Ik rijd er alleen prive in. Door de weeks leasebak die ik nooit prive rij.

Welkom bij de club

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Toontje » 26 nov 2007, 14:57

hoi hoi
bij mij is het zo dat ik vroeger ook een W123 heb gehad en ik er toch wel weer 1 wilde vond het altijd machtig met dat ding te rijden en nu kwam er omstandigheid dat ik vrij was in doen en laten en toch wel weer zo'n auto wilde hebben dus heb ik er 1 gekocht was de bedoeling om er maar afentoe mee te rijden maar ik rijd er elke dag mee
groetjes toontje
groep rotterdam
adoptieveling van de noordstergroep
aanstichter van het kookgenootschap

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja

Berichtdoor Toyman » 26 nov 2007, 19:01

Waarom Ik De W123 200D

dat is een vraag die ik ook van de familie al kreeg voor dat hij bij mij op de stoep stond wat moeten jullie in Gods naam met een Mercedes Bens.

Zelf hebben we een h200 sattelite.

Maar waarom nu deze er bij daar kan ik niet direct een antwoord op geven.
Maar het gevoel als je er in rijd beter als XXX want hier blijf ik langer in zitten.

Gr Ton
Toyman

Berichtdoor Gerespecteerd » 26 nov 2007, 20:03

Ben 20 jaar en ik ben altijd gek geweest van auto's, motoren, brommers enzovoort. Nu wou ik er graag zelf eentje. Op mijn leeftijd is de verzekering echter onverantwoord duur voor een gewone auto en dan komt daar nog eens de wegenbelasting bij. Zo'n bedrag jaarlijks uitgeven aan een auto was voor mij geen optie en daarom ben ik op zoek gegaan naar een oldtimer. Ik wou het liefste een Mercedes omwille van de betrouwbaarheid en natuurlijk "het prestige" en het moest een diesel of een LPG zijn. Een bar8 bleek te roestgevoelig dus dan ben ik maar op de W123 gekomen, die ik toen nog een van de lelijkere Mercedessen die er zijn vond.
Als hij niet fiscaal voordelig was zou ik er nooit mee gereden hebben nu maar inmiddels is het al veel meer geworden dan dat...

Groeten,
Nathan
Gerespecteerd

Berichtdoor superW123 » 26 nov 2007, 21:35

ik heb een sprinter van de zaak waar ik niet privé mee mag rijden ivm de bijtelling, ik zocht eigenlijk een chevrolet malibu v6, maar die waren op het moment dat ik een auto zocht niet zo snel te vinden.
de volgende keuze was een W115 coupé, maar toen ik die in het echie zag vond ik hem toch niet zo mooi, toen is het een w123coupé geworden, waar ik nog geen seconde spijt van heb gehad.
ik gebruik hem voor de boodschappen en als ik ergens heen moet, voor als ik weer eens wat op marktplaats heb gekocht gebruik ik de sprinter en lieg ik de kilometers weg haha.

superW123

Berichtdoor peterjavelin » 26 nov 2007, 21:52

hallo joop

het is eigenlijk allemaal heel toevallig gegaan.
mijn vader had vroeger,toen ik een jaar of 18 was,een 280SE[W 116]
die mocht ik wel eens meenemen,en als we weg gingen met het gezin ,reed hij zelf nooit,maar was ik de chauffeur.
sindsdien helemaal verknocht aan Mercedes.
nu wilde ik dus weer een W 116 kopen,maar kwam mijn huidige auto tegen op deze zoektocht.[W123 280TE]
een stukje gereden en de vonk sloeg over.
prijs was gunstig,dus keuze snel gemaakt.

grtzz peter
peterjavelin

Berichtdoor D!rk » 26 nov 2007, 22:23

Wrum wrum wrum?

Nou omdat ik mezelf niet in een T. Yaris zie rijden.... wat een achterlijke wagen is dat zeg. Al dat plestik en dat nepchroom

Ik heb een zwak voor mooie klassieke wagens, en zie me zelf niet in een moderne 'plastic fantastic' wagen rondrijden.
Ook eendjes heb ik vermeden, die roesten gewoon als de pest. Nee, ik ging voor duitse degelijkheid, BMW, Audi of Mercedes. Geen VW, dat vind ik een 'petjes' auto, het zal wel onterecht zijn, maar dat is mijn mening he? ;) Alleen was de MB toch doorslaggevend: de degelijke bouwkwaliteiten en de achterban: W123club.nl sjonge wat heb ik daar profijt van gehad.

Nu heb ik een prachtige 240D met bijna 200.000 op de klok en rij met de Gelber elke dag voor prive en werk. En heb de edele taak om de Achterhoekse wegen mooier te maken. En ik besef me nu... ... die wagen gaat voorlopig niet meer weg de band wordt steeds inniger.

Gute fahrt, mit dem Guten Stern!

rest mij nog te zeggen....

D!rk

Berichtdoor henkiebenz » 26 nov 2007, 22:49

hallo Joop
Vanaf 1978 tot 1989 reed Ik regelmatig met mijn toenmalige baas naar Zwitserland voor bezichtiging en aankoop van metaalbewerkings machines.
We reden afwisselend in een splinternieuwe 300D meestal binnen 7uur snachts naar
Mortier of Biel, zodoende is bij mij de liefde voor MB ontstaan.
Ik ben al 11 jaar in het bezit van een W180 220S 6 cilinder en ook lid van de MBVC (de officiele club waar niet veel gebeurt).
Op bedrijsbezoek in maart dit jaar liep ik in Zwitserland tegen een 280TE.
Aan deze auto had een "liefhebber" sinds 2005 gesleuteld en nog liep hij niet goed.
Kortom: auto gekocht,
weken lopen zoeken naar de storing en met geluk opgelost,
ingevoerd,apk gekeurd
Het is dus nu mijn 2e hobby auto waar nog kleine dingen aan
verbeterd moeten worden
Zakelijk rijd Ik (sorry) een BMW 530D maar de volgende wordt
weer een Benz.

MBgroet Henk
henkiebenz

Berichtdoor Leon » 26 nov 2007, 22:59

ehh. jeetje.. waarom heb ik een W123...

Ik denk dat ik al jaren lonkte naar zo'n Mercedes. Al wel eerder marktplaats afgestruind, maar het was er nooit van gekomen.

De dagelijkse auto (volvo) staat veel stil en vangt wel wegenbelasting. Dus eens kijken of ik een oldtimer kon vinden die de dagelijkse auto zou kunnen vervangen. Eerst nog gekeken naar oude volvo stations (voorliefde van mijn vrouw), maar toch weer bij een W123 uitgekomen... Voorlopig mag de W123 zichzelf bewijzen en gebruik ik haar als hobby auto terwijl ik haar netjes maak. Dan op termijn eens kijken of de volvo eruit gaat.

Waarom W123:

Oldtimer
betrouwbare techniek
degelijk gebouwd
er zijn er veeeeeel van gebouwd
nog niet "door de massa" ontdekt als oldtimer (denk aan DS/amazon) dus niet bizar duur
hoop onderdelen gebruikt / nieuw te verkrijgen.
Leon

Berichtdoor Roger » 26 nov 2007, 23:16

Ik zocht een betaalbare en leuke oldtimer. Waarmee ik ook nog eens zo een 8000 kilometer per jaar wou rijden. Dus bij voorkeur GEEN 1 op 6 op Super benzine. Een andere eis was dat ik er zelf aan kon sleutelen en dat dit ook goed te doen was v.w.b prijzen van onderdelen.

En viola iemand tipte me over een W123 200D de ultieme PPO auto !
Roger

Berichtdoor Roel280€ » 26 nov 2007, 23:29

Mooi topic!

Mijn vader reed zijn eerste 240TD in 1983. Een tweetal ooms reed ook in de W123, in sedan vorm. Als kind trok mij deze auto enorm. Zo kaal, zo robuust en zo'n tijdsbeeld van de jaren '70 en '80. Oost vs. West, Bonn was de hoofdstad van West-Duitsland en Toontje Lager, Circus Kuster en Doe Maar in de Veronica Top 40. Breznjev, Gorbatsjov, Reagan, Berlijnse muur, Salt 1-2, Russische troepen in de DDR, "liever een Rus in mijn bed dan een kruisraket" tijdens de anti - atoomwapen demonstraties in Nederland.

Zie de W123 als het laatste stukje 'tastbare' uit mijn jeugd.

Ik heb er nu twee (280E's, beide), waarvan er eentje weggaat. Heb ook een zaak en hoop een bestelbus te kunnen gaan aanschaffen als de ^%&*&^ fiscus stopt met het uitkleden van ondergetekende.

De W123 betekent voor mij, anno nu, de laatste echte Mercedes en een statement. De ontwikkelingskosten van deze MB waren enorm hoog, duurzaamheid en reputatie stonden voorop. Iets wat nu niet meer geldt.

Stap ik in de W123, dan kom ik tot rust. Het is een auto uit een tijd zonder internet, iPod, mobiele telefoon.... Een rustpuntje, met een beul van een motor en een enorme uitstraling, reputatie en degelijkheid. Chroom IS chroom. Kunstleer, stof, echte materialen. Alles sluit en past. De stoelen zitten fantastisch. De rechte hoeken, de goede remmen. Het overzicht.

Voor mij hield het op met de 190 in najaar '82. Maar misschien was ik toen al te oud voor de jongensdroom?
Roel280€

Berichtdoor marty » 27 nov 2007, 00:14

Leuke Topic.

Ik heb sedert begin dit jaar een W123 en de reden:
Ik heb zo'n 5 jaar geleden een keer mee mogen rijden in een W123 en ik was zeer gecharmeerd van de spieraal vering in de zetels. Waar vindt je dat nog. Toen besloot ik dat ik ooit zo'n auto wilde hebben. Begin dit jaar kreeg ik mijn 'petje' Scirocco terug van een vriend die daar een tijdje in gereden had omdat ie zelf ff niets had. APK keuring zat er weer aan te komen, moest een hoop een gebeuren en had totaal geen motivatie meer dus heb ik mijn petje auto verkocht en ben direct op zoek gegaan naar een W123. Had al snel een 200D gevonden en gekocht. Tjonge jonge, wat een grote bak en wat rijdt ie heerlijk. Doe hem voorlopig niet weg.

Marty
marty

Berichtdoor henklith » 27 nov 2007, 01:07

De W123 is de laatse echte klassieker die Mercedes heeft gemaakt.
Wat daarna is gekomen is wat auto betreft niet verkeerd, maar ik kan het absoluut (nog) geen klassieker noemen.
Groet, henk lith.
henklith

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 27 nov 2007, 01:36

mijn aller eerste auto was een W123 200D die was eerst van mijn ouders.
ze hadden destijds beloofd,als jij(ik dus)je rijbewijs haalt dan mag jij onze Benz hebben en belofte maakt schuld dussss de Benz gekregen dat was in '89 het kenteken was/is FL-09-GY

ik zal ff zoeken in archief voor wat foto's

groet Arjan<br><br>Post edited by: adrieaantjuhh, at: 2007/12/08 04:32
Adrieaantjuhh

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 27 nov 2007, 01:50

ik probeer wat foto's van vroeger er op te krijgen maarruuh t lukt nie potverdr
Adrieaantjuhh

Berichtdoor Kenny » 27 nov 2007, 01:52

Mijn keuze voor de W123 heb ik al van jongs af aan, mijn opa (net eergisteren overleden snik) reed altijd al in Mercedes en heeft ook een w123T gehad wat ik een werkelijk prachtige auto vond als klein jongetje! (jaja ik ben van dezelfde maand en jaar als mijn auto!) Daarna volgede voor mijn opa een W124 300 turbodiesel waar ik ook wel in gereden heb (ik mocht het als enig (klein)kind!) en die reed gewoon heerlijk! Dus vandaar dat ik opzoek was naar een T serie 300 diesel, 7 jaar geleden heb ik al een peer W123 bekeken die grijs kenteken had en bijn een gekocht! dat was een hele mooie goudkleurig metallic, deze had alleen meer als 400.000 km gedraaid wat opzich te doen is voor een 300 serie alleen zag ik op de geblindeerde ramen nog de verwijderde sticker van een auto importeur! dus die had waarschijnlijk heel veel met een autoambulance gereden. Daarna een tijdje rustig geweest omtrent Mercedes en verschillende alfa's met veel plezier en gesleutel gehad, maar toch maar weer gekeken naar een Mercedes en toen was ik helemaal verkocht voor mijn huidige W123 300TDT usa!
En ja ik ben er heeeeeeeeeeeeeel wijs mee en ja hij is belasting vrij dus goedkoper als een jongere vergelijkbare auto, en ja ik gebruik hem elke dag (daarvoor zijn auto's gemaakt) en ja er moet nog wel een beetje aan gedaan worden qua exterieur. maar daarom heb ik voor de W123 gekozen, de laatste Mercedes met rondom het mooie chroom i.p.v. de huidige plastic cq zwarte randen mercs....

Greetz Kenny

Kenny

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 27 nov 2007, 01:57

Adrieaantjuhh

Berichtdoor Citrobenz » 27 nov 2007, 10:54

Vorig jaar zijn we verhuisd naar een boerderijtje en ja dan moet
je ook een boeren auto hebben natuurlijk waar je zo met de klompen
in kunt stappen en van alles in de koffer kunt gooien. ;)
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee