Inderdaad een leuk topic Joop!
Om te beginnen had ik op 19 jarige leeftijd 22 jaar geleden een W116 280S, van af dat moment............... ja je raad het al!
De W123 heeft bij mij altijd hoog in het vaandel gestaan. Ik vond 'm zo mooi toen hij nog werd gemaakt, vooral de bolling in de motorkap, gril met ster, chroom, voormgeving en de ronde ventilatie gaten in het dashboard, dat kan ik mij nog heel goed herrineren. Hij zag er stoer en degelijk uit en de verhalen van familie en kennissen van mijn ouders die zo'n W123 hadden waren lieries over die Mercedes-Benz W123! ( we hebben het over de 230E, 200D en 300D )Zij vonden dat mijn vader er ook maar één moest gaan kopen maar Pa bleef Opel trouw.
Van de techniek en uitvoeringen had ik nog geen kaas gegeten op mijn 16e maar, ooit moest ik zo'n wagen hebben als ik mijn rijbewijs had. Na op mijn 18e het roze votje te hebben bemachtigd en 4 mini's te hebben versleten kocht ik dus de W116 280S van mijn oom! Mijn Pa reed toen een Opel Rekord 2.0S dus dat was lachen in de straat!
Van af dat moment was de Mercedes-Benz voor mij de wagen na de W123 vind ik het allemaal maar Tupper Ware bakken! te veel plastic en te vierkant. De W140 heb altijd afschuwlijk lelijk gevonden. Ik heb dat nooit begrepen de W126 was zo'n chique wagen en dan zo'n lompe bak op de markt brengen??? Toen de W210 uit kwam dacht hè weer een echte Mercedes-Benz.
Maar goed het ging over de W123. Ik heb de W123 omdat dat voor mij de Mercedes-Benz der Mercedes-Benzen is! Het beste, betrouwbaarste en meest geproduceerde product wat ze ooit hebben gemaakt hebben!
1e MB W116 280S
2e MB W115 250
mijn 1e W123 230E Silberblau metalic ( Verkocht )
mijn 2e W123 250 Petrolgrün metalic
onze 3e W123 230E Rauchsilber metalic
Met vriendelijke groet,
Arno, een W123 fanaat in hart en nieren!