[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Bedradingsperikelen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 13:49

Bedradingsperikelen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Bedradingsperikelen

Berichtdoor mcdronkz » 01 dec 2007, 00:31

De pas aangeschafte W123 heeft een probleempje. Deze is bij één van de vorige eigenaren waarschijnlijk een keertje gedemonteerd geweest, en toen is één en ander qua bedrading niet meer juist in elkaar gestoken.

Nu heb ik minimale electra ervaring, maar met jullie hulp moet ik er wel uitkomen.

De binnenverlichting doet het pas zodra de auto op contact staat. Dit lijkt me standaard niet het geval. De klok doet het ook pas zodra de auto op contact staat, evenals de radio.

Hoe kan ik dit gemakkelijk aanpassen ?
mcdronkz

Re:Bedradingsperikelen

Berichtdoor Roger » 01 dec 2007, 00:42

Hallo,

Welkom op dit mooie forum.

Wellicht kun je het in de digitale vraagaak vinden waar ik je op wees ?

Zo niet probeer eens bij een mede-clublid bij jou in de buurt te kijken bij zijn auto ?

Groet,
Roger<br><br>Post edited by: Roger, at: 2007/11/30 23:47
Roger

Berichtdoor henklith » 01 dec 2007, 00:50

dat van die radio kan ik me nog voorstellen, maar de klok is in dit geval meer een bedrijfsuren teller geworden.
Is dit het enige wat niet klopt, of zijn er nog meer zaken? verlichting bv. ruitenwissers, ik zou ook een boekje van de auto kopen, daar staan wel electra schema's in.
Groet, henk
henklith

Berichtdoor mcdronkz » 01 dec 2007, 00:54

Ik moet nog even de bedradingsschema's bekijken in de vraagbaak die je me toegestuurd hebt.

Ik weet verder niet wat het allemaal hoort te doen met het contact uitgeschakeld. Ruitenwissers doen het volgens mij ook alleen als het contact aanstaat, maar pin me daar niet op vast. Claxon doet het ook alleen als het contact is ingeschakeld, dat weet ik zeker.
mcdronkz

Berichtdoor henklith » 01 dec 2007, 01:10

Mc, als er aan de bedrading is gerommeld moet je daar misschien wel wat van zien, of vraag het anders gewoon aan de vorige eigenaar.
Groet, Henk Lith.
henklith

Berichtdoor Citrobenz » 01 dec 2007, 11:31

Als ik het zo lees denk ik dat er een groep in de zekeringkast verkeert is aangesloten.
Kijk eerst op welke zekering het nu aangesloten is, controleer dan welke draad naar de radio/binnenverlichting en klokje gaat. Als dat te vinden is moet je die op een andere zekering aansluiten (die niet via het contact loopt) en het probleem moet opgelost zijn.

Het kan ook nog anders zitten maar ik denk dat dit eerst de kortste klap is.

succes
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor mcdronkz » 01 dec 2007, 12:16

Dat was zelf ook al bij me opgekomen, maar daar zal ik vanmiddag eens naar gaan kijken ja.
mcdronkz

Keer terug naar Techniek