[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Waarom heb jij een W123 ?? : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 14:46

Waarom heb jij een W123 ??

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Waarom heb jij een W123 ??

Berichtdoor Henk1959 » 27 nov 2007, 12:49

Met het oog op de idioot hoge benzineprijzen had ik het idee dat het allemaal wel wat goedkoper kon. En dus in eerste instantie een auto met G3 installatie gezocht.
Maarrrrr, er sluimerde ook al langer de wens om een mooie oldtimer te kopen. Het merk heb ik nooit lang over nagedacht, het moest een Mercedes worden.
Waarom? Omdat het een dijk van een wagen is. Toen ik een proefritje in de witte maakte, was ik meteen verkocht. Moeilijk uit te leggen, het heeft gewoon iets.
Henk1959

Stoer en stijlvol!

Berichtdoor Mercedennys » 27 nov 2007, 23:16

Na 3 lease golfjes vond ik het wel mooi geweest met de bijtelling van een auto die niet van jezelf is. Mijn vader had vroeger een poep bruine 300TD automaat met tempomaat, ik was 12 jaar en zat altijd met mijn hoofd tussen de voorstoelen door mee te kijken hoe mijn vader ons elk jaar weer veilig in Oostenrijk stuurde voor onze wintersport vakanties. Altijd al mooi gevonden en wilde er ook een gaan rijden, zo'n T-model.

Begonnen met een prachtig donkerblauw metallic 280TE maar als eerste auto rij ik teveel kilometers dus op zoek gegaan naar een dieselversie. Uitgekomen op een 300TD grijs kenteken, daar een jaar ingereden maar toen werd dat ook geblokkeerd en moest je geel betalen. Dus toen een 300TD met achterbank gekocht. Deze heb ik uiteindelijk zelf naar Afrika gereden en daar verkocht. Nu rijd ik al weer anderhalf jaar in mijn 300TDT met ongelofelijk veel plezier, ongeveer 45.000km per jaar.

Heerlijk ontspannen om in te rijden en vooral zo'n stijlvolle auto. Pff, en ook de techniek van die tijd is precies goed genoeg om nu prima mee te rijden in het verkeer (abs, stuurbekrachtiging, rembekrachtiging, kreukelzone, etc)

Net wel veel onderhoud gehad maar toch nog steeds voordeliger uit door mijn goede km vergoeding van het werk.

En het is toch een prachtige auto, de W123! Het wordt een deel van jezelf, vind ik.

Het is toch ook een prachtig verhaal en hobby om zo'n auto te rijden?!
Mercedennis<br><br>Post edited by: Mercedennis, at: 2007/11/27 22:28
Mercedennys

Berichtdoor 250petrolgrun » 27 nov 2007, 23:58

Inderdaad een leuk topic Joop!

Om te beginnen had ik op 19 jarige leeftijd 22 jaar geleden een W116 280S, van af dat moment............... ja je raad het al!

De W123 heeft bij mij altijd hoog in het vaandel gestaan. Ik vond 'm zo mooi toen hij nog werd gemaakt, vooral de bolling in de motorkap, gril met ster, chroom, voormgeving en de ronde ventilatie gaten in het dashboard, dat kan ik mij nog heel goed herrineren. Hij zag er stoer en degelijk uit en de verhalen van familie en kennissen van mijn ouders die zo'n W123 hadden waren lieries over die Mercedes-Benz W123! ( we hebben het over de 230E, 200D en 300D )Zij vonden dat mijn vader er ook maar één moest gaan kopen maar Pa bleef Opel trouw.

Van de techniek en uitvoeringen had ik nog geen kaas gegeten op mijn 16e maar, ooit moest ik zo'n wagen hebben als ik mijn rijbewijs had. Na op mijn 18e het roze votje te hebben bemachtigd en 4 mini's te hebben versleten kocht ik dus de W116 280S van mijn oom! Mijn Pa reed toen een Opel Rekord 2.0S dus dat was lachen in de straat!

Van af dat moment was de Mercedes-Benz voor mij de wagen na de W123 vind ik het allemaal maar Tupper Ware bakken! te veel plastic en te vierkant. De W140 heb altijd afschuwlijk lelijk gevonden. Ik heb dat nooit begrepen de W126 was zo'n chique wagen en dan zo'n lompe bak op de markt brengen??? Toen de W210 uit kwam dacht hè weer een echte Mercedes-Benz.

Maar goed het ging over de W123. Ik heb de W123 omdat dat voor mij de Mercedes-Benz der Mercedes-Benzen is! Het beste, betrouwbaarste en meest geproduceerde product wat ze ooit hebben gemaakt hebben!

1e MB W116 280S
2e MB W115 250

mijn 1e W123 230E Silberblau metalic ( Verkocht )
mijn 2e W123 250 Petrolgrün metalic
onze 3e W123 230E Rauchsilber metalic
Met vriendelijke groet,

Arno, een W123 fanaat in hart en nieren!

250petrolgrun

Berichtdoor Paul Snip » 28 nov 2007, 00:10

Kort maar krachtig: Omdat het een van de beste auto's id die ooit gebouwd is.

Betrouwbaar. Degelijk. Makkelijk aan te sleutelen. Goedkoop om in te rijden.

En ik vind het ook een prachtige auto om te zien.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor john » 28 nov 2007, 01:10

Ik vind het een supperauto mijn baas +- 30 jaar geleden had een 300D ik bracht hem vaak weg en nam de auto mee naar huis dan ging dus alltijd met een grote omweg de wagen reed supper ik kon er maar geen genoeg van krijgen ik heb ook vaak aan de wagen gesleuteld .ik ging in 1985 op vakantie naar italie en mog de auto mee hebben we hadden een caravan van 1200 kg achter maar geen centje pijn ik haalde iedereen in ook tegen de bergen , niemand kon me bij houden ik weet nog wel dat hij wel een beetje lusste maar diesel was toen nog ver onder de gulden toen wis ik het er zou en moest een Mercedes kommen de 1 een 300D de 2 een 220D de 3 een 200D toen een paar andere wagens maar oude liefde roest niet 2006 een 200D ooo wat was die wagen langzaam en nu een 240D een zeer uniek auto ongeveer 120000 op de teller de 1 eigenaar een man van 95 jaar had hem toen nieuw gekocht alltijd binnen gestaan er zit geen krasje of roest plekje op de wagen rijd als nieuw ik heb alleen een probleem met de cardan gehad maar die zat vol water misschien van het lange stil staan maar naar een andere er onder gezet. de wagen rijd weer als nieuw en het branstof gebruik van de 240D valt gelukig mee je kan op de weg goed meekomen groetjes John.
john

Berichtdoor JohndeWinger » 28 nov 2007, 01:14

Waarom?? Nou m'n Oom had in de begin jaren 60 een Mercedes en toen dacht ik al van "donders zo'n auto wil ik later ook"
En er kwam een Mercedes in de begin jaren 70 waar ik ook in getrouwd ben!!deze Heckflosse nog jaren gehad.
In de begin jaren 80 heb ik een paar jaar op de taxi gezeten in de weekenden en dat waren allemaal W123ies.
Dus door die taxi periode is de liefde voor de W123 ontstaan en heb dus nu alweer een paar jaar de W123 230C.
Maaaaar de liefde voor de Heckflosse is toch groter en zal dus een keer de W123 inruilen.

Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 28 nov 2007, 01:25

Vroeg of laat koop je een heckflosse, (nou vroeg al niet meer he) net als ik.
Er zijn er best veel te koop John.
groet, Henk lith.
henklith

Berichtdoor Markparket » 28 nov 2007, 03:20

Als student huurde ik wel eens een 300D automaat bij de plaatselijke dealer als we weer eens naar een feestje gingen......:-}

Tjonge, wat reed dat ding heerlijk! En met mijn "loden voet" reed die automaat toch een dikke 1 op 13 (voor de belgen 7,7 liter/100 km)

Ik kwam ook uit een Volvo nest, in die tijd had mijn vader zaliger een mooie 244 GLE, vermogen zat! Ooit voor de rechter gestaan toen ik met dat ding 68 kilometer te hard ging en een voorganger van Semrick tegenkwam!

Heb zakelijk en prive zo ongeveer alles wat los en vast zat gereden.

Maar die W123 bleef toch trekken.....

Dit jaar onze A-klasse verkocht (wat een rampenbak!) en toen op zoek naar een mooie W123!

Loepje en lampje veelvuldig gebruikt en toen van een duitse PKW Meister een snoepje gekocht.

Helemaal tevreden met dat ding op wat makke na.....tja, dat hoort erbij he???

Afijn: naast de o zo geliefde 2CV nu een anders soortig luxe vervoermiddel erbij!

Markparket

Berichtdoor Starcruiser » 28 nov 2007, 16:32

Ik wilde een belastingvrije oldtimer die niet al te duur in de kosten was.
Liever een diesel dan LPG, omdat oudere lpgdingen meer probleempjes veroorzaken.
En oude goede diesels zijn er maar van een paar merken.

Een kennis reed vroeger in een bijna nieuwe W123 200 en vanaf die tijd vond ik die wagen leuk en stijlvol.

Ondanks het feit dat ik al vanaf 1978 onafgebroken in Volvo's rijd, ben ik dus niet bij een Amazon of 144 uitgekomen, maar bij een W123. Het rijden in een dikke 6 cilinder Volvo is heeeeel leuk, maar een ouwe dieselknorrepot met een mooie ster op de boeg is eigenlijk net zo fijn.
Starcruiser

Berichtdoor Janbenz » 28 nov 2007, 20:51

Als kind was ik al Mercedesgek. Begin 2004 kocht ik mijn eerste Mercedes. Een zilvergrijze C180 uit 1993. Ik voelde mij een koning. Een jongensdroom uitgekomen.
De eerste Mercedes die ik mij kan herinneren was de Heckflosse. De cabrio daarvan is nog steeds mijn ultieme droomwens.
Ik snakte twee jaar geleden naar een Mercedes met een klassieke uitstraling. Een echte Mercedes dus. Ik ben bewust voor de W123 gegaan. Daar ik niet echt handig ben wilde ik daarom het laatste echt klassieke model hebben.
Na wat pech ben ik er nu zeer blij mee. Ik rijd meer met de W123 dan met de C, die er dus ook nog steeds is. Hij zou nu al in de stalling onder de hoes moeten staan, maar ik vind het nog steeds veel te leuk om met de auto te rijden. Ik neem de hogere benzinekosten voor lief. De auto geeft mij oneindig veel plezier en ik ben ook volkomen ontspannen als ik met een big smile het grote stuur in handen heb en aan het eind van de motorkap de zilverkleurige ster zie blinken. (Ik ben klein en de motorkap van de C loopt naar beneden af, zodat ik in de C alleen maar de bovenste helft van de ster zie).

Groet,

Janbenz
Janbenz

Berichtdoor fransjose » 28 nov 2007, 23:37

Waarom?

Mijn vrouw zegt: omdat ik er gelukkig van word om uit zo'n verschrikkelijk mooie auto te stappen.
Mijn kinderen zeggen: pap de Mercedes zoeft zo lekker
Ik zeg: met is de stijlvolste en geilste Mercedes die gemaakt is

Desondanks vind ik het rijden in mijn renault 16 (1966) NOG leuker, daar zie je er helemaal nooit een van, rijdt ook gewoon op LPG, en met de vijfbak van de latere TX erin is ie op de snelweg zelfs stiller dan de W123 230TE die wij hebben. En de R16 past nog beter bij de Otten Caravan (1964, zie foto)
fransjose

Berichtdoor Joop240d » 29 nov 2007, 12:33

Leuk te lezen dat er een hoop verschillende reden zijn om een oude Benz te rijden.
valt me op dat er toch nog veel zijn die hem dagelijks gebruiken.

Groeten, Joop
Joop240d

Berichtdoor Weizengelb » 29 nov 2007, 16:50

Ik rijd al mijn hele leven in mooie echte mercedessen. Ik ben begonnen met een Heckflosse 200D, maar mijn pa had toen ook al een 240D W123 van 1978. Daarvoor had mijn pa al 2 W115 diesels en aan al die autos werd flink gesleuteld.

Zelf heb ik tot vorig jaar nog een W114 280E gereden die ik had omgebouwd naar Diesel. Toen die toch op zijn einde begon te lopen heb ik voor het nieuwe model gekozen ;-) een W123 :-)

Tussendoor had ik toch ook al een 280 W123 erbij gehad die mijn vader nu weer heeft.

Ik denk ook dat de W123 een van de beste mercedessen is geweest (samen met de W115). de W124 is ook wel goed maar mist toch het nostalgische gevoel. Ik zeg niet dat ik er nooit een zou willen hebben, maar het nostalgische is er wel vanaf (ook al heb ik er nog een tijd taxi in gereden als student).

Het rijdt ook heerlijk :-)

Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor MartinHolewijn » 29 nov 2007, 17:08

tja bij mij is het gewoon met de pap lepel er in gegoten.
eerst veel van die dingen slopen. en als je 18 bent er een krijgen.

tja dan denkje kan hem verkopen maar ook opknapen en zelf in rijden.
MartinHolewijn

Berichtdoor DMC » 02 dec 2007, 16:56

omdat ik hou van roest rook en het ronken van een dieselmotor

logge auto`s en de ster op de motorkap

dan kies je al snel voor een W123

maar das geheel mijn visie :)
Liever een lasbak dan een leasbak
DMC
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor Harmen » 02 dec 2007, 20:22

nou als je een roest liefhebber bent dan moet je niet hier zijn.... hier halen ze alle roest weg... lol!
Harmen

Berichtdoor JantjeV8 » 02 dec 2007, 21:12

Noem mij eens 1 auto die beter is dan de W123... Dan en je zo uitgel..
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Citrobenz » 02 dec 2007, 22:55

Wil je hier een nieuwe discussie starten Jantje??????

1
2
3
4
5
6
7
8
9

vul maar in en zo kunnen we nog wel even doorgaan

:)
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 10 dec 2007, 01:17

ik zou nog een paar foto's uit de oude schoenendoos opzoeken en heb iets gevonden
Adrieaantjuhh

Berichtdoor Dionneke1963 » 14 dec 2007, 23:12

Dionneke1963

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto