Hoi Caspar,
Bedankt voor je links en heb ze doorgelezen. Dat gebonk bij mijn wagen is denk ik echter iets anders. Het is snelheids/toerental onafhankelijk en hoor ik alleen als ik over oneffenheden in de weg rijd. Alsof de uitlaat ergens tregen aan komt. Maar die zit volgens mij goed vast en heeft de ruimte zonder ergens tegen aan te komen. Zit nu zelf te denken aan een schokbreker of een los subframe of zoiets.
OK, zeg ik toch mijn afspraak voor het kleppenstellen bij die garage maar af. Als ik mij niet vergis had de garagemonteur het over een nieuwe pakking die dan daarbij nodig was. Klopt dat? Zoja, welke pakking (benaming/nummer) moet ik dan de 15e bij me hebben?
Een oliefilter heb ik al gehaald. Ik zal ook nog Castrol GTX high Mileage 15/W40 kopen (deze is wat ik hier lees het meest favourite bij jullie).
Heb ik genoeg aan een vaatje van 5 liter?
De auto veert voor de rest prima. Maar ik ben nog maar zeer kort de vering van een Mercedes gewend.
De olielekage onder de motor waarvan ik sprak komt echt van de motor zelf. Niet van het hydrolische veersysteem. Deze laatste lekt weliswaar volgens mij ook maar deze olie licht dan op het plaatwerk in de motorruimte direkt onder dit reservoir zelf.
Achter, bij die niveauregeling ed. is geen olielekage waarneembaar. Ik zal zodadelijk hier nog even zoeken welke olie ik aan moet schaffen voor het hydrolische systeem. Neem ik dat ook de 15de mee.
Is het verstandig dat ik gelijk ook nieuwe brandstoffilters aanschaf (waren er in totaal 3 toch?).
Ja ik weet het, wel erg veel vragen...maar ben net een aapje; als ik het eenmaal maar een keer met hulp gedaan heb kan ik het daarna zelf ook..
))))
Groetjes,
Gerard.