MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 00:07

Harde schijf laptop met spoed gezocht

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Harde schijf laptop met spoed gezocht

Berichtdoor Francisca » 02 dec 2007, 22:50

hallo heren

ik zoek met spoed een hardeschijf voor mij mooie oude laptop hp.
minimaal 10 Gb.meer kan hij helaas niet hebben.

wie o wie heeft er 1 voor mij liggen?

met vriendelijke groetjes francisca<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2007/12/03 07:05
Francisca

Re:Harde schijf laptop met spoed gezocht

Berichtdoor Trouwkoets » 03 dec 2007, 11:02

Francisca,

Ik weet er niet zo heel veel van, maar ik denk dat er weinig HD's van laptops zijn die onder de 10 GB zijn en die nog functioneren. Om de simpele reden dat ze dan minstens 6 jaar oud zijn, en de meeste halen die leeftijd niet. De HD's die nog leven zijn niet zo fris meer.

Ik heb 4 jaar geleden een 6 GB uit een Deel inspiron 5000 gehaald, en vervangen voor een 20 GB exemplaar. Hij deed het nog wel. Ik zal eens zoeken of ik hem kan vinden en of hij het nog doet.

Maar volgens mij kan je beter een nieuwe kopen, dat is het geld dubbel en dwars waard. Moet natuurlijk wel herkend worden. Om wat voor laptop gaat het?

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Francisca » 03 dec 2007, 11:24

hallo caspar,

het is een HP laptop pentium 3, 2,5 ince hardeschijf zit erin.
ik heb al een andere laptop. ik heb de mijne verkocht dus vandaar dat ik een andere hardeschijf zoek.

groetjes francisca
Francisca

Berichtdoor Trouwkoets » 03 dec 2007, 12:48

Je moet even navragen bij HP of het niet mogelijk is er een moderne (nu nog leverbare) harde schijf in te zetten, en laat ze doorkomen met wat merken en types. Wellicht dat er een bios update moet worden uitgeveord. Investeren (tijd en/of geld) in een oude harde schijf is echt zonde, en het is heel verveeld als je je gegevns kwijt raakt door een defeklte harde schijf.
Maar ik zal voor je zoeken thuis.
Ik kan overigens geen taow vastknopen aan je verhaal :-)

Caspar
Trouwkoets

Keer terug naar Van alles en nog wat....