[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Paypal, goed iets???? : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 00:51

Paypal, goed iets????

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Paypal, goed iets????

Berichtdoor Weizengelb » 03 dec 2007, 11:34

Hoi allemaal,

Ik koop wel eens een keer iets via ebay. Nu wilde ik ook eens iets uit de USA kopen maar die mensen zijn niet zo bereid om bank-overboekingen en zo te ontvangen. Ze willen hun gegevens niet doorgeven.

Ik heb geen credit card en Paypal lijkt een goede optie. Maar als ik die gebruikersovereenkomst en privacy doorlees wordt ik toch ook wat bleek om de neus. Sta ik dan straks in elke computer over de hele wereld met mijn hele hebben en houden?

Vooral ook in de VS. Uitdrukkelijke toestemming tot onderzoeken van websites en cookies etc etc? Waar gaat dat allemaal over? Houden ze dan ook bij wat ik heb gekocht?

Straks wil ik een keer naar de VS op vakantie en pakken ze me bij de grens omdat ik hier ooit bv een hasjpijp heb gekocht? (niet dat ik zoiets koop of gebruik, maar toch). Of anders bv een ludieke poster over Bush of een doos Cubaanse sigaren!?

Ik heb de paypal website maar weer ges;loten, maar nu kan ik nog steeds niet betalen...

Of valt het allemaal wel mee.... wie gebruikt al paypal en hoe werkt dat precies?

Alvast bedankt voor de info!
groetjes Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re:Paypal, goed iets????

Berichtdoor Trouwkoets » 03 dec 2007, 11:49

Tja. Ik gebruik paypal gewoon. Erg makkelijk, geen gezeur met IBAN en BIC codes.

Paypal werkt als een bank op Internet. Het is de derde partij die door koper en verkoper vetrouwd wordt. Als gebruiker van Paypal maak je een account aan. Omdat Paypal niet onomstotelijk kan vaststellen wie je bent wordt er gebruik gemaakt van een andere vertrouwde derde partij, dat is een bank of een credit card maatschappij. Je Paypal 'rekening' wordt dan gekoppeld aan een bankrekening of een credit card nummer, en die worden dan gebruikt om vedragen die met Paypal gemoied zijn af- of bij te schrijven.

Ik heb Paypal gekoppeld aan mijn bankrekening. Als ik wat wil betalen aan iemand dan heb ik het Paypal account nodig, doorgaans het email adres van die persoon. En dan kan ik via de Paypal site geld pvermaken. Niemad krijgt verder te zien wat de werkelijke bron van het geld is, dus geen creditcard gegevens of bankrekeningnummer.
Bij Ebay is Paypal ingebakken. Druk op de 'ik wil met paypal betalen' knop, log in met je Paypal account, paar keer op OK drukken en het is voor de bakker.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Jeroen » 03 dec 2007, 12:01

Vergelijkbare ervaring als Caspar.
Maak al jaren gebruik van Paypal. Nog nooit iets mee aan de hand geweest. Werkt perferct.
Vooral voor internationale aankopen, betalingen (of ontvangen van geld!) is het ideaal en gaat veel vlotter dan met een internationale bankoverschrift. dan moet je ook weer IBAB en BIC codes hebben. In een aantal (westerse) landen kennen zie dan weer niet etc. Dus gewoon pay-pallen!

Reis heel veel, maar ben nog nooit bij de grens gestop wegens Paypal activiteiten. En ik sta toch in heel wat internationale databases, inclusief interpol en FBI.

Groeten Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Topasbrauner » 03 dec 2007, 12:05

Ja prima hoor. Je moet er wel een credit card bij hebben toch? In ieder geval werkt het prima bij mij.
Topasbrauner

Berichtdoor Brijn » 03 dec 2007, 13:27

Sinds niet zo lang hoef je voor Paypal geen creditcard meer te hebben, bank of giro is voldoende. En wie zich nu nog zorgen maakt over het verlies van zijn privacy kan ik de documentaire Freedom to Fascism aanraden... Of eigenlijk ook weer niet, want zelfs de grootste optimist wordt er suicidaal depressief van.

Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor Weizengelb » 03 dec 2007, 15:55

mmm, ja ik ben wel wat achterdochtig, hoewel mijn gegevens toch al over het hele net verspreid liggen. Laatst vond iemand me door mijn naam in te typen, kwam er een Mercedes forum naarvoren ;-)

Maar ik kijk vaak de toch wel wat ellenlange en onleesbare voorwaarden door, en bij paypal moet je verklaren dat je uitdrukkelijk accoord gaat met het doorgeven van je gegevens, (met name naar de VS) en in de voorwaarden staat ook nog zoiets als het laten onderzoeken van je webpagina's en cookies...
ik vond het wat ver gaan.
Je zal er niets van merken normaal gesproken, maar het voelt toch niet leuk opd e een of andere manier.
Tja als je niets te verbergen hebt.... maar dat vind ik een slechte redenatie.
Ik zou bijna een 2e identiteit willen hebben voor alle rotzooi op internet af te werken...
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor Roger » 03 dec 2007, 18:41

Ik gebruik PayPal veel voor e-Bay werkt perfect.
Roger

Berichtdoor Kenny » 03 dec 2007, 19:42

Als koper zinde is het perfect, als verkoper zijnde toch een stuk minder (De koper kan altijd zeggen dat het stuk is en krijgt ie het geld weer terug en of jij je goedren weer terug krijgt........)
Kenny

Berichtdoor Jeroen » 03 dec 2007, 20:28

Dat klopt. Maar dat heeft niks te maken met Paypal. Dat geldt op alle veiling sites. Je betaald eerst en dan stuurt de verkoper op. Tenzij je in de gelukkige omstandigheid verkeerd om ter plaatse langs te gaan, te bekijken en ter plekke te betalen.

Veilingsites, zeker Ebay, bestaat bij de gratie van vertrouwen en je opgebouwde reputatie. Goede verkopers/kopers houden die altijd hoog.

Ik zal een mooi voorbeeld geven: Jaren geleden kocht ik een technisch manual op Ebay.com in de US. Toendertijd stuurde ik altijd gewoon dollars met de post. Geen altijd goed. Tot deze keer. Verkoper gaf aan dat ie het geld maar niet ontving. Was iemand met een hele hoge goed rating op Ebay. Dus uiteindelijk heb ik een tweede envelop met hetzelfde bedrag (ruim honderd dollar) opgestuurd. Dat was na een week aangekomen en ik kreeg keurig mijn manual opgestuurd. Ruim een half jaar later kreeg ik een mailtje van deze verkoper. De eerste envelop met de originele USD100,-- was alsnog aangekomen!!

Keurig retour gekregen.

Toevallig vorig week via Ebay.co.uk een onderdeel voor mijn Alfa Spider gekocht. Van het weekend ontvangen. Blijkt niet correct te zijn. Inmiddels heeft de verkoper het juiste onderdeel alsnog opgestuurd en heeft mij al (via Paypal) de kosten van het retoursturen overgemaakt.

Er zullen vast ook wel eens zaken misgaan. Wij doen gemiddeld zo'n 100 - 200 Ebay aankopen per jaar, al ruim 10 jaar lang. Dit zijn mijn twee enige bijzondere gevallen en die zijn keurig opgelost.

Groeten Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982

Keer terug naar Van alles en nog wat....