Afgelopen zaterdag heb ik kennisgemaakt met leden van de club. Nooit gedacht dat zoiets zo leuk en zinvol kon zijn. Tussen de 10 en 15 W123’s in Pijnacker, heerlijk! Bovendien was het prachtig weer.
Sinds eind vorig jaar ben ik in het bezit van een 300TDT, 1981, 368000 km. Ik was al langer op zoek maar alles wat ik tegenkwam was niet dat ik zocht. Deze auto had ook wel een aantal aandachtspunten, maar zeker de moeite waard om mee aan de gang gegaan. Door de kleur – zilverblauw, kleurcode 930 en de vele opties was ik meteen verkocht. Uiteraard na aankoop de standaard dingetjes gedaan: ATF filter en olie verwisselen, motorolie en filter, brandstof filters, lucht filter, kleppen gesteld. Daarna nog wat problemen gehad met automatische transmissie (schakelde hokkig) gelukkig ook makkelijk kunnen oplossen (stangetje van brandstofpomp naar vacuumklep) lag los.
Het is mijn enige en eerste Mercedes en een ben van plan er nog jaren en jaren mee te doen.
Afgelopen zaterdag ben ik erg goed geholpen door mensen met veel verstand van dit type auto's. Govert, jij speciaal bedankt voor je compressie meting!
Groeten, Camiel
ps: foto volgt!