[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kleppen stellen van de 300D : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 11:57

Kleppen stellen van de 300D

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Kleppen stellen van de 300D

Berichtdoor Robert » 04 dec 2007, 19:51

Nou het is er eindelijk van gekomen, vol goede moed naar de schuur gelopen om kleppen te stellen.
Maar dat viel dus wel een beetje tegen, ten eerste waren er wat borgmoer beschadigd waardoor sleutel 14 er niet of niet goed op paste. En de zogenaamde derde sleutel Past maar op een tweetal kleppen, of je moet ze verdraaien of verstuivers en of leidingen demonteren Is hier een truc voor? Misschien doe ik het wel verkeerd ! op de site staan div. foto’s maar geen een waar deze open ringsleutel wordt gebruikt. En dan heb ik nog een vraag. Als je deze stel en borg moeren wil vernieuwen moet je dan de nokkenas demonteren? PS. De auto start wel beter na het stellen er stonden een paar uitlaatkleppen te krap, leek wel of deze op 0.10 stonden (inlaat maat)
Robert
 


Re:Kleppen stellen van de 300D

Berichtdoor Wiebren240D » 04 dec 2007, 22:40

Hallo Robert

ja het zit mee of het zit tegen overkomt mij ook wel eens hoor.

maar normaal gesproken is het een klusje van een half uur.
maar beschadigede moeren zo zonder de Nokken as eraf ik heb het nog nooit zo gedaan lijkt mij niet een makkelijk karwei.
de vorige eigenaar heeft mooi zitten knooien denk ik maar jij zit er mee.
als je het goed wil hebben moet je toch die borgmoer en de dopmoer vervangen doe dan gelijk de klephoedjes ook denk ik de boel is dan toch los.

of je rijd 15-12 even naar Pijnacker ben ik er ook en zijn er wel meer komt het zeker goed

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kleppen stellen van de 300D

Berichtdoor Boy » 04 dec 2007, 23:29

Nokkenas hoeft er niet af.
De slepers compleet ervantussen pakken (uitraart met de nokken van de betreffende cilinders naar boven gedraaid) Zit met inbusboute 8mm zeskantinbus
Zit voor cil 1 + 2 en voor 3 -4 -5 aan elkaar
Zuiger van betreffende cilinder in bdp anders valt je klep erin.
Idd zoals wieb zegt de klepseals meedoen en nog belangrijker de rotorkaps vernieuwen of minimaal reinigen en goed controleren. (vaak zitten de kogels er in tweeen in) (constructie fout van MB )
Simpel karweitje
Boy
 


Re:Kleppen stellen van de 300D

Berichtdoor Robert » 05 dec 2007, 01:05

Wiebren en Boy(&Willem?), bedankt voor de uit leg, wordt dit een volgend project. Klepjes zijn nu gesteld, dus ik kan wel weer een tijdje voort (denk ik) Maar hoe zit het nu met de open ring sleutel ?
Robert
 


Re:Kleppen stellen van de 300D

Berichtdoor Wiebren240D » 05 dec 2007, 20:37

Hallo Robert

ja die open ring sleutel je bedoelt zeker die sleutel om de klep mee tegen te houden.

die gebruik je bijna nooit je ziet het snel genoeg als de moer boven op de klep mee draait moet je hem gebruiken.

maar bij motoren met heel veel km,s pas dan wel op Willem heeft hier al een heel mooi verhaal over geschreven gebruik de zoek funktie maar even vind je het denk ik wel

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kleppen stellen van de 300D

Berichtdoor Robert » 05 dec 2007, 23:56

Hadie Wiebren, de functie van de openringsleutel is mij wel duidelijk daarom heb ik hem ook gekocht, maar mijn probleem is dat je hem bijna niet op de klep kan zetten of er zitten de draad(tap)eind of een verstuiver of leiding werk in de weg, dus of ik moet de klep verdraaien (en dat willen we dus niet) of ik moet het een en ander verwijderen ook niet echt handig. En dat is dus mijn probleem
Robert
 


Re:Kleppen stellen van de 300D

Berichtdoor Wiebren240D » 06 dec 2007, 17:52

Hallo Robert

ja als je de klep niet wilt draaien dan moet je op een andere manier ruimte maaken om erbij te komen is altijd lastig je mist dan een derde hand zit ik ook wel eens mee maar meestal past die halve ring sleutel wel komt weinig voor van niet

maar ik wens je veel suc6

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kleppen stellen van de 300D

Berichtdoor Robert » 06 dec 2007, 19:48

OK duidelijk. bedank Wiebren
Robert
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten