MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 15:54

niveau regeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

niveau regeling

Berichtdoor nollus » 04 dec 2007, 20:20

Hey iedereen,

mijn niveau regeling doet 0,0..
de veerbollen zijn naar zeggen en zien niet lek, het kraantje om de auto omhoog te pompen heb ik vervangen, het systeem is ontlucht en doorgespoeld met verse olie...
Na dit alles uitgesloten te hebben blijft alleen de pomp nog over? Of heeft iemand andere ideeën..
Wat moet ik ongeveer voor zo'n pomp geven, heeft iemand nog 1 liggen en is het lastig om de pomp erin te klussen?
nollus

Re:niveau regeling

Berichtdoor Martin123T » 04 dec 2007, 20:35

Kraantje om de auto omhoog te pompen? Wat bedoel je daarmee?
Martin123T

Berichtdoor Trouwkoets » 04 dec 2007, 22:31

Nollus,

Wat doet je niveau-regeling niet?
Zonder hulp van de hydrauliek zakt de auto achter behoorlijk weg. Is dat het geval bij jou?
Stuitert de auto op verkeersdrempels?
Heb je ontlucht volgens de procedure van de WIS CD?
En volgens mij 'zie' je niet van buiten dat de veerbol lek is, want het lek zit binnen in de bol
Ik neem aan dat je met het kraantje de doos voor de achteras bedoelt.

Volgens mij ben je bezig met een project. je hebt al meer vragen gesteld over achterveren, en begin november ook al een vraag over de niveauregeling. beschrijf je project eens, maak eens wat foto's en zo. Daar hebben wij ook wat aan en dan kunnen wij je wellicht beter helpen.

Succes, Caspar<br><br>Post edited by: Trouwkoets, at: 2007/12/04 21:32
Trouwkoets

Berichtdoor nollus » 05 dec 2007, 19:32

Op dit moment doet mijn niveau-regeling niets. Hij pompt niet op en de auto ligt dan ook ontzettend laag. Dit rijdt ontzettend irritant, ik moet bij ieder stoepje heuveltje wat dan ook schuin op af rijden.(omdat anders de trekhaak op de grond slaat) Daarnaast oogt het natuurlijk een stuk mooier als ie op het goede niveau staat. Ik heb me laten vertellen dat het niet de veerbollen zijn, dan zou de auto inderdaad stuiteren zoals jij zegt. Dit doet ie helemaal niet. Ik ben naar de dealer geweest en die hebben me aangeraden om wat ik noem het kraantje (doos voor achteras met hendel/hevel geef het maar een naam) te vervangen. Dit heb ik gedaan en inderdaad op de manier zoals op de CD beschreven is.
Wat ik nu nog kan bedenken is dat het de pomp is, maar ja... als dat het ook niet is... ik zit er inderdaad nog steeds aan te denken om er iets zwaardere veren onder te zetten dan staat ie in ieder geval niet zo laag als nu!
nollus

Berichtdoor Mercedennys » 06 dec 2007, 15:41

pomp controleren kan heel snel. ik zag bij mijn mannetje dat je op de pomp, voorop die ene bout iets moet uitdraaien met een draaiende motor. als er dan olie uitkomt blijkt het dat de pomp het doet (pomp zit nl. hoger dus dit is een goede test.)

Niveauregeling bestaat inderdaad uit behoorlijk veel elementen:
pomp
leidingen
schokdempers
veerbollen
niveau regelaar op de achteras
regelstang op beide achterwielen

Be kervel en succes!
Mercedennis
Mercedennys

Berichtdoor nollus » 13 dec 2007, 09:21