[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
diff MB 508 DG : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 08:29

diff MB 508 DG

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

diff MB 508 DG

Berichtdoor alex240diesel » 13 mei 2008, 12:25

Mensen,

Ik weet dat r hier net als ik nog een aantal dubbellucht rijders zijn. Nu heb ik wel een vraag over mijn 508-je.

Ik zie dat mijn differentieel olie lekt, olie is zicht baar op de grond en het diff zelf is ook besmeurt. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet heb gekeken waar hij over lekt, ik wil namelijk eerst mijn camper inbouwen alvorens ik met dit aan de gang ga, behalven als ik het relatief snel zou kunnen oplossen.

Dan toch echt de vraag.

Heeft iemand een idee waarover een dif bij de 508 zou kunnen lekken? Wat is dan daar de reparatietijd ongeveer van? Voor alle niet Dubbelluchters, een 508 heeft een starre as ;)

Hopenlijk kan iemand mij nu al helpen en kan ik het eenvoudig oplossen.
alex240diesel

Re:diff MB 508 DG

Berichtdoor Wiebren240D » 13 mei 2008, 19:26

Hallo Alex

ja zo een Diffrentieel kan volgens mij alleen maar lekken bij de de voorste keering of bij het deksel dat achter op je diffrentieel zit.
als het lek bij de voorste keering zit en om die te vervangen heb je een speciaal sleuteltje nodig denk ik en als je die eraf hebt moet die moer ook weer op moment vast gezet worden moet je wel weten wat je doet.
maar het gemakkelijkste is dat de pakking van het achterste deksel lekt olie af tappen het deksel eraf nieuwe pakking er tussen wel een orginele hoor en klaar is het volgens mij.

maar veel suc6 met het herstel groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto