MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 14:23

De oude Benz getaxeerd

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

De oude Benz getaxeerd

Berichtdoor Janbenz » 06 dec 2007, 21:57

Nadat de grote klussen zijn gedaan aan mijn auto dacht ik, dat hij wel meer waard zou zijn dan de taxatiewaarde (lees: aanschafwaarde) waar ik hem voor verzekerd had. Het gaat mij er ook om als de Benz door bijvoorbeeld een stoomwals wordt overreden, ik weer een soortgelijke wagen zou moeten kunnen terugkopen. Normaal heb je die niet voor een bedrag van € 5.500,00 is mijn ervaring nu.

Daarom heb ik maar een afspraak gemaakt voor een taxatie. Vorige week heeft de taxatie plaatsgevonden en vandaag had ik het rapport in huis. De waarde is gesteld op € 8.900,00.

Als eindconclusie stond: Deze ingevoerde auto welke is voorzien van een Nerderlands kenteken verkeert in een goede staat. Wordt goed onderhouden, recentlijk groot onderhoud gehad, (nota's). Motorisch en technisch goed, rijdt remt en schakelt goed.

Ik ben blij met dit resultaat. Morgen even gauw een kopie van het rapport naar de verzekeringsmaatschappij sturen.

Groet,

Janbenz

Janbenz

Re:De oude Benz getaxeerd

Berichtdoor Leon » 06 dec 2007, 23:39

joh!

Kan hem zo naast mijn kenteken zetten.. 23 YB 51 :)
Leon

Berichtdoor Henk1959 » 07 dec 2007, 00:56

Dik in orde Jan

Met zo'n rapport kun je inderdaad tevreden zijn

Mooie foto, mooie wagen, niks mis mee
Henk1959

Berichtdoor Janbenz » 07 dec 2007, 22:50

Hey Leon,

Is jouw wagen net iets eerder ingevoerd dan de mijne. Is wel toevallig. Allebei toevallig ook een W123.

Groet,

Janbenz
Janbenz

Berichtdoor Douwe Jan » 07 dec 2007, 23:17

Mooi bedrag, Jan !

Even een vraag :

Ik heb vorig jaar een auto laten taxeren en dat ging tamelijk rap.
Even de auto naar buiten gereden voor een paar foto's, een rondje om de wagen gelopen
en dat was het eigenlijk.
Geen meter mee gereden, niet onder de matten gekeken, geen lampje erbij, niks.

Hoe ging dat bij jouw wagen ?

Groet, Douwe Jan
Douwe Jan

Berichtdoor johnny » 08 dec 2007, 17:20

zit volgens mij veel verschil waar je hem laat taxeren mijn 300D uit 1979 kwam op 14250
johnny

Berichtdoor Janbenz » 09 dec 2007, 21:14

Hoi,

De taxateur heeft de motor wel horen lopen, omdat ik de auto naar achteren moest rijden. Bij mij heeft hij wel onder de matten gekeken en met een lampje overal langs gekeken.

Groeten

Janbenz
Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 09 dec 2007, 21:17

Johnny,

Het zou kunnen zijn dat een 300D meer waard is (lees gewilder is) dan een 230 benzine. Mijn auto scoort overal goed in het rapport. Het zou toch geen groot verschil mogen uitmaken lijkt mij.

Groet,

Janbenz
Janbenz

Berichtdoor 250petrolgrun » 09 dec 2007, 21:51

JanBenz, van harte gefeliciteerd! nu ben je gedekt mocht er iets ergs gebeuren.

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor Janbenz » 09 dec 2007, 21:57

Zo is het Arno,

Het is me nu een hele zorg minder.

Groet,

Jan
Janbenz

Berichtdoor Pietje » 10 dec 2007, 20:19

Gefeliciteerd Jan,
Vást dat een scheutje Sireon ook geholpen heeft! :D hahaha
Pietje

Berichtdoor Janbenz » 11 dec 2007, 21:48

Hey Pietje,

De Sireon heeft zeker een positieve invloed gehad. Ik dacht al, waarom heeft die taxateur steeds een zonnebril op, terwijl het stond te gieten.

Groet,

Janbenz
Janbenz

Berichtdoor JeroenW » 13 dec 2007, 21:31

Beste Jan,

Mijne is 16 november getaxeerd en is in 3 jaar tijd €1500 meer waard geworden en dan moet ze nog in dat spul van Pietje gedompeld worden.(volgend voorjaar maar denk ik).
Ik weet dus uit ervaring dat het een lekker gevoel geeft. Mijn eerste auto die meer waard wordt naarmate de leeftijd stijgt.

Gefeliciteerd en
groeten Jeroen
JeroenW

Berichtdoor Janbenz » 15 dec 2007, 21:55

Hoi Jeroen,

Het geeft inderdaad een goed gevoel. Ik probeer de auto nu stabiel te houden. De auto hoeft voor mij niet echt verder te stijgen. Ik had het idee dat hij meer waard was dan de waarde waar ik hem voor had verzekerd. Dat bleek dus ook het geval. Het zou zonde zijn als de auto in elkaar gereden wordt, terwijl je maar een minimum of niets terugkrijgt.

Groeten,

Jan
Janbenz

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto