[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
hirschmann antenne aansluiten : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 17:01

hirschmann antenne aansluiten

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

hirschmann antenne aansluiten

Berichtdoor frank_300tdt » 12 dec 2007, 13:45

Beste mensen,

Ik heb van een collega een hirschmann 8600S gekregen ter vervanging van mijn kapotte. er zitten 2 aansluitdraden op. Ik veronderstel dat het ding de massa krijgt van zijn behuizing. De ene draad is voor antenne uit, de andere draad voor antenne in. Dat heb ik al uitgeprobeerd op een 12 volt voeding. Hij schakeld echter niet automatisch uit.

Nou zit er op mijn kapotte antenne (waarschijnlijk geen hirschmann)een relais blokje met een schakeling. Uit dit relais komen 3 draden die naar de antenne gaan. Dan zijn er nog twee draden waavan 1 naar de constane 12 volt + gaat en 1 naar de radio.

Op de stekker waar de radio op aangesloten is zit volgens mij standaard een antenne aansluiting (blauwe draad). Is de auto standaard voorzien van een antenne aansluiting? Heeft iemand hier een schema van?

gegroet

Frank Nijpels
frank_300tdt

Re:hirschmann antenne aansluiten

Berichtdoor JantjeV8 » 12 dec 2007, 14:05

Volgens mij zeg je het zelf al:
Constante + aanleggen, de schakeldraad van de radio op het relais aansluiten, eventueel een extra massa naard e body van de auto, dan hoef je geen lak weg te scharppen, en dan moet ie het doen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:hirschmann antenne aansluiten

Berichtdoor Coupe280 » 12 dec 2007, 18:59

hallo frank
die 3 draden die uit de relais komen is dat een geel. en een blauw met rood streepje en een blauw met wit streepje??
de andere 2 zijn inderdaad de constante voeding en de geschakelde van de radio.
als dat zo is dan is hij bedoeld voor een uivoering met 3 draden antenne.
met het in en uit gaan van de antenne is het wisselcontact de ene keer een + en de andere keer een - .
ik weet niet of je die op een 2draads antenne kunt gebruiken daarvoor zul je denk ik een aparte schakeling bij moeten maken.
mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek