[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Autoradio doet niets meer na verwijderen pluspool : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 14:41

Autoradio doet niets meer na verwijderen pluspool

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Autoradio doet niets meer na verwijderen pluspool

Berichtdoor sulverenwein » 13 dec 2007, 17:53

Hallo benzmannen! Heeft iemand een idee hoe ik m'n autoradio weer tot leven kan wekken?
Wegens laswerkzaamheden de pluspool van de accu losgehaald,na gedane arbeid(weekje) de accu weer aangesloten maar helaas komt er geen geluid uit de radio(ledjes,lampjes branden wel!)

Hoe moet ik eventueel een code invoeren? ben in bezit van een security card,op het display wordt niets aangegeven...

Iemand hier misschien ervaring mee?

Het betreft een Philips autoradiocasette type dc395,wil de radio graag behouden in de Benz vanwege de orginaliteit en het prachtige geluid.

Groet Klaas.
sulverenwein

Re:Autoradio doet niets meer na verwijderen pluspool

Berichtdoor sulverenwein » 13 dec 2007, 19:00

ff uppen
sulverenwein

Re:Autoradio doet niets meer na verwijderen pluspo

Berichtdoor aernout » 13 dec 2007, 20:24

he klaas, heb je geen handleiding bij dat ding dan?
aernout

Berichtdoor sulverenwein » 13 dec 2007, 20:29

Helaas niet! Aernout.. leverde bij google ook niets op helaas.
sulverenwein

Berichtdoor aernout » 13 dec 2007, 20:44

heb me net ook suf gezocht voor je

wel veel lotgenoten gevonden, heb die maar eens gevraagd of die het weten!

kun je philips niet bellen, of naar een auto (materialen) zaak gaan?

Je hebt de radio EN de security kaart, daaruit blijkt dat ie niet gejast is!

greetz,

Aernout
aernout

Berichtdoor Hans230CE » 13 dec 2007, 20:50

Toon eens een foto van wat hij nu doet

Het lijkt me toch een code probleem

Lag er op de + pool niet toevallig een draadje die je over het hoofd zag??
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor sulverenwein » 13 dec 2007, 21:08

Zoals je kunt zien geen codeprobleem,en er staat wel spanning op het toestel!
sulverenwein

Berichtdoor sulverenwein » 13 dec 2007, 21:11

en hier dus de foto.

sulverenwein

Berichtdoor Bogent » 13 dec 2007, 22:17

Probeer eens met een van de drukknoppenof je cijfers op het display kan krijgen.
Als dat lukt doortikken tot je het eerste cijfer van de code er op het staan.
Dan de knop ernaast voor het tweede cijfer de knop daarnaast voor het derde cijfer.
En zo tot je de hele code op het display hebt staan dan moet je hem alleen nog bevestigen met
een andere toets ik weet alleen niet meer welke toetsen er allemaal voor gebruikt weorden.
Dus puzzellen tot het lukt.
Het is voor mij al weer een jaar of drie terug dat ik een dergelijke radio had dus!!!!

suc6
Bogent

Berichtdoor Bogent » 13 dec 2007, 22:18

Probeer eens met een van de drukknoppenof je cijfers op het display kan krijgen.
Als dat lukt doortikken tot je het eerste cijfer van de code er op het staan.
Dan de knop ernaast voor het tweede cijfer de knop daarnaast voor het derde cijfer.
En zo tot je de hele code op het display hebt staan dan moet je hem alleen nog bevestigen met
een andere toets ik weet alleen niet meer welke toetsen er allemaal voor gebruikt weorden.
Dus puzzellen tot het lukt.
Het is voor mij al weer een jaar of drie terug dat ik een dergelijke radio had dus!!!!

suc6
Bogent

Re:Autoradio doet niets meer na verwijderen pluspool

Berichtdoor JantjeV8 » 13 dec 2007, 22:19

Even los van je radio probleem:

Je moet de min-pool loshalen, dat is de kant van de accu die tijdens lassen overbelast kan raken.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor Citrobenz » 13 dec 2007, 22:48

Hallo Klaas,

Dit is een bekent philips probleem, ik heb er vaker mee te maken gehad als een auto een lege accu had. Na het opladen en opnieuw aansluiten van de accu kwam er geen geluid meer uit de radio.
Wat ik altijd deed was de radio los halen en opnieuw aansluiten, bij mij was het dan weer goed.
Kan je er helaas geen verklaring voor geven, heb het ook alleen met philips radio's gehad.

succes
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee

Berichtdoor Hans230CE » 13 dec 2007, 23:51

Bogent geeft hier wel een goede oplossing en wat jan zegt is ook geen leugen.

Het ziet er naar uit datje een normale spanning hebt en hij staat op een frequentie.....

Helemaal opnieuw instaleren en dan kijken, sorry het leek op een probleem dat ik een aantal jaren geleden had, maaar toen kreeg ik geen 106.? op de display. het schijnt wel zo te zijn dat je de radio invriest, jaja, en dat dan je probleem met codes is opgelost, maarja wat dat fabeltje waard is weet ik ook niet. Ik heb zo eens een radio wegggesmeten die destijds ongeveeer 20.000 Bfr waard was, nooit meer aan de praat gekregen.
Sorry einde verstand.............
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto