[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
achterruit verwarming oplappen : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:45

achterruit verwarming oplappen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:achterruit verwarming oplappen

Berichtdoor Ron » 17 dec 2007, 22:24

Beste Rene,

Je ziet niet waar de draad stuk is! Alle draadbreuken die ik opgespoord had bleken gecorrodeerd te zijn, je wrijft de dunnen draad hier zo van de ruit af! De enige, goede methode is zoals ik al eerder omschreven had: (en ik citeer mezelf....)

Ik heb 'm zojuist getest en alle breuken opgespoord. Simpel door een acculader aan te sluiten. De spanning over de beide polen gemeten, was 9 volt. Is de draad in orde, dan geeft hij in het midden een spanning van 4,5 volt. (simpel de voltmeter met een pennetje op de verwarmingsdraad houden)
Ron

Berichtdoor Weizengelb » 18 dec 2007, 10:50

Hee Ron,

Je hebt dat potje vast niet leeg, misschien kunnen we de kosten wel delen hier in Eindhoven!?

Mijn ruitverwarming doet het ook niet, alleen is het zo dat het knopje gewoon niet ingedrukt blijft. Ik geloof dat dit is omdat hij niet genoeg stroom trekt of zo?
Ik heb er eigenlijk nooit eerder naar gekeken (ook mijn W114 heeft 10 jaar een niet verwarmende verwarmde achterruit gehad), het interesseerde me eigenlijk nooit.
Maar nu wil ik toch wel dat alles eens werkt, het kan ook wel handig zijn natuurlijk!

Misschien kunnen we samen eens een keertje kijken?

ik hoor het wel!
PS mijn garage is bijna klaar, veel verlichting! Kom maar eens kijken!

Groeten,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Ron » 18 dec 2007, 23:16

Ha Mattieu,

Dan kom ik even kijken, het potje heb ik nog liggen, en is tevens beperkt houdbaar. Het heeft wel de aanbeveling om de achterruit uit te bouwen, omdat het echt een enorm gepriegel is...

Tijdstip prikken is evne lastig: ernstig druk met nieuwe keuken & weekje vakantie. Ergens na 11 jan (dan is de nieuwe keuken geplaatst..

Ron
Ron

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto