[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
warme start 280E erg moeilijk! : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 16:41

warme start 280E erg moeilijk!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

warme start 280E erg moeilijk!

Berichtdoor joppieboy1 » 10 dec 2007, 23:33

Beste Mercedes liefhebbers,

Ik heb al lange tijd t volgende probleem:

Als ik de motor (280E m110) wil starten na een lange rit of als hij goed warm is, dan kan ik t wel vergeten. pas na heel lang doorstarten start hij uiteindelijk. dit probleem doet zich alleen voor als ik op gas rij. dus bij warme start als ik op benzine heb gereden is geen probleem. er zit een benzinestartsysteem in. als ik de auto na een lange rit toch op gas start is t starten en direct lopen. tijdens het op gas rijden is de brandstofpomp uitgeschakeld. er zit een katalysator onder. (weet niet of dit van belang is).
het zit m dus echt in t benzinesysteem.
deze vraag heb ik al eerder geplaatst op t vorige forum en toen werd me aangeraden om te gaan kijken naar de terugslagklep bij de brandstofpomp en naar de accumulator.
de terugslagklep was in orde. dus heb vanavond de accumulator maar vervangen. maar dit is tot nu toe zonder t gewenste resultaat.

kan iemand zeggen waar aan t nog meer zou kunnen liggen? of wat ik nog kan controleren?

alvast bedankt,
Job
joppieboy1
 


Re:warme start 280E erg moeilijk!

Berichtdoor JantjeV8 » 11 dec 2007, 10:40

Inderdaad is het eerste wat in me op komt om de brandstofpomp, terugslagklep en accumulator te controleren.

Daarna het benzinefilter nakijken.

Je moet eens kijken op zo'n moment dat ie niet start, de auto net niet aan te laten slaan. Draai daarna de bougies er eens uit en kijk of ze nat zijn geworden. Als ze nat zijn krijgt de auto brandstof, dus kun je dat systeem uitsluiten.
Blijven ze droog, dan zou ik eens de stationair omloop enzo na gaan kijken. Natuurlijk ook alle rubber vacuumslangetjes nalopen, de rubbertjes onder de injectoren e.d.
Het zijn allemaal relatief kleine dingetjes maar die wel dergelijke hinderlijke storingen kunnen veroorzaken.

Vervolgens kijk je heel je afstelling maar weer na. Met name je ontsteking, je bougies netjes de elektrode afstand goed zetten etc.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:warme start 280E erg moeilijk!

Berichtdoor BenW » 11 dec 2007, 11:23

Misschien is dit niet bij Mercedes van toepassing, maar bij de volkswagen luchtgekoelde motoren heeft het warme start probleem vaak te maken met slechte contacten en de ouderdom van de (lange) bekabeling. Dan wordt vaak een extra start relais toegepast, dat als het contact omgedraaid wordt een relais tussen de accu en de startmotor aan gaat en de startmotor direct van de accu gevoed wordt.

stukje tekst erover:
http://www.vwbusclub.nl/VW-ARTIKELEN/vw ... blemen.htm
BenW
 


Re:warme start 280E erg moeilijk!

Berichtdoor JantjeV8 » 11 dec 2007, 13:51

Zo werkt dat op een Mercedes al, ja, je praat hier over echte auto's.
Zodra je bij een MB de contactsleutel omdraaid, slaat het startrelais in en verbind de accu direct met de startmotor.

Maar ik geloof niet dat dat het bovengenoemde probleem oplost, de beschrijving van het probleem geeft niet aan dat de startmotor erg moeizaam rond gaat.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:warme start 280E erg moeilijk!

Berichtdoor BenW » 11 dec 2007, 14:47

haha, weer wat geleerd, beginneling in MB, dat is duidelijk :-)
BenW
 


Re:warme start 280E erg moeilijk!

Berichtdoor joppieboy1 » 16 dec 2007, 18:37

bedankt voor de reacties!!
Ik denk dat ik t ontstekingssysteem uit kan sluiten omdat op t moment dat ik op gas start t starten en lopen is.
alle vacuumslangen heb ik nagekeken en op veel plaatsen "ingespoten" met remmenreiniger.
ik weet door die test wel dat de injectorrubbers niet 100% afsluiten maar dit kan toch niet zo'n groot probleem met starten geven lijkt me.
t benzinefilter is pas vervangen.
hoe kan in de stationair omloop nakijken?


groet,

Job
joppieboy1
 


Re:warme start 280E erg moeilijk!

Berichtdoor JantjeV8 » 16 dec 2007, 19:49

Een kleine luchtlekkage kan dat dus wel betekenen!!!

Maar de 'ik denk' factor kun je enkel uitsluiten als je de controle daadwerkelijk praktisch hebt gevoerd.

Als er langs de injector rubbers valse lucht wordt aangezogen, kan het goed zijn dat de stationair omloop niet goed in werking treed, immers de valselucht had eigenlijk daar langs moeten gaan zal ik maar zeggen.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:warme start 280E erg moeilijk!

Berichtdoor joppieboy1 » 18 dec 2007, 23:39

het ontstekingssyteem kan t niet zijn omdat mn Benz op gas warm direct start. ;) dat denk ik niet, dat weet ik zeker!

dus moet er misschien toch aan geloven die rubbers te vervangen...

Job
joppieboy1
 


Re:warme start 280E erg moeilijk!

Berichtdoor JantjeV8 » 19 dec 2007, 09:51

Laat de auto eens stationair lopen, maakt niet uit op gas of benzine.

Spuit eens voorzichtig remmenreiniger rondom de injectieunit, stationair omloopleidingen en injectoren. Wel voorzichtig, niet te veel tegelijk.

Als dan je motor anders gaat lopen, dan zit het hem in valse lucht.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:warme start 280E erg moeilijk!

Berichtdoor joppieboy1 » 22 dec 2007, 00:21

die test heb ik al gedaan..en zoals ik al beschreef lekt hij daar iets.

hmm ik zal dus waarschijnlijk echt in ieder geval die injectorafdichtrubbers moeten vervangen..<br><br>Post edited by: joppieboy1, at: 2007/12/21 23:23
joppieboy1
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten