[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Koppeling : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 15:47

Koppeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Koppeling

Berichtdoor cisco » 24 dec 2007, 18:34

Hallo beste Mercedes W123 liefhebbers,
Ik heb een probleempje maar weet niet zo gauw
de oplossing, daarom wie kan mij helpen ?

s Morgens, of in ieder geval als de motor koud
is heb ik (speling ) op de koppeling, d.w.z.
ik heb geen druk, alleen de laatste 2cm pakt
deze pas ? Ik kan heel moeizaam schakelen, kan
hem niet genoeg vrij trappen !
Na een tijdje te hebben gereden word hij weer steeds
harder, d.w.z. dan staat de koppeling weer helemaal
bovenin.
Maar na een nacht te hebben stilgestaan is de druk
weer weg.
Weet iemand misschien wat de oorzaak hiervan is?
en hoe te verhelpen !
Heb zelf al gedacht aan, lucht in 't hydraulisch
systeem? Eventueel ontluchten dus?
maar hoe???
Wie kan mij helpen, ben radeloos kan zo niet rijden
en zou graag naar de oudejaarsmeeting van de Noorderster gaan!!
Alvast bedankt voor de reacties. jack ( cisco)
cisco
 


Re:Koppeling

Berichtdoor Benzman 200 » 24 dec 2007, 19:01

Hee Jack

lekt jouw koppe;ing cilinder op het koppelingshuis ook ? en raak je ook remolie kwijt .hier heb ik zelf al eens last ban gehad, de cilinder vernieuwd en toen was 't oner

gr Sjoerd
Benzman 200
 


Re:Koppeling

Berichtdoor Wiebren240D » 24 dec 2007, 22:28

Hallo cisco

net wat Sjoerd zegt eerst even de rem olie kontroleren er als er remolie te weinig in zit dan kijken waar het blijft ik denk bij de gever of nemer.

de ene zit bij je koppelings pedaal en de andere zit op de versnellingsbak.
ik heb het zelf ook gehad gewoon alle 2 vervangen dan ben je er weer voor tijden van af

groeten van Wiebren ut Snits telnr 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Koppeling

Berichtdoor Coupe280 » 24 dec 2007, 22:45

hallo wiebren
ik rij zelf al tijden een automaat.
maar wat ik mij herinner van vroeger had ik ook wel eens een opel admiral of kapitein .daar zaten ook van die hydraulische cilinders op.
daar heb ik verschillende keren een nieuw cupje in gezet.
die kon je toen gewoon als los onderdeeltje kopen .
die rubbertjes kosten toen een paar kwartjes.
kan dat bij een Mercedes niet dan.??
je moest alleen opletten dat je het rubbertje de goede kant op monteerde.
hetzelfde deden we bij de wielremcilindertjes.
het is maar een idee hoor misschien kan dat helemaal niet bij een Mercedes ??
mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Koppeling

Berichtdoor Wiebren240D » 25 dec 2007, 01:23

Hallo tonnie

ja dat kan bij Mercedes ook wel maar dan moet je wel het gooie gereedschap hebben ik heb dat gereedschap wel maar je bent gauw een uurtje bezig om die 2 cylinders te reviseren is echt een precies werkje moet je echt geduld voor hebben want de cylinders lekken zo weer meestal al binnen een jaar en voor nog geen 100 euro heb je nieuw zet je erop ontluchten en je rijd binnen een half uur weer

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Koppeling

Berichtdoor cisco » 03 jan 2008, 17:08

Hallo Sjoerd en Wiebren,
Heb de koppelings-cilnder laten vervangen en de auto
is weer helemaal toppie,koppeling weer keihard!!!
Nogmaals bedankt voor jullie tip.
gr Jack (cisco )
cisco
 


Re:Koppeling

Berichtdoor Wiebren240D » 03 jan 2008, 20:09

Hallo Jack.

is toch wel mooi zo een forum je stelt een vraag en je krijgt meestal de zelfde dag antwoord.

maar nog een goed 2008 toegewenst en veel plezier maaken.

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 63 gasten