[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Deurreparatie ! : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:36

Deurreparatie !

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Deurreparatie !

Berichtdoor benedendijker » 28 dec 2007, 18:38

Er is mij laatst voorgedaan hoe ik moet vertinnen, maar nu wil ik ook graag weten welke tin/llodverhouding ik moet gaan gebruiken.
AD !
benedendijker
 


Re:Deurreparatie !

Berichtdoor JantjeV8 » 29 dec 2007, 12:32

Tin met een hoog lood gehalte, volgens mij iets van 30/70 0f hooguit 40/60 in de verdeling tin/lood.

Je kunt de tin gebruiken die loodgieters gebruiken om zinken goten te solderen. Zij noemen dat 'smeertin'. Je koopt dat in dikke staven van ongeveer 30cm lang.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Deurreparatie !

Berichtdoor Lode » 29 dec 2007, 13:04

Ik heb zelf niet gekeken. Maar is daarover niets op rustbuster.nl te vinden?
Lode
 


Re:Deurreparatie !

Berichtdoor benedendijker » 29 dec 2007, 18:17

Hoi Lode,
Ik ga direct even kijken, vooralsnog bedankt !
Op deze manier wordt ik toch steeds slimmer, ik moet mijn baas nodig om opslag vragen, zeker nu ik een deur van mijn 300TD kan repareren.

Ad!
benedendijker
 


Re:Deurreparatie !

Berichtdoor Rob Holewijn » 29 dec 2007, 19:07

Ad,

Ik ben heel nieuwsgierig want je zult toch eerst zeker moeten zijn dat alle roest weg is anders zal dat "lood'op die plekken niet houden denk ik, en zal het proces daar door gaan.
Hou jij ons op de hoogte hoe het gaat!!!
Rob Holewijn
 


Re:Deurreparatie !

Berichtdoor benedendijker » 29 dec 2007, 22:09

Hallo Rob,
Maak je geen zorgen de deur aan de bestuurders heb ik al gedaan.
Het te behandelen oppervlakte eerst gestraald en de strip voor het rubber was niet echt helemaal weg maar was beter om deze te vervangen, vervolgens heb ik op de plaats van de strip nog een keer gestraald.
Eerst heb ik gekeken of ik de strip er met CO² op kon lassen, dat was best mogelijk geweest, maar mijn vriend die niets anders doet adviseerde om de strip beter te solderen en het geheel te vertinnen.
Ik zal proberen een foto te plaatsen van de deur.
Ik ben daar wel een kleine zes uur mee bezig geweest, en was nog niet klaar, ik heb de andere dag de deur pas weer gemonteerd en met zijn 123CD naar huis gereden.
Deze deur was de slechtste van de vijf nadat de strip eraf was, waren twee gaatje's van pakweg 5 mm die ik heb afgedicht met twee ronde plaatje's, mijn maatje heeft het geheel vertint.
En toen begon voor mij pas het grote feest het vlakmaken van de vertinde oppervlaktes.
Wie roept, dat doe ik wel even, die mag van mij direct aantreden.

Ad.
benedendijker
 


Re:Deurreparatie !

Berichtdoor benedendijker » 30 dec 2007, 01:31



benedendijker
 


Re:Deurreparatie !

Berichtdoor Wiebren240D » 01 jan 2008, 17:05

Hallo Ad

dit word een leuk onderwerp.
ik zal het met belangstelling volgen.

maar wat anders als ik 2 aandrijfaasen heb gevonden kom ik die kant wel op om nog wat bij te leren komt goed hoor ik ben eerder bij je dan je denkt

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Deurreparatie !

Berichtdoor BobPeereboom » 01 jan 2008, 17:41

Wat is eigenlijk het voordeel van vertinnen?
Als ik het goed begrijp lassen jullie er eerst een plaatje in, en dan vertinnen. Waar is dat voor nodig?
BobPeereboom
 


Re:Deurreparatie !

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 05 jan 2008, 00:47

tin kan niet roesten. dwz als er een butsje op komt dan oxideert het meteen weer dicht. als je dus gaat vertinnen of plamuren met tin (echt professioneel) dan heb je dus geen last meer van terugkerende roest. bovendien werkt tin net zo als metaal, dus je hebt ook geen last meer van afspringende lagen plamuur na een paar jaren

adriaan
AdriaanVogelzang
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten