[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Milieu (groene sticker) belasting Duitse Steden : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 11:45

Milieu (groene sticker) belasting Duitse Steden

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Milieu (groene sticker) belasting Duitse Steden

Berichtdoor Holysmoke » 29 dec 2007, 14:00

Ik heb begrepen dat je vanaf 1 januari 2008 in Berlijn (en er volgen meer steden) niet meer in mag zonder groene Sticker.
Op het Journaal was een Berlijnse Taxichauffeur aan het klagen omdat het nu wel erg moeilijk werd om met zijn oude Mercedes te blijven taxirijden.

Weet jullie hoe dit nu precies zit. Moet de auto een milieukeuring ondergaan voor het verkrijgen van zo'n Sticker ?? Ik vraag me trouwens af of Stuttgart ook mee gaat doen.

Heeft iemand ervaring met het (laten) plaatsen van een roetfilter op de diesels ???
Volgens mij zijn er subsidies voor te krijgen waardoor dit bijna gratis is.
Maar geldt dit ook voor oldtimers ???

mvg,

Geert
Holysmoke

Re:Milieu (groene sticker) belasting Duitse Steden

Berichtdoor MajikSimon » 29 dec 2007, 14:30

Nou ik heb het al eerder uit zitten zoeken en echt leuk is het bepaald niet. Ik verbaas me over de gelaten heid hier waarmee idereen reageert die ik erover spreek.Verder merk ik dat ik zowat de enige ben die ervan weet.

Geen enkele diesel voor 1996 voldoet in pricipe .Deze krijgen zonder verdere aanpassingen geen sticker zelfs geen rode. Voor zover ik weet krijg je ook met een roetfilter met een 123 diesel geen sticker.Dus kom je berlijn niet meer in. Bij de benzines voldoen alleen de geregelde kats....volgens mij zitten deze op geen enkele 123

Per maart volgen verdere steden.
http://www.tuev-nord.nl/Keuringen/Umweltplakette.htm

http://www.wereldomroep.nl/actua/europa ... lieuvignet

http://www.ad.nl/autowereld/article1917730.ece

http://www.mercedes-spezialist.com/plak ... dnung.html

Ik heb vorig jaar al uitgebreid overal na zitten vragen waar in NL roetfilters te krijgen waren die goedgekeurd waren voor de 123...deze waren / zijn voor zover ik weet nergens te krijgen

Voordat de politiek hier op leuke ideeen komt..lijkt het me zaak voor
de FEHAC dit eens op tafel te brengen. Ik denk dat iedereen wel wil meewerken, als er goede retrofit roetfilters/ kat oplossingen mogelijk zijn voor een redelijk bedrag.

Daarnaast komt een en ander mijn voor als een inkoppertje voor
de politiek/ bovag om op deze manier allerlei oude lang meegaande diesels eindelijk eens van de weg af te kunnen trappen..Er zijn immers geen roetfilter/ kat oplossingen voor mogelijk. Dit terwijl allerlei nieuwe leasebakken gratis van roetfilters worden voorzien....
MajikSimon

Berichtdoor Govert » 29 dec 2007, 16:29

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 15:45
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MajikSimon » 29 dec 2007, 16:38

Ik begrijp het idee maar...dat zou helemaal van de zotte zijn,; auto's van 25 jaar en ouder wel en jongere auto's niet. Zeg maar dag met je handje naar alle W124's de W201's en jonge 123'ers.

Ben ik de enige die dit idioot vind?
Niet iedereen rijdt een belastingvrije auto.In DL zijn oldtimers 30 jaar ouf ouder.
MajikSimon

Berichtdoor Govert » 29 dec 2007, 16:41

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 15:51
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor MajikSimon » 29 dec 2007, 21:17

De wet in het algemeen en dus ook de duitse wet is de laatste tijd wel vaker idioot. Dus dat zegt niks.

Het is natuurlijk een rare zaak dat alle diesels voor 1996 geen sticker krijgen ...misschien wel maar dan met (forse) aanpassingen.

Kijk dat er puur o.b.v. de 25/30 jaar een grens wordt gesteld t.a.v uitstoot is krom. Daarnaast vind ik het een idiote zaak dat er zo omgegaan wordt met oudere auto's. Het zou veel beter zijn als er ECHT goede filter of kat oplossingen worden aangedragen.
ik vind dat alle 123's aan elkaar gelijk zijn, dus ook de wagens van 83 84 en 85. Het zou bijzonder krom zijn als de jongere wagens puur op basis van hun leeftijd niet aan de eisen kunnen voldoen waar een auto uit 1976 wel zou voldoen.( want die is daat 30 jaar)

Wat me nog het meeste stoort is dat er geen enkele mogelijheid lijkt te bestaan voor de duitse eigenaren van 123's om de wagens aan te passen.

Volgens mij zou het zowieso beter zijn om de mogelijkheid te hebben OOK de oldtimers voor een (gering) bedrag om te kunnen bouwen naar beter emissies, dan maar af te wachten.

Daarmee haal je de wind uit de zeilen van allerlei milieu-types die het hebben over vieze oude wagens etc.
Dat zou prachtig zijn!!!
MajikSimon

Berichtdoor Govert » 30 dec 2007, 01:41

Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor MajikSimon » 30 dec 2007, 13:04

Ze maken wel onderscheid op basis van leeftijd want daar ben je met 30 jaar oldtimer. En hier met 25 jaar. Net zoals hier bestaat daardoor de rare situatie dat je met een zelfde type auto...wel of geen oldtimer bent.

Daarnaast vallen alle youngtimers als de 124 en 190 buiten de boot.
Die zijn wel om te bouwen ja. Dat vind ik een zeer slechte zaak.Daarnaast begrijp ik dat auto's met een gele sticker (c.q euro 2) over een paar jaar weer een probleem hebben want dan wordt het verbod nog strenger. Dit is over ca 2 jaar.

Daarnaast zie ik ervan komen dat de zones worden uitgebreid, en moet ik er niet aan denken dat men hier op het onzalige idee komt dergelijke plannen ongewijfeld nog slechter en grover uit te gaan voeren door het zootje in den haag.

Ik denk trouwens dat veel mensen in de steden zich daar aardig genaaid voelen, niet iedereen heeft de keus ergens anders te wonen of de auto aan te passen...

Maar goed dat is mijn persoonlijke mening daar valt niet over te discussieren. Ik ben niet zo gecharmeerd van de overheid en de manier waarop dit soort doelstellingen gehlaad wordt.

Wat is het bedrijf dat de in Duitsland 123's op euro 2 kan brengen?
En hoeveel kost het?
MajikSimon

Berichtdoor Victorre78 » 30 dec 2007, 14:27

Heb het onderstaande verhaal gelezen in Autobild van deze week. Ook kom ik deze Ausnahmeregelungen tegen op de website van Landsratsamt Ludwigsburg. Vooral in de regio Stuttgart ( Baden Wuertemberg) zijn er veel steden die er aan moeten geloven.

1. Ausnahmen kraft Gesetz:

Folgende Fahrzeuge hat der Gesetzgeber vom Fahrverbot ausgenommen. Diese dürfen auch ohne Feinstaubplakette in der Umweltzone genutzt werden. Es ist dann nichts weiter zu veranlassen:

mobile Maschinen und Geräte,
Arbeitsmaschinen,
land- und forstwirtschaftliche Zugmaschinen,
zwei- und dreirädrige Kraftfahrzeuge,
Krankenwagen, Arztwagen mit entsprechender Kennzeichnung "Arzt Notfalleinsatz" (gemäß § 52 Abs. 6 der Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung)
Kraftfahrzeuge, mit denen Personen fahren oder gefahren werden, die außergewöhnlich gehbehindert, hilflos oder blind sind und dies durch die nach § 3 Abs. 1 Nr. 1 bis 3 der Schwerbehindertenausweisverordnung im Schwerbehindertenausweis eingetragenen Merkzeichen „aG", „H" oder „Bl" nachweisen,
Fahrzeuge, für die Sonderrechte nach § 35 der Straßenverkehrs-Ordnung in Anspruch genommen werden können,
Fahrzeuge nichtdeutscher Truppen von Nichtvertragsstaaten des Nordatlantikpaktes, die sich im Rahmen der militärischen Zusammenarbeit in Deutschland aufhalten, soweit sie für Fahrten aus dringenden militärischen Gründen genutzt werden,
zivile Kraftfahrzeuge, die im Auftrag der Bundeswehr genutzt werden, soweit es sich um unaufschiebbare Fahrten zur Erfüllung hoheitlicher Aufgaben der Bundeswehr handelt,
Oldtimer (gemäß § 2 Nr. 22 der Fahrzeug-Zulassungsverordnung - FZV -) die ein Kennzeichen nach § 9 Abs. 1 oder § 17 der Fahrzeug-Zulassungsverordnung führen, sowie Fahrzeuge, die in einem anderen Mitgliedsstaat der Europäischen Union, einer anderen Vertragspartei des Abkommens über den Europäischen Wirtschaftsraum oder der Türkei zugelassen sind, wenn sie gleichwertige Anforderungen erfüllen.

Ausländische Oldtimer können den Zeitpunkt der Erstzulassung mit den Fahrzeugpapieren nachweisen.

Op de website van Baden-Wuertemberg heb ik onderstaande gelezen:

http://www.badenwuertemberg.de/de/Meldungen/177710.html

"Ein Herz für Oldtimer"
Minister Reinhart: Historische Fahrzeuge können bald in Umweltzonen fahren
26.11.2007 Oldtimer sollen bald in Umweltzonen fahren dürfen, auch wenn sie die strengen Vorgaben für Nutzfahrzeuge zur Einfahrt in Umweltzonen nicht erfüllen können. Darauf wies Minister Prof. Dr. Wolfgang Reinhart, der Bevollmächtigte des Landes Baden-Württemberg beim Bund, am Montag (26.11.2007) am Rande der Kabinettsentscheidung der Landesregierung zur nächsten Bundesratssitzung hin.

Es sei gerechtfertigt, historische Fahrzeuge auszunehmen, da bei diesen eine Nachrüstung mit Partikelfiltern meist nicht oder nur mit unverhältnismäßig hohem Aufwand realisierbar sei. Dies werde der Bundesrat am Freitag (30.11.2007) beschließen. An der Pflege von historischen Fahrzeugen bestehe ein kulturhistorisches Interesse, hob Reinhart hervor. Sie seien "Zeugen der Geschichte der Mobilität" und daher eng mit der Geschichte des Landes Baden-Württemberg - mit Stuttgart und Mannheim als der "Wiege des Automobils" - verbunden.

Das Ziel, die Schadstoffbelastung in Umweltzonen zu begrenzen, werde trotzdem erreicht, da aufgrund der geringen Zahl von Oldtimern an der Gesamtzahl der zugelassenen Fahrzeuge ihr Anteil an der Schadstoffbelastung nicht erheblich sei, betonte Reinhart. Am Grundsatz, zum Schutz der Gesundheit vor allem durch Feinstaubbelastung nur Fahrzeuge mit geringem Beitrag zur Schadstoffbelastung in Umweltzonen fahren zu lassen, werde "nicht gerüttelt", machte der Bundesratsminister deutlich. Doch es sei richtig, "nicht mit Kanonen auf Spatzen zu schießen", unterstrich Reinhart.

Quelle: Vertretung des Landes Baden-Württemberg beim Bund

Dus wellicht dat velen van ons toch de steden in mogen met hun Oldie!
Victorre78

Berichtdoor Govert » 30 dec 2007, 14:31

Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Govert » 30 dec 2007, 14:44

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 15:57
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Brijn » 30 dec 2007, 14:56

Voor wie echt het naadje van de kous wil weten: http://www.w123news.de/modules.php?name ... cle&sid=79 moet je wel goed Duits kunnen. Maar samengevat:

Fijnstofreduktie door deze maatregelen: 0. Zero. De hele fijnstofhype vervuilt niet zozeer de lucht maar de hersenen van de beleidsmakers. Fijnstof komt door industrie, verwarming, vuurwerk, zeezout, pollen, scheepvaart, landbouwmachines, heimachine, wierookvaten, en ga zo maar door, en die tellen allemaal mee in de Europese normen. Je zal maar een katholieke groeigemeente aan zee zijn op oudejaarsnacht!

Van het autoverkeer komt 60% van de vervuiling van banden, remmen en koppelingen.

Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor MajikSimon » 30 dec 2007, 14:56

ok thnx:)
MajikSimon

Berichtdoor nab3602 » 30 dec 2007, 15:32

Afgelopen zomer heb ik bij Mercedesdealer Paul Witteler (Brilon-Duitsland) mijn Feinstaubplakette Grün gekregen.

Deze kreeg ik voor mijn Mercedes 200 (1983, benzine met M102 motor en geregelde Wurm-katalysator en in 2005 geimporteerd vanuit Duitsland).

De Plakette gekregen op basis van de kopie Fahrzeugbrief. Hierop staat de Emissionsschlüssel vermeld (bij mij nr. 14) en tevens "schadstoffarm E2".

De medewerker van Paul Witteler vond het wel merkwaardig dat ik deze grüne Plakette wilde (warum brauchen Sie die denn al Ausländer....), maar theoretisch kon hij er weinig tegenin brengen.
En dus prijkt er op mijn Mercedes een grüne Plakette met daarop een nederlands kenteken (kostte € 5,00).

Je kunt op de duitse site www.dekra.nl verifieren voor welke kleur Plakette je in aanmerking komt (wederom op basis van gegevens van de Fahrzeugbrief).

Nico Bins.
nab3602

Berichtdoor bluemoon me » 01 jan 2008, 15:07

Beste leden.
knap dat jullie zoveel info over de stickers hebben. Weet iemand hoe het dan zit als je op Pol rijdt?

gr Bram ut Limburg.
bluemoon me

Berichtdoor D!rk » 01 jan 2008, 15:37

Je krijgt de sticker aan de hand van de gegevens die op je kentekenbewijs staan.

Naar mijn weten is er bij officiele ombouw geen wijziging op het kentekenbewijs.

Dus maakt het niet uit of je op Poel rijdt of niet...

Dirk
D!rk

Berichtdoor Goofy.S » 02 jan 2008, 10:50

Velen in ons "verenigd europa" rotzooien maar wat aan met wetten en wetjes. Denk bijvoorbeeld ook aan Nijmegen waar in het begin van 2007 werd gesproken over het weren van "aso-bakken". Waar zijn we mee bezig en waarom gooien bestuurders zoveel olie op het vuur? Ik zou graag zien dat een bestuurder nu eindelijk eens gaat regeren wat uiteindelijk de taak is.

<br><br>Post edited by: Goofy.S, at: 2008/01/02 09:52

Goofy.S

Berichtdoor JantjeV8 » 02 jan 2008, 14:29

Wat is de straf als je zo een stad in rijd zonder die sticker? En wie gaat dat controleren, hoe gaan ze dat controleren?

Kun je met een kleurencopier die sticker niet namaken? Om maar iets te noemen.

Dat ze eerst de files maar eens oplossen, dat scheelt pas fijn in de fijnstof: optrekken-remmen-etc-etc. Je verbranding is op snelheid ook beter als stationair pruttelen.

Zolang de regeringen zo bezig blijven zullen we de komende jaren alleen maar achteruit hollen. Het rijke westen wordt volle kracht ingehaald door het 'arme' oosten wat zich voorlopig niet veel van fijnstof geneuzel aan zal trekken.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Toontje » 03 jan 2008, 07:57

hoi hoi
bepaalde regeringen denken nu eenmaal dat er ook een grens in de lucht is dat alles daar word tegen gehouden ,maar de ervaring van mij is dat het zo niet is kijk maar als het lang droog is en dan wat regend zit de hele auto onder het sahara zand.
ze kunnen zich beter druk maken over wat er in de wat ze noemen de armere landen waar elk rijker land zijn afval naar toebrengt wat ze bij der eigen niet kwijt kunnen .
wat je daar kan berijken met een kleine investering kost hier een niet uit te spreken bedrag ik krijg altijd het idee van ze slaken weer een kreet om de aandacht van andere dingen af te wenden .
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja