[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Moet dit forum een platform bieden aan handelaren? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 12:44

Moet dit forum een platform bieden aan handelaren?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Moet dit forum een platform bieden aan handelaren?

Berichtdoor henklith » 30 dec 2007, 14:05

Ik vraag mij toch werkelijk af of we er veel mee opschieten, nu alweer een oude bekende begint met net gekochte brikken maar weer op ons forum te smijten, je snapt toch dat dit alleen maar om het gewin gaat.
Of denkt iemand nog meneer a,, o sorry ik zal geen namen noemen met ons het beste voor heeft.
Ik baal in elk geval van deze gang van zaken.
Leden MISBRUIKEN!! ons mooie internet forum met deze pure commerciele aangelegenheden.
Het bestuur / forum beheer moet deze mensen blokeren, anders blijven mogelijk de "goeie" weg!
Groet, Henk lith.
henklith

Re:Moet dit forum een platform bieden aan handelar

Berichtdoor Govert » 30 dec 2007, 14:20

Hier is het topic waar je over dit onderwerp kan verder praten:
viewtopic.php?f=20&t=4974&start=20

Ik sluit het hier af.

Moderator
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Boy » 30 dec 2007, 14:32

Boy

Re:Moet dit forum een platform bieden aan handelaren?

Berichtdoor henklith » 30 dec 2007, 14:38

Hoy Willem, ik ken jou, vele van de forum leden kennen jou!
We weten allemaal dat jij buitengewoon goeie informatie verstrekt over allerlij technische zaken, ik heb er persoonlijk dan ook geen enkele moeite mee asl jij is een keer iets aanbiedt, ik heb ook 100% vertouwen in wat je zegt
Wat ik aanroer, is dat allerlij gasten dit forum puur voor comercie gebruiken, en daar is dit forum gewoon, simpelweg, niet voor opgezet!
Groet, henk Lith.
henklith

Berichtdoor 250petrolgrun » 30 dec 2007, 14:42

Beste Govert,

Ik, Arno heb dit topic maar weer even geopent omdat, ik het eens ben met Henk Lith.

Het is niet de bedoeling om als handelaar het forum te gebruiken als zijnde je eigen website, waar je je handel aan kunt bieden!

Ik wil dus ook stemmen om @alberts te royeren als clublid!

De heer @alberts heeft nog geen enkel topic gewijd aan bruikbare info voor clubleden, alleen maar handel van hem zelf! ( Ja alleen een optie voor een toerrit)

Hem het advies te geven wat ik al eerder heb gedaan om zich in te schrijven bij de Kamer van Koophandel, een BTW nummer bij de Belasting aan te vragen en een eigen Website te bouwen waar hij zijn handel aan kan bieden.

Ik als voorzitter ben er niet van gediend dat de W123club.nl hier voor word misbruikt.

Voor Royeren @alberts,
1: 250Petrolgrun
2:
3:
4:enz enz

Tegen royeren @alberts,
1:
2:
3:
4:enz enz

De stemming sluit Maandag 7-01-2008
250petrolgrun

Berichtdoor henklith » 30 dec 2007, 14:53

Voor royeren!
Groet, Henk Lith.
henklith

Berichtdoor Boy » 30 dec 2007, 14:55

Mijn mening : Een forumlid alleen royeren bij misdraging.
Alleen berichten plaatsen bij tekoop en verder niets kan je toch geen misdraging noemen toch ?

Als je daarom begint met royeren is het einde zoek
Boy

Berichtdoor Govert » 30 dec 2007, 15:24

Ik had het topic in de eerste plaats gesloten omdat in het topic dat ik gelinkt had aardige dingen stonden over hoe we om kunnen gaan met handel en handelaren. Je kan nu eventueel wel @alberts eruit gooien, maar bij een volgende handelaar krijg je weer dezelfde discussie. Verder ben ik ook niet zo tegen handel, Nederland is er groot mee geworden. @alberts heeft bovendien in zijn laatste advertentie veel meer moeite genomen om de auto te beschrijven, ook al is de toon nogal van Marktplaats: "staat goed op de veren" "rijdt super" "wat er nog aan gedaan moet worden voor de perfectie".

Voor mij mag die handel gewoon, als het maar goed beschreven is.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Citrobenz » 30 dec 2007, 15:25

Hallo Arno,

Sorry maar ik vind dit nergens op slaan!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb je al eens een gesprek met dhr. Alberts gehad? Weet je wie het is???

Als je hiermee begint is wel het hek van de dam, wie bepaald wat er hier op het forum wel en niet verkocht mag gaan worden.

Niet iedereen zoekt een auto van 7000,00 euro of meer.

Pas op dat dit niet een eliteclub gaat worden.

Er zijn hier wel anderen die dingen verkopen "voor de clubleden" maar onderhand mooi hun eigen zaakje opbouwen, wat doe je daar mee?

Wie mag hier straks wel wat te koop aanbieden en wie niet???

Ps. Voor de duidelijkheid ik ken dhr. Alberts ook niet.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor Semrick » 30 dec 2007, 15:27

Sorry veurzitter ik ben het met Boy eens. (ik hoop niet dat ik nu geroyeerd ga worden) ;-)

Dat @alberts een handelaar is en de meest vreemde auto's op het forum zet weten we inmiddels. Ik zou bij hem geen auto kopen en ik wil die gele 240 wel eens inspecteren of er werkelijk " geen roest nergens" te vinden is. Maar dat terzijde. We hebben niet voor niks een topic te koop aangeboden/gevraagd. Volgens mij mag iedereen daar (naar voorbeeld van Markparket) zijn auto's en andere zaken aanbieden.
Ik vind het eerlijk gezegd wel amusant om te zien waar @alberts nu weer mee komt. En iedereen is vrij om zijn handel te kopen of niet.
Dus wat mij betreft hoeft hij (vooralsnog) niet geroyeerd te worden.
En eerlijk is eerlijk hij geeft al wat meer informatie in zijn topic. Misschien leert hij het nog wel eens.

Voor Royeren @alberts,
2: HenkLith
3:
4:

Tegen royeren @alberts,
1: Boy
2: Semrick
3: Steenwiekermoat
4: Govert70227
5:<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2007/12/30 14:29
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Hans230CE » 30 dec 2007, 15:46

Arno,

Hoezeer ik je respecteer, uitsluiten vind ik niet kunnen. Het is nog altijd een vrij medium. k kan ook iedereen niet begrijpen die er nog op reageert op die advertenties. Laat hem gewoon in zijn doen en stel dat hij geweerd wordt dan is hij in een wip terug onder een andere naam.

Die gele die nu roestvrij te koop staat moet zoals Eric zegt eens goed gecontroleerd worden door iemand die er veel verstand van heeft. Ik vind die wagen er niet zo fris uitzien onder de bumper vooraan.

We zijn gelukkig een club waar iedereen zijn eigen mening mag ventileren, wat niet wil zeggen dat je ermee akkoord moet gaan!!!!

@alberts; ik vind het wel sneu dat je het nog niet begrepen hebt dat je verkopen heir niet zo op prijs wordt gesteld, en je dat zelf nog niet hebt stopgezet. Laat je wagen eens controleren door bv Harrie en weerleg zo de kritieken

Voor Royeren @alberts,
3:
4:

Tegen royeren @alberts,
5: Hans230ce
6:<br><br>Post edited by: Hans230ce, at: 2007/12/30 14:51
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Automaat: Ja

Berichtdoor 250petrolgrun » 30 dec 2007, 15:55

Ik wil nog wel even toevoegen dat ik geen hekel heb dat iemand hier iets te koop aan bied.

Maar waar ik wel tegen wil ageren is dat mensen lid worden als zijnde liefhebber van de W123 en zich ontpoppen als handelaar pur sang van dubieuze kwaliteit.

Nu is een ieder zelf verandwoordelijk voor wat hij koopt. Maar laatst in Pijnacker hadden we ook iemand die helemaal trots was op zijn week geleden aangeschafte 300TDT. Op de brug kwam hij er al snel acht dat hij een kat in de zak had gekocht! ( Deze wagen is NIET door @alberts verkocht trouwens )

Mijn motivatie is dat een liefhebber een W123 koopt die eerlijk en duidelijk word beschreven. En niet bij een handelaar die zich voordoet als liefhebber maar, in werkelijkheid het geen bal intressert als hij maar poen kan verdienen aan dingen die HOT zijn op dit moment. Al is de waare HYPE van de W123 al weer weg!

Geld verdienen mag en moet ook! We hebben allemaal geld nodig om te leven en om wat extra's te willen doen. Zelf kom ik ook uit een ondernemers familie. Dus begrijp best wat een ondernemer beweegt!

Ik wil het liefhebbers gehalte van de W123club.nl in een hoog vaandel houden. Daar is de club ook uit ontstaan.

Behoeden van handelaars gespuis is mijn moto!

Dit wil ik voorkomen niet meer en niet minder.

Hartelijke groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor Hans230CE » 30 dec 2007, 15:59

En dit bedoel ik nu met "ieder heeft recht op zijn mening". Al kan ik met die van jou grotendeels akkord gaan Arno.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Automaat: Ja

Berichtdoor D!rk » 30 dec 2007, 16:06

Zoals ik eerder heb gezegd.

Rommel verkoop je maar op Marktplaats...

doei doei @alberts

Dirk

Voor Royeren @alberts,
3: Dirk
4:

Tegen royeren @alberts,
6:<br><br>Post edited by: D!rk, at: 2007/12/30 15:08
D!rk

Berichtdoor Lode » 30 dec 2007, 16:22

Ik ben tegen royeren. Handel is niets mis mee. Wel hoop ik op eerlijke informatie. Wellicht een tussenoplossing als een handelaar pur sang door de forumregels verplicht wordt zich ook als handelaar kenbaar te maken. Dan weet je waar je mee te maken hebt.

Voor Royeren @alberts,
4:

Tegen royeren @alberts,
6: Lode
7.

gr. Lode<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2007/12/30 15:44
Lode

Berichtdoor Boy » 30 dec 2007, 16:29

250petrolgrun wrote:
[quote]

Maar waar ik wel tegen wil ageren is dat mensen lid worden als zijnde liefhebber van de W123 en zich ontpoppen als handelaar pur sang van dubieuze kwaliteit.

Nu is een ieder zelf verandwoordelijk voor wat hij koopt. Maar laatst in Pijnacker hadden we ook iemand die helemaal trots was op zijn week geleden aangeschafte 300TDT. Op de brug kwam hij er al snel acht dat hij een kat in de zak had gekocht! ( Deze wagen is NIET door @alberts verkocht trouwens )

Mijn motivatie is dat een liefhebber een W123 koopt die eerlijk en duidelijk word beschreven. En niet bij een handelaar die zich voordoet als liefhebber maar, in werkelijkheid het geen bal intressert als hij maar poen kan verdienen aan dingen die HOT zijn op dit moment.[/quote)

Ik kan maar niet snappen wat het het uitmaakt van wie je een auto koopt. Het gaat toch gewoon om het object ? Die handelaar koop je er toch niet bij?
Wij schaffen ze overal aan, op automarkten, woonwagenkampen , verzekeringen en ook voorgekomen van Aage M.
Gewoon bekijken zo n object en een bod doen. Verder geen drukte om maken. Jullie zien dat allemaal teveel met emotie.

Die gele die nu roestvrij te koop staat moet zoals Eric zegt eens goed gecontroleerd worden door iemand die er veel verstand van heeft.

Dit is helemaal tegek voor woorden,omdat deze nu van alberts is moet ie eerst gecontroleerd. Laat een serieuze gegadigde dat lekker doen of gaat dat voor alle aangeboden auto s op het forum gebeuren ?
Boy

Berichtdoor Matsinger » 30 dec 2007, 16:32

Allen,

Ik ben van mening dat het niet juist is om te bespreken en te gaan stemmen of iemand geroyeerd moet gaan worden of niet, dit dient op een ledenvergadering plaats te vinden en op basis van grove overtreding van het reglement. De regels omtrent verkoop zijn zoals ik nu begrijp nog niet echt vastgesteld, laten we dit dan doen op een ledenvergadering en niet op het forum. Volgens mij is het forum daar niet voor bedoeld en tevens behoeden we ons zelf van het onnodig beschadigen en zwart maken van leden (liefhebber of handelaar).
Laten we wijsheid betrachten en niet vervallen in gehakketak op elkaar, met raad en daad bijstaan daar gaat het om, als je daar aan vast houdt als leden dan hebben de handelaren al snel door dat de slechte waar aanbieden onder liefhebbers geen zoden aan de dijk zet. En mocht iemand van onze leden toch een dergelijke auto wil kopen van zo'n handelaar dan doet iedereen op dit forum wel zijn zegje toch?

Groet,
Rene
Matsinger

Berichtdoor Douwe Jan » 30 dec 2007, 16:36

GETUTTEL ?!

Ik ben tegen elke vorm van betutteling en buitensluiting.

Vrijheid-blijheid en zelf opletten of je zaken wilt doen met deze of gene, lijkt me.

Voor Royeren @alberts,
4:

Tegen royeren @alberts,
6: Lode
7: Douwe Jan

Groet, Douwe Jan<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2007/12/30 15:45
Douwe Jan

Berichtdoor Markparket » 30 dec 2007, 16:40

Heerlijk vuurwerk op het forum zo tegen het oudjaar!!!

Ik kan me in beiden vinden heren.

Zoals al eerder gemeld zullen we in de eerste bestuursvergadering aandacht aan het plaatsen van advertenties op het forum besteden.

Ik zal een voorstel doen om handelaren een eigen plek op het forum te geven, alwaar ze (tegen betaling) auto's en onderdelen mogen aanbieden.

Zo is voor iedereen duidelijk of een auto door een lid of door een handelaar wordt aangeboden. Tevens spekt het de clubkas. Adverteren kost overal geld voor een ondernemer, dus waarom zou dat hier gratis moeten zijn?

En, voor dat daar weer discussie over ontstaat: een lid die 5 keer per jaar een auto aanbiedt, is voor mij ook een handelaar!

Dus: discussie gaat voorlopig nog lekker door, hahaha!

Ik wens jullie een 'rustig en vreedzaam' uiteinde toe!!!
Markparket

Berichtdoor Martin123T » 30 dec 2007, 16:40

Beste allemaal,

De titel van dit topic is 'Moet dit forum een platform bieden aan handelaren?'. Volgens Van Dale is een handelaar iem. die handel drijft => commerçant, een man van zaken, koopman.

Nu denk ik dat we allemaal wel eens handel drijven en dit valt uitstekend te combineren met onze hobby: W123. En op dit forum gaat het in mijn visie over onze gezamenlijke hobby en dat is dus niet het bedrijven van handel. Het is juist zo geweldig dat we elkaar hier met raad en daad ter zijde staan. Dit is ook de reden dat ik dagelijks de site bezoek.

Ik denk dat we kunnen vaststellen dat de handelspraktijken hier keer op keer ergenis opwekken, het maakt het lezen hier gewoon minder ontspannend. Dit kan nooit de bedoeling van een hobby zijn!

Wat mij betreft laten we het bij de hobby en verwijderen we de mogelijkheid handel te drijven. Laten we Te koop aangeboden of gevraagd. verwijderen en actief modereren als er wel handel wordt gedreven. Daar hebben we toch marktplaats voor?

Het is natuurlijk jammer dat we hierdoor elkaar niet kunnen helpen met onderdelen, maar belangrijker is dat het leuk, gezellig en informatief blijft hier.
Martin123T

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto