Beste W123 fanaten,
Allereerst de beste wensen voor alle liefhebbers van de W123. Ik zelf vertoef al enkele maanden als gast op het forum en vond het een goed voornemen om mezelf voor te stellen met de auto. Mijn naam is Ivo Visser, woon in Hoogezand Sappemeer, 39 jaar, verkoper van elektrisch hang- en sluitwerk (wat is dat?), getrouwd, dochter van dik 2 jaar en veel te weinig tijd in een dag.
Ik heb sinds 6 september 07 een witte 300TD van 6 december 1979. Een maat, die zelf eigenaar is van een W115 (door hemzelf volledig gerestaureerd) en een W124, heeft me enthousiast gemaakt voor de W123 en me geholpen bij de aankoop. Ik heb ongeveer een maand of 8 gezocht en een hoop bagger gezien. Op Ebay in de USA naar een mooie TDT gekeken, maar durfde het niet aan. Want in NL op Marktplaats gekeken en n.a.v. mooie foto’s naar zgn. ‘smetteloze’ auto’s gekeken. Met een budget van 7000 euro, denk je dan echt iets goeds mee te kopen. In ieder geval een harde auto. Maar dat viel niet mee en gelukkig ben ik niet in mijn eentje naar die auto’s gaan kijken, want dan was ik vast te snel door de knieën gegaan en een ‘zwaar’ project gekocht voor teveel geld.
Maar op 6 september van het vorige jaar was het dan zover. Zoals gezegd het is een witte 300TD met op de teller (!?) 187.000 km. Een (tot nu toe lijkende) harde auto, gekocht in Sneek. Toen was de auto een jaar in NL en daarvoor enkele jaren bij in Frankrijk. Origineel is de auto in Duitsland geleverd. Intussen zijn er al een aantal zaken gedaan: alle oliën vervanger, nieuwe remvloeistof, alle filters vervangen, kleppen gesteld, 2 nieuwe banden achter, klokje in dashboard was defect (vervangen met een exemplaar van Ebay.de). Probleem van de centrale deurvergrendeling verholpen (dankzij de tips op het forum!). Bleek een haarscheur in het terugslagklepje in motorruimte naar dashboard te zijn. En meer van dat soort kleinigheden. Momenteel ben ik bezig om wat dashboard delen te bekleden met Zebrano. In de auto zat het standaard spul en wilde een wat luxe uitstraling maken. Nu kun je op Ebay allerlei onderdelen kopen, die nog best prijzig zijn en ik was bang voor kleurverschillen. Dus heb ik in Arnhem bij een houthandel zebrano fineer gekocht en wat dingen bekleed (zie ook fotootjes).
Bij Kenny (een 300TDT fanaat en bezitter, ook een member) heb ik de bakjes in aluminium gekocht voor achter de ventilator knoppen. Ziet er super uit en heb tot nu toe besloten deze in alu kleur te laten. Er zijn nog vele zaken die ik eraan wil doen, maar door tijdgebrek en ook een gebrek aan kennis moet ik het over een langere periode uitstrijken.
Ik hoop veel kennis op te doen op dit forum en als ik iemand van dienst kan zijn met mijn nog veel te beperkte kennis, zal ik het zeker niet laten.