[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Bubbels in de tank + 'inhouden' : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 10:15

Bubbels in de tank + 'inhouden'

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Bubbels in de tank + 'inhouden'

Berichtdoor Jim » 16 jun 2008, 12:18

Hallo, mijn 200D heeft plots last van inhouden. Ik hoor ook duidelijk luchtbellen in de tank ontstaan, en de dieselleiding zit vol lucht.
Het probleem is toevallig(?) begonnen nadat ik het handpompje gebruikt had. Niet dat ik de tank had leeggereden maar ik wou er zeker van zijn dat hij na lange stilstand en met een dodelijk zwakke accu zou starten en daarom had ik alvast de diesel wat opgepompt.
En nu doet hij dus een beetje raar.
Wat denken jullie: kapot handpompje, of moet ik toch ergens anders zoeken?

Groet!
Jim

200D
300TD
Jim

Re:Bubbels in de tank + 'inhouden'

Berichtdoor Semrick » 16 jun 2008, 12:36

Je zou zeggen dat het in de handpomp zit omdat je daar het laatst aangezeten hebt. Dus even goed controleren of de ahndpomp weer goed vast (dicht) gedraaid zit en geenvalse lucht trekt.
Anders zou ik zeggen je tankfilter zit verstopt. Dat is redelijk eenvoudig te controleren door de leiding die op de tankfilter zit even los te maken en dan van het filter af te trekken. De diesel moet er dan rijkelijk uitstromen. Komt er maar een klein straaltje uit dan zit je tankfilter verstopt.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Bubbels in de tank + 'inhouden'

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 16 jun 2008, 22:54