[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
ervaring pol en Apk keuring. : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 12:26

ervaring pol en Apk keuring.

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

ervaring pol en Apk keuring.

Berichtdoor bluemoon me » 01 jan 2008, 17:57

Aan alle leden eerstmaal een goed nieuw jaar 2008 en dan gelijk naar het onderwerp.

Heeft iemand van de leden ervaring met zijn inbouw pol. installatie en de Apk keuring. Wat is te doen of wat hoef je niet te doen.

Graag reacties.
gr Bram ut Limburg.
bluemoon me

Re:ervaring pol en Apk keuring.

Berichtdoor Semrick » 01 jan 2008, 18:35

Hoi Bram,

Wat bedoel je met een POL-installatie?
Ik vermoed dat je een PPO-installatie (voor het rijden op plantaardige olie-en) bedoelt maar weet het niet zeker.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Roger » 01 jan 2008, 19:14

In zijn profiel staat een 280TE en daar gaat geen PPO in ;-)
Roger

Berichtdoor bluemoon me » 02 jan 2008, 20:24

beste Roger en semrick,

ik bedoel inderdaad PPo en ik ben de rijke bezitter van twee MB. een 280TE met LPG en een diesel limosine 240D.
Nu heb ik dus in de 240D een ppo installatie zitten en ik vraag mij af hoe het nu zit met de APK.?

dus als iemand iets weet, zou ik het antwoord(en) graag horen.

gr Bram ut Limburg.
bluemoon me

Berichtdoor Semrick » 02 jan 2008, 21:47

Hoi Bram,

In mijn auto zit ook een PPO-installatie.
Ik heb een 2-tankensysteem. In de kofferbak zit een tank van ongeveer 20 liter voor de pure diesel. In de normale tank zou je dan PPO kunnen gooien.
Deze installatie is er in Duitsland ingebouwd en zat al in de auto toen ik hem kocht. Bij invoer en keuring door de RDW is er niets van gezegd en heb ik gewoon een kenteken gekregen. Overigens stond de installatie keurig vermeld op het Duitse kentekenbewijs.
Ook bij de APK is er geen opmerking over gemaakt. Je hoeft dus niks te doen. je kunt de installatie gewoon laten zitten en je auto zal gewoon door de APK-keuring komen.
<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2008/01/02 20:49

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor bluemoon me » 02 jan 2008, 22:25

simrick ,
bedankt voor je reactie,

Ben dus benieuwd wat het zal gaan worden bij de APK. Zal je op de hoogte houden.

Heb ook een 2 Tank systeem.op de plaats van het reserve wiel een veertig liter tank geplaatst voor ppo, slaolie en frituur olie welke ik zeef.Momenteel rij ik op een mengsel van slaolie en frituurolie.in de verhouding 1 op vijf.

gr Bram ut Limburg.
bluemoon me

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto