[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
fuseekogel vervangen. : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:51

fuseekogel vervangen.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

fuseekogel vervangen.

Berichtdoor maas0024 » 19 jun 2008, 16:20

Hallo,

De APK meester wil graag dat ik mijn fuseekogel ga vervangen. En dat is terecht:P

Het gaat om de kogel van het linkervoorwiel.
Wat moet ik allemaal verwijderen om goed bij die kogel te kunnen? Kan ik de draagarm waar de kogel inzit ook verwijderen?
Of moet ik dat de veer ook verwijderen? (dat was ik niet van plan).

Wanneer de draamarm + kogel onder de auto blijft zitten, dan wordt het hamertje tikje zeker?

En wat is de beste manier om een nieuwe kogel te plaatsen?

mzzls Peter
maas0024

Re:fuseekogel vervangen.

Berichtdoor JantjeV8 » 19 jun 2008, 22:14

Je bovenste moet met draagarm en al vervangen worden, die krijg je er niet uit.

De onderste is los verkrijgbaar en is te vervangen. De draagarm moet er onder uit om de kogel uit de arm te persen/slaan.

Gewoon heel de wielpoot losmaken, klauw er af etc de veer kan blijven zitten.
Dan de zaak goed in een zware bankschroef zetten op een goed dragende manier. Dat valt niet mee gezien de vorm van de arm. en met een goed passende bus of massieve as de kogel er uit rammen.

Maak je borst maar nat, maar het moet lukken. De bussen zitten met een kartelrand in de poot geperst.

De nieuwe omgekeerd er in persen, doch meteen goed passende drijfbus en juist veel beleid er in tikken.<br><br>Post edited by: JantjeV8, at: 2008/06/19 22:15
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:fuseekogel vervangen.

Berichtdoor maas0024 » 20 jun 2008, 12:04

Oke, dankje. het is de onderste dus dan moet het lukken.

Heel die arm er dus uit en dan lekker rossen op dat ding (met beleid natuurlijk).

bedankt he. je hoort wel of het is gelukt.

mzzls Peter
maas0024

Keer terug naar Techniek