[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Diverse 230E zaken die de buitenkant bepalen : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 27 nov 2024, 18:13

Diverse 230E zaken die de buitenkant bepalen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Diverse 230E zaken die de buitenkant bepalen

Berichtdoor JantjeV8 » 05 jan 2008, 10:52

Mijn 230TE (1982) heeft midden op de krokante voorschermen knipperlichten zitten.
Hoort dit of niet?

Ik vind het niet mooi en ben voornemens ze niet terug te plaatsen.<br><br>Post edited by: JantjeV8, at: 2008/01/05 11:53
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Knipperlicht op het voorscherm

Berichtdoor Semrick » 05 jan 2008, 11:54

Volgens mij hoort dit niet zo en zal het wel een door een van de vorige eigenaren geplaatste aanvulling zijn.
Er staat me iets van bij dat als je vroeger als er een trekhaak op zat ook de voorste knipperlichten schuin van achter de auto moest kunnen zien. En dat kan dus niet vandaar dat er vaak knipperlichtjes op de voorschermen werden gemonteerd.<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2008/01/05 10:55
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Knipperlicht op het voorscherm

Berichtdoor JantjeV8 » 05 jan 2008, 12:45

Dan gaan ze er mooi vanaf.

Nog een paar vragen over deze auto:
Ik heb de VIN decoder gebruikt want het viel me op nu ik de auto nagenoeg volledig kaal heb staan dat er een andere kleur onder zat.

De VIN decoder gaf aan:
Interieur: fabric Pine Green 056, het is nu volledig in zwart/grijze stof, van dat lichte groen is niets terug te vinden.

Paint: 803 Moss Green, de auto is nu 737 Classic White.

De lakkleur zou wel eens kunnen kloppen omdat ik op plekken dat groen terug vind. Ik heb nog gedacht dat dat een primer was want het staaldak is ook van dat beige groen.
Het interieur weet ik niet, het is dan echt volledig verwisseld, alles zit wel op originele wijze gemonteerd dus mag zeggen dat dat wel goed gebeurd is.

Omdat de auto straks een volledige overspuiter zal zijn na het laswerk: al ik hem de originele kleur terug geven of wit laten???

Laatste vraag voorlopig:

Mijn chassisnummer begint met 123283.
Omdat er een M102 motor in ligt moet het toch beginnen met 123102, of heb ik dat mis??
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Knipperlicht op het voorscherm

Berichtdoor Martijn 230TE » 05 jan 2008, 15:02

Mis.

Ik heb ook een 230TE ook uit 1982. Wellicht hebben ze bij elkaar op de productieband gestaan..

Code 123283 is het chassiscode als het goed is begint je motorblok wel met de 102 code. Althans die van mij wel.

Ik zou hem weer in de originele kleur spuiten.
Martijn 230TE
 


Re:Knipperlicht op het voorscherm

Berichtdoor Roel280€ » 05 jan 2008, 16:17

Ik ook! Es lebe den orginalität!
Roel280€
 


Re:Knipperlicht op het voorscherm

Berichtdoor Semrick » 05 jan 2008, 16:46

Hoewel ik helemaal niks tegen wit heb, in tegendeel zelfs. Voor de W123 vind ik dat best een chique kleur. Maar ik zou toch ook terug gaan naar de orginele kleur.
Aan de andere kant kan het makkelijker zijn om hem wit te laten. Dat scheelt wel in het spuitwerk van bv de binnenzijde.
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Diverse 230E zaken die de buitenkant bepalen

Berichtdoor JantjeV8 » 05 jan 2008, 22:11

Als je kijkt wat er moet gebeuren, dan is die extra apuithandeling voor de binnenranden ook het punt niet meer.

Ondertussen het optienummers plaatje met afbijt behandeld en dan komt er ook nog optie 856 te voorschijn.

Wat houdt dat in??
Die vraag heeft iemand al eerder getseld, maar ik weet niet wat daar uit is gekomen.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Diverse 230E zaken die de buitenkant bepalen

Berichtdoor Martijn 230TE » 06 jan 2008, 11:28

Af fabriek eerst groen gespoten en daarna wit erover heen....

Geintjuh !

Ik weet het zo niet. Ik heb wel op internet gezocht maar kan het zo W 1-2-3- niet vinden.
Martijn 230TE
 


Re:Diverse 230E zaken die de buitenkant bepalen

Berichtdoor JantjeV8 » 06 jan 2008, 18:27

Een extra dikke laklaag dus.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Diverse 230E zaken die de buitenkant bepalen

Berichtdoor wwwW123 » 07 jan 2008, 15:55

....of is de wagen in een ver verleden een keer door een vorige eigenaar 'gewisseld' van chassisnummer? :-((
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Diverse 230E zaken die de buitenkant bepalen

Berichtdoor JantjeV8 » 07 jan 2008, 18:01

Dan hebben ze het wel goed gedaan, want ik kan ook aan de achterkant van het schutbord dus zeg maar in de kachelbak geen lasnaden vinden die er niet thuis horen. Heb er dus wel naar gekeken, maar ik heb niet de indruk dat dat is gebeurd.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Diverse 230E zaken die de buitenkant bepalen

Berichtdoor wwwW123 » 09 jan 2008, 16:12

bij de vw kever kwam het nog wel 's voor... :-). daar zat het chass.nr. maar voor 60% qua omtrek vast aan het chassis en er omheen zat van die dikke dempingsplaat. dan kwam je soms een mexico kever tegen met "een chassis" van 1973. officieel mag/mocht je zgn. een nw.(ere) carosserie op een oud chassis zetten...
maar is de oude lak wel echt een andere kleur of is het gewoon de grondlak??
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Diverse 230E zaken die de buitenkant bepalen

Berichtdoor JantjeV8 » 09 jan 2008, 18:33

Het is echt de 803 groen wat er onder uit komt. Het is nu duidelijk zichtbaar in de raamsponningen e.d.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten