door benedendijker » 07 jan 2008, 14:05
Hoi Jeroen,
Wat ik weet van verchromen in Nederland heb ik van een goede vriend van mijn die die per jaar duizende € aan verchromen uit moet geven.
Deels voor hem zelf, maar ook voor derden(opdrachtgevers).
Het chroomwerk is in Nederland kwalitatief minder dan b.v. Polen,Slowakije of Engeland.
Dat heeft niets met vakmanschap of onkunde te maken maar alles met de Arbo en milieuwetgeving.
De milieuvergunningen zijn in Nederland zo streng dat prijs kwaliteit verhouding ten opzichte van bovenvermelde landen ver te zoeken zijn.
Ik ben een keer in Engeland en een keer in Frankrijk bij een verchroombedrijf op bezoek geweest, zoals het bij ons in 1965 was zo was het daar in 2003 nog steeds.
Kijk en als men tweemaal per jaar naar Engeland gaat om materieel te laten verchromen, dan heeft dat alles te maken met de prijs/kwaliteit verhouding ten opzichte van ons land.Ik wil helemaal niets ten nadele van de bedrijven in Nederland zeggen, maar de feiten spreken voor zich, het is bijna zeker als de bedrijven in Nederland net zo mochten werken van de overheid als hun concurenten in andere landen dan wword het een ander verhaal.
Al met al nog lang geen verenigd Europa op milieugebeid.
Ad !!