[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Adresje voor verchromen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 12:36

Adresje voor verchromen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Adresje voor verchromen

Berichtdoor Jeroen » 07 jan 2008, 11:56

Ik heb een aantal onderdelen (ditmaal van mijn Alfa Spider en niet de Mercedes) die ik wel laten verchromen. Het zijn nieuwe RVS gepolijste onderdelen, dus dat zou zonder problemen moeten kunnen.

Heeft iemand een betrouwbaar adres/ervaring langs de route van Den Haag-Rotterdam-Breda-Tilburg-Eindhoven-Maatricht. Zelf woon ik tussen Den Haag en Rotterdam maar deze route rij ik minstens een paar keer per week, dus ben geholpen met ieder adres wat daar in de buurt van ligt.

Alvast bedankt,

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Adresje voor verchromen

Berichtdoor benedendijker » 07 jan 2008, 14:05

Hoi Jeroen,
Wat ik weet van verchromen in Nederland heb ik van een goede vriend van mijn die die per jaar duizende € aan verchromen uit moet geven.
Deels voor hem zelf, maar ook voor derden(opdrachtgevers).
Het chroomwerk is in Nederland kwalitatief minder dan b.v. Polen,Slowakije of Engeland.
Dat heeft niets met vakmanschap of onkunde te maken maar alles met de Arbo en milieuwetgeving.
De milieuvergunningen zijn in Nederland zo streng dat prijs kwaliteit verhouding ten opzichte van bovenvermelde landen ver te zoeken zijn.
Ik ben een keer in Engeland en een keer in Frankrijk bij een verchroombedrijf op bezoek geweest, zoals het bij ons in 1965 was zo was het daar in 2003 nog steeds.
Kijk en als men tweemaal per jaar naar Engeland gaat om materieel te laten verchromen, dan heeft dat alles te maken met de prijs/kwaliteit verhouding ten opzichte van ons land.Ik wil helemaal niets ten nadele van de bedrijven in Nederland zeggen, maar de feiten spreken voor zich, het is bijna zeker als de bedrijven in Nederland net zo mochten werken van de overheid als hun concurenten in andere landen dan wword het een ander verhaal.
Al met al nog lang geen verenigd Europa op milieugebeid.

Ad !!
benedendijker

Berichtdoor JantjeV8 » 07 jan 2008, 17:35

Dat klopt wel,

Maar je zegt het zijn RVS gepolijste onderdelen.

Waarom wil je ze dan nog verchromen?
We hebben ooit een Mercedes 170DS 1952 gerestaureerd en die auto's zitten zowel aan de binnen als de buitenzijde vol verchroomde sierlijstjes enzo. Die hebben we allemaal in RVS nagemaakt en gepolijst, dan heb jer nooit geen omkijken meer na.

Als het nog niet hard genoeg blinkt kun je het eventueel nog electrolitisch polijsten. Zoek eens op boot-garnituur. Nee, niet die augurk die langs de rand van je balletje mayo ligt. Maar de sierhekjes en touw-bolders van jachten, die worden ook allemaal zo gepolijst. Ik zal eens een adresje zoeken en plaatsen.

Maar RVS: niet meer verchromen!!!
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor JantjeV8 » 07 jan 2008, 17:40

www.chroomtechnologie.nl, ze zitten in Reuver.

En wat een logo he??? <br><br>Post edited by: JantjeV8, at: 2008/01/07 16:41

JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor JantjeV8 » 07 jan 2008, 17:44

http://www.vecom-group.com/

Deze jongens zijn goed met het electrolytisch polijsten van RVS en zitten behoorlijk verspreid door het land.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Jeroen » 07 jan 2008, 20:39

Bedankt voor de reacties; waarom gepolijst RVS nog verchromen. Simpel, omdat chroom toch echt mooier is. Bovendien zitten deze delen naast andere originele delen die wel verchroomt zijn. Dus wil ik ze er zoveel mogelijk op laten lijken.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee

Berichtdoor JantjeV8 » 07 jan 2008, 21:47

Als je RVS goed polijst zie echt het verschil niet tussen Chroom. RVS bevat al een hoog Chroom en nikkel gehalte. Je kunt dat volledig tot een spiegel polijsten.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor 240TD chinablauw » 07 jan 2008, 21:55

Hoi Jeroen.

Volgens mij zit er in Leiden ook iemand die verchroomd.
Ik weet alleen het adres niet, en of die man er nog zit of bestaat.

Het is voor ons namelijk al 18 jaar geleden dat wij daar onze spullen van de ds
hebben laten verchromen.

Anders moet je maar even contact opnemen met Arie, die weet het misschien
nog wel.

Groetjes Marion
240TD chinablauw

Berichtdoor Mercedes W123D » 07 jan 2008, 22:14

Hoi JantjeV8 hopelijk ziet onze pietje deze site niet want hier staan ook carwasch, was en cleanerwas met siliconen producten te koop.(oeps)
Mercedes W123D

Berichtdoor JantjeV8 » 07 jan 2008, 22:16

oeioei, maar dat was niet de verwijzing en anders slikt Pietje maar een keer de opgekropte woede weg.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor JantjeV8 » 07 jan 2008, 22:19

Er zijn zelfs doe-het-zelf setje verkrijgbaar, die zie je wel eens bij old-timer beurzen.

Je hebt een bak nodig, een gelijkstroom voeding, draden, anode en die vloeistof, maar dat zit dan in dat pakketje.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Hans230CE » 08 jan 2008, 00:36

Ad,

Waar was dat in Frankrijk en evt in de UK

zeeeeeer geinteresseerd

geef het evt per mail, tks

!
!
V<br><br>Post edited by: Hans230ce, at: 2008/01/07 23:39
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor benedendijker » 08 jan 2008, 18:17

Hallo Hans,
Ik duik wel even in mijn archiefkast en mail je dan wel even.
Bij die man in Frankrijk (Claude Rennel) heb ik nog ooit tijdens een vakantie koplampreflectors voor mijn Traction gekocht.Maar ook deurkrukken en raamslingers, de twee laatste overigens met inruil anders kreeg ik ze niet mee.
Maar ja we hebben het hierover een franse auto die in 1957 uit de produktie is gegaan.
Het adres heb ik zo te pakken, en voor wat betreft UK vrijdag ga ik met die persoon naar Maastricht voor een beurs ik zal het hem vragen.
Weet jij bij toeval het adres van een man in Antwerpen die alleen Stromberg carberateurs reviseerde, ik ben er drie jaar geleden een keer geweest om wat op te halen, ben helaas zijn kaartje zoekgeraakt.

je hoort spoedig van mij.

Hoi AD!!
benedendijker

Berichtdoor Riczun1 » 09 jan 2008, 12:23

Ik zou RVS niet laten verchromen, zeker als je polijst blijft het lang mooi. En dat is met aluminium wel anders. Dat is veel sneller dof. Je kan ook mooi polijsten en dan spuiten met blanke lak, hoef je nooit meer te poetsen ;)

En anders kan ik je www.chroomtechnologie.nl zeker aanraden. Ik ga binnenkort daar ook weer wat spulletjes heensturen. Want erheen rijden kost velen malen meer ;)
Riczun1

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto