[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
rubber hoezen steekas vervangen : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 15:43

rubber hoezen steekas vervangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:rubber hoezen steekas vervangen

Berichtdoor Wiebren240D » 27 sep 2007, 19:33

Hallo Allemaal

wat Rob zegt is waar de assen van een W114/115 passen ook

en het valt mij op dat die hoezen veel beter van kwaliteit zijn ik heb van mijn leven nog nooit een as hoes vervangen maar ik had hier laatst een W123 lid toevallig een heel oude buurman had ruimte op zijn steek as ik hen er een andere van een W115/114 onder gezet en heb de man niet weer gezien maar die as staat hier nog in mijn hokje met 2 mooie hoezen er op moet nog maar een keer proberen om die hoezen er heel vanaf te krijgen zal wel een feestje worden denk ik maar niet geschoten is altijd mis ik probeer het wel

de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor wwwW123 » 09 jan 2008, 13:20

wiebren; heb je nog 's geprobeerd om die hoezen er af te krijgen?
:-)
in duitsland kun je nog wel van die deelbare hoezen bestellen,maar ik wil dat eigenlijk alleen doen als het een goede oplossing is.
kom je niet in onbalans bijvoorbeeld? doordat de dikke kleefnaad meer gewicht heeft lijkt me?
bovendien; als ze niet lang blijven zitten heb ik er niks aan. heeft iemand al 's met die 'oprekbare' hoezen gewerkt?
en heeft iemand al een goede ervaring met bison rubber repair??
gr.hanco
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
LPG: Nee

Berichtdoor Wiebren240D » 09 jan 2008, 19:29

Hallo Allemaal

lees even de Diskussie over ASHOES spreider die ik heb aangeschaft

ik ben 19-1 in Pijnacker neem ik dat apperaat wel mee om de hoezen erop te zetten de ouwe snij je door de midden en de nieuwe met de spreider erop en als de hoes erop zit minimaal een uur laten bekomen het liefst nog langer dan komt de nieuwe hoes weer rustig in zijn ouwe staat terug want zo een hoes werd wel ver uitgerekt hoor denk daar maar om.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor benedendijker » 09 jan 2008, 21:10

Heren monteurs,
Ik dacht dat ik het verhaal al een keer eerder hier had verteld maar blijkbaar vinden de deskundigen onder ons het niet makkelijk genoeg.
Kijk op het moment dat een aandrijfashoes gescheurd is moet hij vervangen worden, ik heb bij de restauratie van mijn Traction nieuwe hoezen gekocht die naar later bleek slecht van kwaliteit te zijn geweest.
Balen natuurlijk als je naar een jaar de die dingen moet vervangen, bij een Traction is dat nog een stuk lastiger dan bij de 123.
Een vriend van mij adviseerde om lederen hoezen te gebruiken, wel wat duurder maar een veel langere levensduur, het is een open hoes die tweemaal om de as wikkelt en dan met een spiraalveer dichtmaakt.
Voor mijn stuurhuis heb ik dezelfde methode toegepast.
Als ik morgen mijn assen niet kan vervangen dan ben ik zaterdag met de Citroen in Pijnacker dan rijd ik hem wel even de brug op zodat er foto's van gemaakt kunnen worden.

Ad!!
benedendijker

Berichtdoor benedendijker » 09 jan 2008, 21:28

Hoi Mannen door mijn geleuter over aandrijfhoezen ben ik vergeten wat ik wilde vragen omtrent aandrijfassen.
Weet iemand of er een bedrijf in Nederland is die de assen kan reviseren en met ruilassen wil werken, want er komt een keer een einde goede onderdelen, denk ik.
Of is het zo dat De Mercedesdealer tot in den treuren onderdelen kan blijven bestellen.

Ad!
benedendijker

Berichtdoor Wiebren240D » 09 jan 2008, 22:43

Hallo Ad

ja dat is leuk leren hoezen maar hoelang blijfen die zitten dan?

ik denk als je er gewoon universele hoezen om zet dat die wel langer dan een paar jaar zitten en als je een losse as hebt zet je er zo nieuwe hoezen op met die spreider die ik heb aangeschaft het erop zetten is het werk niet maar het in oude vorm terug laaten komen daar gaat wel tijd in zitten.

maar als ik de prijs zo lees wat het kost om er nieuwe hoezen om te laaten zetten als dat 60 euro per hoes kost vind ik een dikke prijs ik doe het wel goed kooper hoor ik durf het voor 25 euro ook wel aan hoor per hoes met vet en olie en al

maar ik zie 19-1 wel wat er komt daar in Pijnacker

ik neem wel een hand vol assen mee komt wel goed

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Rob Holewijn » 09 jan 2008, 22:46

Bij Mercedes moeten ze het juiste gereedschap hebben om deze reparatie uit te voeren.
De gehele rep. staat bij ons in het wewrkplaaatshandboek.
Rob Holewijn

Berichtdoor Martijn 230TE » 09 jan 2008, 22:56

Die deelbare hoezen zijn voor de APK verboden !!
Martijn 230TE

Berichtdoor Citrobenz » 09 jan 2008, 23:36

Hallo Martijn,

Deelbare hoezen zijn niet verboden voor de APK, mits ze goed gemonteerd zijn.

De hoezen moeten dicht zijn.
Ze mogen zelfs gerepareerd zijn met kit o.i.d.
Uit ervaring weet ik dat het niet de fijnste hoezen, die deelbare, zijn en niet een lang leven hebben.
Dan kun je beter met een spreider, die bijna niks meer kost tegenwoordig, nieuwe hoezen monteren.
Die universele hoezen kosten ook haast niks meer als je een aantal tegelijk koopt.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor Paul Snip » 09 jan 2008, 23:51

Ik heb zo'n ashoes spreider ook gebruikt, en blijkbaar had ik betere hoezen. Deze kwamen onmiddelijk weer in hun vorm terug en hoefden dus niet te bekomen, zoals Wiebren zegt.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1975

Berichtdoor wwwW123 » 10 jan 2008, 14:52

dan blijft de vraag: welk merk/leverancier heeft de goede kwaliteit hoezen?? waar kun je die kopen.
ik kan me voorstellen dat er verschil in zit.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor benedendijker » 11 jan 2008, 00:21

Ik heb vandaag universele hoezen gekocht en met een spreider aangebracht, Ik heb wel een stukje van het grootste gedeelte afgeknipt, ook bij mij kwamen ze goed terug in model ik heb € 15,20 exl korting betaald.
Overigens maar één as vervangen (links)ik had maar een as, hopende dat de andere nog wel goed is.
Anders moet ik zestiende alsnog naar Pijnacker.
Ik blijf het toch moeilijk vinden als leek om een aandrijfas te keuren, heeft iemand een goede tip ? .
Leuke hobby Mercedes rijden, zal ik nog ooit van dit virus afkomen.

AD!
benedendijker

Berichtdoor wwwW123 » 11 jan 2008, 10:56

heb je nu die leren hoezen gebruikt of gewoon standaard (soort rubber)?
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor 1111 » 11 jan 2008, 11:23

Ad,

Wij gebruiken minerale olie als virusbeschermer in bepaalde gewassen.
Ik zou elke dag een thee lepel minerale olie nemen, misschien helpt het.

Wil wel eens rond kijken voor goeie steekassen als dat nog nodig is!

mvg arie van schie
1111
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor benedendijker » 13 jan 2008, 12:58

Hoi Arie,
Dat Mercedes virus is net zo taai als het Citroen virus.
De lederen hoezen smeer ik wel vaak in met zuurvrije vaseline wil dat ook helpen als ik dat op mijn gezicht smeer, of is het beter om het recept van Paul te gebruiken een mengeling van olie en vet.

Ad!
benedendijker

Berichtdoor benedendijker » 23 jan 2008, 23:46

Hoi mannen Toen ik laatst mijn steekas (links ) vervangen had liep ik tegen een probleem aan, de borg ring voor de as kon ik niet in de daarvoorbestemde inkeping krijgen.
Ik had voor ik de nieuwe as ging monteren gemeten met de schuifmaat en beide assen naast elkaar gelegd.
Ik kon geen verschil in lengte ontdekken.
Dus monteren, wat ik ook probeerde ik kreeg de borgring er niet op.
Hulp gevraagd van een deskundige, die vertelde; er zit waarschijnlijk een dubbele ring in je difrentieel of te dik.
Er zit niets anders op dan weer te demonteren.
Balen als een stekker, dus maar weer losmaken, en weer gemonteerd.
Nu heb ik daar al over met Wiebren uit" Snits" over gebeld en die vertelde als er geen ring in zit dan loop je lager binnen 100 km stuk.
Het laat me maar niet los ik heb er inmiddels al weer 900 km meegereden.
Ik hoor wel een licht gezoem maar verder niets.

Weet iemand hoe dat nu werkelijk zit, ik maak me toch wel zorgen een ander defrentieel monteren is ook geen grapje.

Ad

benedendijker

Vorige

Keer terug naar Techniek